Nyers zabtej   10 hozzászólás



Ezt -a még illatra is tej illatú- italt, mindenre fel tudjuk használni a nyers konyhánkban, ahol régen tejet használtunk. Még magában is kellemes, édeskés íze van.

Hozzávalók
1 csésze zab
1/2 l desztillált víz
leheletnyi só
1 kk Xilit vagy méz

Ez egy nagyon bonyolult recept:-))) A zabot 1 éjszakára beáztatjuk, utána még egy napig csíráztatjuk úgy, hogy folyamatosan átöblítgetjük friss, tiszta vízzel. Közben simogatni szoktam őket:-)
2 nap után, kb 1/2 liter desztillált vízzel teljesen simává turmixoljuk. Akkorra már nagyon puha lesz, és az enzimgátlók is felszabadultak belőle. Ez után nagyon sűrű szűrőn átengedjük. Csak egy pici rost fog fennmaradni.

Nagyon fini:-)))

Posted 2011. január 30. by eletkert in Gyógyító italok

Tagged with , ,

10 responses to “Nyers zabtej

Subscribe to comments with RSS.

  1. Nagyszerü! Köszönöm szépen. Én meg azt gondoltam, hogy zabpehelyből kell készíteni. Na, holnap veszek Szabolcsnál zabot, és én is megcsinálom. Puszi!!!

  2. Akkor elviszlek Szabolcshoz, ne vonatozz:-)
    Hívlak!
    Puszi

  3. Sziasztok! Most olvasom a Méregtelenítés felsőfokon c. könyvet.Vasárnap kezdtem a 40 napos b.rizsdiétat, és holnap van az első nap , amikor reggel csak egy kis rizst eszem és 4 órán át semmit. Most előtte már pár hete aloa-vera levelek és alma turmixal csináltam béltisztitást, de én közben vegyes ételt fogyasztok.Az a meglátásom, hogy nagy lelkierő kell a méregtelenítéshez. Azt a sós-vizes jógagyakorlatot nem értem.
    Kérdezem: Egy ilyen rizsdiéta mellett és az aloa veras turmix mellett még mit javasoltok.
    Ezen kivül minden reggel kecsetejsavót iszom, ami nagyon jó nekem, A kávét sajna nem tudom elhagyni, mert imádom.
    A könyvet még csak most kezdtem olvasni.

    • Szia Klári!
      Megértelek, én is imádom a kávét 😉
      Szerintem csináld végig a rizsdiétádat, az mellé nem kell semmi más! Ugye azt csinálod, amiben csak barnarizst eszel, semmi mást ?
      Ha extra béltisztítást szeretnél, akkor igyál meg a kúra alatt minden reggel 1 dl meleg vizet, amiben elkeversz 1 kávéskanálnyi szódabikarbónát. EZ lúgosítja, és átmossa a beleidet, majd meglátod 😉

  4. Szerintem nem, mert reggel kell nyersen vagy főzve a 4 napig áztatott 3 kanál rizst megenni és mellette bármit lehet. Mivel bőjtelő hava van és gondoltam kicsit mást is behivok, ezért készitettem elő az aloa veras lét is. Nagyon kicsit tudok mellette enni és folyamatosan naponta többször csinál székletet, ugymond ez az aloa-torma-almalé nagyon hatásos. Ebben a hideg időben nem tudom a teljes nyers ételt enni, ezért ha nagyon éhes vagyok,- és nem segit a deszt viz se, akkor főzök egy levest.A Shank Prakshalama jóga leírását azonban nem találtam. Valami nagyon elkerülte a figyelmemet?

    • Ja, ismerem azt a diétát is! Délig csak a nyers, áztatott rizs! Nagyon jót fog tenni ! Szerintem nem kell ez mellé semmi más, főleg nem ebben a zord időben 😉 Mi is csak február végén kezdjük a böjtöt ♥

  5. és a jóga leirása?

  6. Köszönöm, kissé bonyolultnak tünik, de ha nem akarok colont, akkor ez nagyon jó.Mit gondolsz, be tudom egyedül gyakorolni?Hol a buktató?

    • Nekem elsőre sikerült 😉 A jógagyakorlatokat pontosan végezd, az nagyon fontos. A sós víz kegyetlen rossz, szerintem lehet kevesebb sót is tenni bele 🙂 Mennyei lesz a végén a finom édes víz…
      Akkor csináld, ha aznap egész nap ráérsz, mert le fog gyengíteni, és alszol utána egy nagyot 🙂

Vélemény, hozzászólás?

