Lucerna koktél   17 hozzászólás


A mai zöld italom egy isteni lucerna koktél, ami nem csak lúgosít, de…lent folytatódik

Hozzávalók:
1 jó nagy csokor 20 cm-nél hosszabb lucerna
1 csokor búza-, vagy árpafű
1 marék snidling
1 csokor petrezselyem zöldje
A hozzávalókat átengedem a présgépen, így

Ami a gép hasánál kifolyik lé, azt felhígítom legalább ötszörös desztillált vízzel, és minden étkezés előtt iszom belőle. Amit itt láttok, az 1/2 liter.
Nagyon finom! És hogy mire képes? Lássuk:
A lucerna gyógyhatásáról

A nálunk eddig inkább csak takarmányként ismert lucernát /Medicago sativa/ a megfigyeléseken alapuló népi gyógyászat régóta alkalmazza gyógyhatása miatt. Ma már a tudományos kutatások is igazolják, hogy a lucerna föld feletti része, a levelei bőségesen tartalmaznak béta-karotint, B-, C-, D-, E- és K- vitamint, ásványi sókat, káliumot, vasat, kalciumot és foszfort.

A kalcium és a foszfor a fejlődés és idős szervezet csontrendszerének és a fogazatnak igen hasznos. Magas klorofill tartalma miatt a lucerna kiváló méregtelenítő, dezodoráló, szájszagtalanító hatású.
A lucerna angol neve: alfalfa. Ez az arab eredetű szó azt jelenti: apa. Valószínűleg azért adták neki e nevet, mert egyedülállóan jó erősítő, védő, gyógyító hatású. Sikerrel alkalmazható idült és heveny emésztési zavaroknál. Felfúvódások és fekélyek, étvágytalanság gyógyításában is előnyösen használható, mert a nyers káposztához és káposztaléhez hasonlóan gazdag U vitaminokban. /Az ulcus = fekély szóból ered az U vitamin elnevezése./ Az U vitamint gyakran használják a peptikus fekély esetében. /A fekély a nyelőcsőben, a gyomorban vagy a bélben keletkezik, és úgy jön létre, hogy a nyálkahártya elveszti ellenállását a gyomornedv emésztő hatásával szemben. A nyálkahártya pusztulásával sebek keletkeznek a tápcsatorna említett részein./ A lucerna alkalizáló hatása jól közömbösíti a gyomorsavat.
A lucerna egyébként jó hashajtó, természetes vízhajtó és lázcsillapító. A halimbai esperes golyvaellenes hatását is ismerte. Elősegíti a szénhidrátok, a fehérjék, a kalcium és a vas, valamint több nyomelem felszívódását és beépülését a szervezetbe. Különösen jót tesz a belőle készült kivonat idős korban. Erősíti az immunrendszert, lassítja a lépülés folyamatát. Növeli a szellemi, a fizikai életerőt, elősegíti a jobb alvást. Alkalmazzák idült és heveny húgyhólyaggyulladás, prosztatagyulladás gyógyítására. Jótékonyan hat ízületi és reumás fájdalmak ellen. Serkenti a tejelválasztást. Fontos, hogy lassan fejti ki a hatását, de az mélyreható.
Mivel sok zsírban oldódó vitamint tartalmaz magas dózisban és ezek felhalmozódnak, csak 2-3 hónapig szabad lucernát fogyasztaniuk azoknak, akik az említett idült betegségben szenvednek.
A lucernát Frank Bauer biológus elnevezte „nagy gyógyítónak”, mivel kutatásai szerint e növény nyolc esszenciális enzimet tartalmaz. Ezen kívül minden 100 gramm lucernában 8 000 NE /nemzetközi egység/ A-vitamin és 20 000- 80 000 NE K vitamin található. Az utóbbi védelmet nyújt a vérzékenység ellen, elősegíti a véralvadást, mérsékli a túlzott menstruációs vérveszteséget. Akinek gyakran vérzik az orra, annak segíthet a K vitamin bevitelének növelése, például lucerna révén. Előfordul, hogy a nagyfokú hasmenés K vitamin hiányra vezethető vissza.
FIGYELEM! Aki Syncumart szed, K vitamin tartalmú készítményt nem fogyaszthat, vagy beszélje meg kezelőorvosával, hogy azt szünetelteti.
Adagolás:

A szakirodalom szerint napi 2-4 g a szokásos dózis, de dietatikus vagy orvos tanácsára nagyobb mennyiség is szedhető. A fiatal, gyenge hajtások salátába is keverhetők. Ledarálva, szűrve, rostmentes lé formájában éhgyomorra ajánlott a fogyasztása. Gyomorégés vagy fekély esetén egy pohár kamillateával előkészíthető a „terep”. Kizárólag frissen érdemes fogyasztani. Magas enzimtartalma miatt gyorsan reakcióban lép a mérgekkel és a gyomorban összegyűlt nyálkával. Émelygő érzés jelzi, hogy a tisztulás beindult. Étvágytalanság, hányás, hasmenés, izzadás, különböző fájdalmak, hőemelkedés, fáradékonyság, aluszékonyság stb. kísérheti az évtizedek során a szervezetben felhalmozódott salak- és méreganyagok távozását. A lé fogyasztása után legalább egy óra teljen el étel befogadásáig.
Kellemetlen közérzet esetén biozöldség fogyasztható utána, mely segít a kezdeti kényelmetlenségeken. A zöldséglé fokozza a tisztító hatást.

A csírázó lucerna kifejezetten télen fogyasztható. Tavasszal, nyáron és ősszel a lucernásban szüretelt terményt használjuk. A legkiválóbb a tavaszi zsenge, kb. 25 cm-es hajtás.

