Vadrizses lencsecsíra mandarinnal   Leave a comment



A második fogás szintén nyers és főtt kajcsiból áll, vegyesen. Csemegézzetek belőle kedvetekre:-)))

1/2 csésze vadrizs
2 csésze víz
csipet himalája só
bélyegnyi kombu (elhagyható)
csipet bors
1 kanál hidegen sajtolt olaj
A vadrizst először odatesszük főni annyi vízben, ami éppen ellepi. Forrás után ezt az első főzőlét leöntjük róla, és 1 1/2 csésze vízzel felöntjük. Hozzáadjuk a kumbut és forrástól számított kb 40 percig főzzük. Mikor már picit hűlt, keverjük hozzá az olajat, sót és borsot. Ha a sót az elején adjuk, nehezebben puhul meg a yang hatása miatt. Csak egy tipp:-)
A lencsecsíra 4-5 napja készül, mostanra tökéletes. Tálaljuk mandarinnal, ami ízhatásában nagyon jól megy a vadrizshez.
Jó étvágyat mindenkinek:-)
Amit a vadrizsről tudni érdemes:
A vadrizs tulajdonképpen nem rizs, hanem az Észak-Amerikában és Kanadában honos vízifű termése, sőt közelebbi rokonságban áll a zabbal, mint a rizzsel.
A gabonaszálak 1,80-3 m magasra nőnek, melyeket régebben kenuból arattak, úgy, hogy a magokat kiütögették a kalászból.
Napjainkban már nagyüzemi termelése jellemző.
Frissen aratva zöld színű a vadrizs, szárítással tartósítják, ekkor nyeri el a mag lágy, dióra emlékeztető ízét és színe barnás-feketére változik.
A zsírszegény vadrizs gazdag káliumban, vasban és foszforban.
A vadrizs – más néven indián rizs – előnyös tulajdonsága még a kedvezően magas aminosav-tartalomban és B-vitamin-összetételben rejlik. Az észak-amerikai Nagy Tavak sekély vizű partjain honos rizsfajtát USA-ban az 1950-es évek óta termesztik, ekkor ismerték fel táplálkozás-élettani jelentőségét.
Most figyeljetek klímaxolós nőtársaim:
Lignán nevű anyagtartalmánál fogva a csontritkulás megelőzésében is szerepet játszik, mivel az ösztrogénhormonnal megegyező anyagcserehatást vált ki.

Még ezt is találtam:
A vadrizs, más néven fekete rizs könnyen emészthető, magas fehérje- és rosttartalmú gabonaféle, mely igen gazdag vitaminokban és ásványi elemekben. Íze a dióéhoz hasonlít, és igen nagy előnye, hogy a főzés során megmarad a benne lévő ásványi anyagok nagy része. Fogyasztása nemcsak azoknak ajánlott, akik egészségesebben szeretnének élni, hanem méltó összetevője, pl. a cukorbetegek és lisztérzékenyek étrendjének is. Összetevőinek köszönhetően segít megelőzni a csontritkulás kialakulását, és elősegíti az emésztőrendszer megfelelő működését. Mint természetes fehérje forrás kifejezetten ajánlott a testépítők és a fogyni vágyók számára.
Forrás:
http://www.zoldujsag.hu/cikk.php?id=100&bb=1748

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: