Az 5 szent fű kávéja   4 hozzászólás


Nem bírtam ki, azonnal meg kellett csinálnom Lajos bácsi kávéját! Még nem az igazi, de így is nagyon finom!!!! Egy az egyben kávé íze van!

Hozzávalók:
1 csésze tönkölybúza
1 csésze barnarizs
1/2 csésze csicseriborsó
1/2 csésze azuki bab
1/2 csésze szárított katáng gyökér, de azt sehol sem kaptam.
Alternatív módon vettem 1 üveg katáng kávét, ami már meg van pörkölve. De jó lesz inkább körülnézni a mezőn:-)))
A másik rész hozzávalót wookba tettem, és megpörköltem, mert azt mondta Lajos bácsi, hogy egyben pörköljük őket. Itt pörkölődnek:-)

Ma reggel már gyorsított eljárásban csináltam a kávémat! Kávédarálón megdaráltam a pörkölt szemeket, és beletettem egy kávéfőzős filteres tasakba. Tűzőgéppel összetűztem, és így főttek 4-5 percig. Mikor készen volt, tasakot csak kivettem belőle, zabtejszín és máris indulhatott a reggel:-))) Persze csak az 1 liter desztillált víz után, de amíg azt benyomom, addig megcsinálom a szent kávémat… Így azért már biztatóbb, ugye??

A kávé isteni finom volt, és ami a lényeg, hogy nem ég tőle a gyomrom, mint bármilyen másik kávétól!!! Kicsi zabtejszínnel lágyítottam.
Amíg nincs cikóriám is a keverékben, addig külön kell főznöm őket. A magokat szerintem érdemes mindig frissen darálni, mert nagyon finom így! Ráadásul most a pörkölt gabonáktól illatos az egész ház is….

Az első adag utáni tapasztalatom az, hogy a csicseriborsót tovább kell pörkölni, mint a többieket, így hamupipőkét játszottam, és kiválogattam a többiek közül. Most beraktam a sütőbe, ahol már fél órája pörkölődik, de még mindig nem az igazi. Mikor annyit pörköltem, mint a többieket, nem tudta megdarálni a kávédaráló. Addig kell egyébként pörkölni őket, amíg barnák lesznek. Kicsit macerás, mert folyamatosan ott kell állni a wook mellett és rázogatni, kavargatni kell, mert nem égetni, hanem pörkölni akarjuk a szemeket. De a végeredmény garantáltan megéri;)
Miután ledaráltam a szemeket, 4-5 percig főztem 1 teáskanálnyit 2 dl vízben, majd sűrű szűrőn leszűrtem. Közben kávéfőzőn lefőztem a cikóriát is, összeöntöttem őket, végül zabtejszínt tettem hozzá. Egyszerűbb lesz, ha a katáng is a többi maggal fő majd.
A “zaccot” nehogy kidobjátok! Fel lehet használni ételek sűrítésére, de kiváló a virágföldbe is!

Amit erről a kávékeverékről tudni lehet, hogy igen magas életerőt és szellemi frissességet hordoz. Tisztítja a gondolatokat, ennél fogva a legkiválóbb reggeli ital!

4 responses to “Az 5 szent fű kávéja

Subscribe to comments with RSS.

  1. bevallom nagyon öszintén, hogy ami ilyen macerás, és kicsit hosszadalmas, én inkább lemondok a kávé élvezetéről, vagy egy kicsit “bűnözök”, Persze ha megkostolnám és izlene, hát, hát, mit lehet tudni nálam. Különben is a hétvégén a barátaimnál remek finom mexikűi izesítésü bab- és kukorica keveréket ettem! Fantasztikus volt. Lehet, hogy véglegesen átállok az egészségeskosztra????

  2. Igen Marika, kicsit tényleg macerás, de olyan izgalommal csináltam, hogy élveztem minden percét. Egyébként csak fél évente kell megcsinálni, addig eltartható jól záró dobozban a megpörkölt kávé. Csak darálod és lefőzöd. Akár kávéfőzőben is!
    Örülök, hogy elcsábulsz a fényes oldalra:-)))
    Pusziiiiiiii

  3. Érdekes lehet nagyon, lehet, hogy egyszer kipróbálom. Én néha bio gabonakávét szoktam inni, ha nagyon megkívánom, ennek is hasonló íze lehet.

  4. Az az igazság, hogy én is vettem bio gabonakávét, és nagyon nem ízlett! Köze nem volt az igazi, zamatos kávé ízéhez. Ez a kávé olyan, mint az igazi babkávé annak minden jó tulajdonságával, a rosszakat meg mellőzve! Ha lesz egyszer időd, próbáld ki!

Vélemény, hozzászólás?