Forrás: Biokultúra

Karay Zsófia
http://www.denesotto.hu/cikkek/a-lucerna-gyogyhatasarol
Lucerna a kertemben:

Posted 2011. május 4. by eletkert in Gyógyító italok

Tagged with

17 responses to “Lucerna koktél

Subscribe to comments with RSS.

  1. Előszöris örülök a jelentkezésednek. Aztán, örülök ennek a jó leírásnak. És még örömmel jelentem azt is, hogy minden elhatározás, vagy maggyőzés nélkül, egyszercsak nem kívánom a régi megszokott ételeket, hanem magam is kitalálok csuda dolgokat. Befelé figyelek, hogy: na, most mit szeretnél? És akkor eszembe jut, hogy most egy kis ubit, vagy paprikát, vegetafüvel izesítve, /nem tudom a hiovatalos nevét/, meg zsíros-kenyeret himalájasóval. Persze kókusz-zsírról van szó. Nagyon finom, aromás, és sokkal kevesebb kell belőle, mint a megszokottakból. És rengeteget olvasok, most legutóbb a Szemléletváltók klub új tagja lettem, persze megfelelő szelektálással olvasok.
    Nagyon örülök jelentkezésednek, és mi újság????? Millió puszi Marika

  2. Ja! és lucernamagot lehet kapni? És hol?

    • A lucerna magját lehet kapni a vetőmag boltokban, de talán még a Teszkóban is…elég gyakori…, de ha falu közelében vagy, biztos van vetve, és nem haragszanak meg ha szedsz egy marékkal, de ne legyen felvirágozva, mert akkor már szálasabb…. egyébként nagyon takarékos növény..ki sem lehet írtani..

  3. hát ez nagyon király…megyek is és szedek kint a földeken épp jól néz ki eső után a lucerna!! :D:D

  4. Szuper vagy Marika!!!
    Lucerna magot Szabinál tudsz venni a bioboltban, pár forint, és elszórod a kert szélén. Nem utolsó sorban, elnyomja a gazt is.
    Ilyen jó időben pár hét alatt már be is takaríthatod folyamatosan a termést:-)))
    Nagyon örülök a kreativitásodnak is!!! Csak így tovább! Ezek a kajcsik is, amit itt találsz, mind egy pillanat alatt megjelentek a szemem előtt, és már csináltam is:-))) Persze kell hozzá a motiváció: hogy elég éhes legyek:-)))
    És ami még fontos, hogy a magyar ízvilágot nyugodtan tartsuk meg, és az eddigi szakácstudományunkat sem kell sutba dobni!!! Mindent felhasználok belőle én is, főzés és husi nélkül:-)))
    Pusziiiiiiiiiiiiii

  5. Szia Tücsök!
    Örülök, hogy idetaláltál!
    Nálam is csodálatosan néz ki most a lucerna! Igazi, friss, zsenge, és finom!!! És persze, ami rost marad a préselés után, az megy vissza a földecskébe:-)))

    • Én köszönöm, hogy idetalálhattam…elősorban Juditkának a Facebook-ról.. 😀 de most már itt vagyok 😀

  6. Szuper!
    Itt hamar rájössz, hogy a böjt nem gyötrelem, hanem csuda nagy tapasztalás teli új, ínycsiklandó dolgokkal:-)
    Csak nézz körül itt és meglátod….<3

    • Köszönöm… a böjttel nincs bajom, hanem a böjtök közötti időszakkal és itt minden megoldást megtaláltam..

      hálás vagyok !! köszönöm!

  7. Boldog vagyok, ha segítettem:-)

  8. Azt hiszem, hogy az aktuális kérdésemre a választ megkaptam, köszönöm. És még más véleményt is olvashattam. A szabolcsnál rengeteg jó dolog van, pl vettem pattogatott Amarant-ot is. Csuda jó az is, Most olvastam egy körlevelet az Életmód klubtól a kereskedelemben kapható egészségkárosító élelmiszerekkel kapcsolatban. Na én az utolsó pillanatban váltottam…. Köszönöm a jó példamutatást és tanácsokat. Puszi. Marika

  9. Tegnap megcsináltam a kölest. Egész délután estig apránként azt eszegettem. Reggelre akkora volt a hasam, min t egy dob. Valamit nem jól csináltam, vagy csak nem vagyok hozzászokva. Majd kialakul. Millió puszi Marika

  10. Szia Marika!
    Nem tudom, mit ettél még hozzá, de a köles biztos, hogy nem fúj fel:-)))) Megcsináltad a sárgaborsót is? Mert az már csinálhat olyasmit, ha nem vagy hozzászokva:-)))
    Pusziiiiiiii

  11. Egy kis dinsztelt hagymát csináltam hozzá,meg kicsi sajtot reszeltem rá, mert tudod és még bizonytalan vagyok, hogy mihez mi illik. Majd csak kitapasztalom…… Minden esetre
    sok jó ötletet kaptam Tőled. A sárgasborsót még elötte való nap csináltam, persze azt is hagymával. Ismered azt a szlogent? hagymát hagymával……
    Nagyon várom a fejleményeidet….Puszi Marika

  12. Hát, nem tudom, Marika, mi fújhatott fel, mert a köles biztos, hogy nem! Épp az ellenkezője a jellemző rá:-)
    Én a hagymát is nyersen ettem hozzá, de én már fordítva működök, a főtt kaját emésztem nehezebben:-)))
    Remélem, hamar hozzászoksz te is:-))
    Millió puszi:
    Ildikó

  13. Látom Te is hajnalok hajnalán fent vagy. Köszi a választ.

  14. Nem jellemző, ma így alakult:-)

Vélemény, hozzászólás?

