Tejszínes káposztaleves   2 hozzászólás


Nagyon hideg, szeles nap van ma, mindenképp valami meleg levest kellett ennem. Ez még kellemesen csípős is lett:-)

Hozzávalók 2 tálkához:
1 marék édes káposzta
5 cm póréhagyma
1/2 csokor zellerzöld
1/2 l meleg desztillált víz
1 dl nyers zabtejszín
1 csipet bors
1 csipet őrölt kömény
Krémes, habossá turmixoljuk a levesünket, és azonnal feltesszük a radiátorra melegedni:-) Tálalás előtt megszórhatjuk áztatott tökmaggal, szotyival, vagy bio levesgyönggyel. Nagyon finom, csípős, melegítős étel. Pici petrezselymet tehetünk a tetejére:-)

2 responses to “Tejszínes káposztaleves

Subscribe to comments with RSS.

  1. Légy szíves mond el, hogy mi az a siitagomba? És mi az a zabtejszin, te csinálod? hogyan? És a himalájasó? Nekem ezek még idegen dolgok, de ha lehet szeretném megismerni, főleg, ha nem nagyon drága.
    Az előző levelemet törölte a rendszer, azért most nem is írom ki a nevemet, ugy látszik nem vagyok rokjonszenves a gépnek.

  2. Szia Marika!
    Egyik leveledet sem törölte a rendszer, mind fent van ott, ahová írtad. Válaszoltam is rájuk. Akkor most is sorban válaszolok a kérdéseidre:
    1. A shiitake gomba kitisztítja a szervezetből a rákos és egyéb már nem oda való sejteket. Bővebben itt írtam róla:
    https://eletkert.wordpress.com/2011/02/12/fokhagymas-tejszines-csicsoka-paprikas-shiitakeval/
    2. A zabtejszínt is én készítem, itt találod:
    https://eletkert.wordpress.com/2011/02/12/zabtejszin-nyers/
    Nagyon egyszerű az elkészítése! Ha szeretnél csinálni, szívesen hozok neked Szabolcstól zabot. Csütörtökön hazafelé bevihetem, ha jó az neked. Shiitaket is tudok tőle hozni, az nem túl olcsó, de sokáig elég.
    Millió puszi!
    Ildikó

Vélemény, hozzászólás?

