Igazi halászlé + rántott ponty   Leave a comment



Elhihetitek, ez igazi hal krémleves, nem sütőtöklé:-)))) Karácsonykor, ez dukál:-) Sütöttem hozzá kis kenyérlepénykéket is, nagyon jól laktam:-)))

Hozzávalók
3 szelet ponty
2 halászlé kocka
1 nagy fej vöröshagyma
2 szem krumpli

víz
piros paprika
pici mogyoróolaj

A hagymát megpirítom az olajon, majd összekevertem kb 1 tk. pirospaprikával és a 2 halászlé kockával. Felöntöttem vízzel, sóztam, és beleraktam a krumplit és a halat is. Mivel nem szoktam a levesben halszeletet enni, együtt megfőztem az egészet. Aztán beletettem a legnagyobb turmixomba, péppé turmixoltam, és átszűrtem a legkisebb lyukú szűrőmön. Garantáltan nem maradt benne egyben szálka, maximum péppé őrölve. Kis kenyérlepénykéket ettem hozzá. Mennyei volt. Azért, aki már el van szokva a főtt kajától, javaslom, hogy csak óvatosan. Én is csak egy pici kis japán tálnyit ettem, tanultam a múlt heti vacsi élményéből:-))
A mátrafüredi buliban, ugye nem csináltak nekem külön nyers kaját, de guszta rántott sajtot és gombát találtam a vegyes tálon. Nosza rajta, meg is ettem 1/2 sajtot és 1/2 gombát, mikor úgy éreztem, mintha egy vasdarab lenne a gyomromban:-)))) Abba is hagytam az evést, aztán szerencsére semmi gond nem volt, letáncoltam, gondolom:-))) Ezért ma, bár ragaszkodtam a szokásos kajcsikhoz, nagyon óvatos és mértékletes voltam:-)
A kenyérlepénykékhez a szokásos pizzatésztát használtam, aminek itt megtaláljátok e receptjét.
https://eletkert.wordpress.com/2010/12/22/4-evszak-pizza/
Nekem volt begyúrva a hűtőben, így azt most csak ki kellett sütnöm:-)
Íme a második fogás:

A pontyszeletet egyszerűen csak besóztam, és meghempergettem paprikás lisztben, amiben van prézli és szezámmag is, így jobban tapad és finomabb, ropogósabb is. Mogyoróolajban sütöttem ki 2 perc alatt. Azért használok hidegen sajtolt mogyoróolajat, mert egyrészt nagyon finom, másrészt 180 fokig megtartja az eredeti állapotát, így nyugodtan lehet sütésre és főzésre is használni. Nem, mintha gyakran főznék vele:-)))) De nyersen is isteni finom a salátákon.
A köret krumplipüré volt, ami szintén mogyoróolajjal és egy kis mandulatejjel készült. Van benne egy csokor petrezselyem és olyan 3 cm-nyi nyers póréhagyma apróra vágva.
Természetesen ettem hozzá savanyú káposztát, úgyhogy mennem kell aludni:-))))
Na itt a különbség! Ha nyerset eszem, nemhogy aludni nem megyek, de teljesen fel vagyok dobva ebéd után!!!
De ma karácsony van, aludhatok is, és ez olyan fini volt:-)))
Millió puszi mindenkinek!!
Ildi

Vélemény, hozzászólás?

