Töltött pattiszon   6 comments



És végül a harmadik fogás, őt is like-olták nagyon:)))

Hozzávalók:
1 nagy fej patiszon
1 csomag kapor
1 csésze köles
2 kanál tejföl
2 cikk fokhagyma
1 lilahagyma
1 kk őrölt kömény
1 tk Himalája só
1 tk kókuszzsír
A kölest megpirítjuk szárazon egy lábasban, majd felöntjük kétszeres vízzel. Sózzuk és 1 bélyegnyi kombuval 20 perc alatt készre főzzük.

Közben a patiszont megmossuk, félbevágjuk, kivájjuk a magos közepét, és besózzuk. A magot kidobjuk, vagy megszárítjuk a jövő évi vetéshez. A többi belső részt beletesszük a robotgépbe a többi hozzávalóval, és összeturmixoljuk. Végül hozzákeverjük a kész köleshez, és ez lesz a töltelékünk.
Mind a két fél patiszont megtöltjük, a tetejét megszórhatjuk reszelt sajttal.A tepsi aljába pici vizet öntöttem, beletettem a 2 fél patiszont és kb 20 perc alatt készre sütöttem 220 fokon úgy, hogy alatta a tócsni sült:)))

Posted 2011. szeptember 20. by eletkert in Receptek

6 responses to “Töltött pattiszon

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hát én lehet hogy nem vagyok normális. Elsősorban a szép horgolt-csipkés terítőben gyönyörködtem, Leszámoltam volna a szemeket, de mindig eltakarta valami. Nem, nem megenni akartam, hanem valamikor rengeteget horgoltam és nem volt olyan bonyolult minta, amit én meg ne csináltam volna. Aztán jött a patiszon, Lehet , hogy a hét végén csinálok ilyet, mert azt hiszem mindenem meg van hozzá.
    Ildikó! Millió puszi neked.
    Marika

    zemplényiné marika
    • Szia Marika!
      Nem horgolt a terítő, madériás. Azt hiszem, így mondják, hogy ki van hímezve. De biztosan horgolni is lehet ilyet:)
      A töltött tököt nyugodtan csináld meg, hamar készen van, nagyon finom és egészséges:)
      Pusziiiiiiiiiii

  2. Igen, igen a közepe az valóban hímzés, de a szélén az a csipke, az horgolt rész. Majd ha elmegyek Hozzád, akkor személyesen megnézem. Akárhogyan is, de mindig szép a tálalás, a terítés. Puszi.

    zemplényiné marika
  3. Szia, Ildikó,
    Nagyon jól néz ki, van is patisszonom, a kölest meg nagyon szeretjük.
    A cukkini maggal vigyázz, elfajzik, s esetleg idétlen tökök fognak teremni….( Az iz nem változik )
    Legyen szép napod! Gabi

Hozzászólás

Követem

Értesítést küldünk minden új bejegyzésről a megadott e-mail címre.

Csatlakozz a 3,778 követőhöz

