Spárga magköntösben kaporszósszal   4 hozzászólás


Nem küldtetek nekem sós kapros recepteket, így kreáltam magam. Ez után megnyaljátok mind a 10 ujjatokat, az tuti:-)))

1/4 csokor zöld spárga

A spárgát megpucoljuk, és kb 2 cm-es darabokra vágjuk.

Magköntös:
2 ek napraforgómag
1 ek szezámmag
1 ek szeletelt mandula
A hozzávalókat kávédarálón megdaráljuk, és összeforgatjuk annyi spárgával, amennyit meg akarunk enni.

Kaporszósz:
1/2 csokor kapor
2 cikk fokhagyma
1 ek áztatott dió
1 ek áztatott mandula
1 ek tökmagliszt
1/2 ek lenmagliszt (sűrítés miatt)
1 1/2 csésze desztillált víz
Himalája só ízlés szerint
A hozzávalókat szósszá turmixoljuk, és ráöntjük a magos spárgánkra! Díszítettem kaporral, áztatott dióval és mandulával, végül megszórtam a maradék magkeverékkel, amitől úgy néz ki, mintha sajtot olvasztottam volna rá:-)
Nagyon laktató és finom:-)

Reklámok

4 responses to “Spárga magköntösben kaporszósszal

Subscribe to comments with RSS.

  1. Na, a lapcsánkát azt megcsináltam, négy kis kerek lett,de csak hármat tudtam megenni, annyira laktató. Vagy már én nem tudok annyit enni? Most akkor megpróbálom ezt a kapros szószt, mert spárgám az nincs /csak kötözőzsineg/, de kitaláltam, hogy a zsíros kenyérhez is lehet enni vegyes ezt-azt, retek, zöldpaprika, uborka, paradicsom, meg ami csak van, egy pici almaecettel megbolondítom és kész. Ha ezt reggelizem délutánig semmi bajom. Puszi Marika

  2. És még: a diót miért kell beáztatni? nem jobb megdarálni?

  3. Szia Marika!
    Először is, arra hívnám fel a figyelmedet, hogy az ecet mindegy, hogy almából, vagy másból készült, savas méreg. Ha teheted kerüld. Használj helyette friss citromot, ami nem csak lúgosít, de tele van vitaminokkal is:-)
    A diót, és minden más olajos és nem olajos magot azért kell beáztatni, mert a Jó Isten hatalmas bölcsességgel úgy alkotta meg a magocskákat, hogy azok akár 100 vagy ezer év múlva is termőképesek maradjanak. Ehhez azonban alvó állapotban kell tartani, amit bizonyos enzingátlók szavatolnak. Ez azt jelenti, hogy amíg a magocska száraz körülmények közt alszik, nem indul meg a csírázás, de az emésztéséhez szükséges enzimek is blokkolva vannak, különben elpusztulna. Ahogy beindul a csírázási folyamat, a magocska vizet kap, felébred, 24-48 órán belül eltűnnek belőlük az enzimgátlók, és ismét emészthetők lesznek a szervezetünk számára. Ezt ki is próbálhatod, az ízbeli különbséget is azonnal fogod érezni. Míg a dió általában keserű, 24-48 órás áztatás után ez a keserűség eltűnik, egy isteni finom, tejes, ropogós magocskát kapsz, amit a fiatal tejes, illetve az öreg kukorica közti különbséghez tudnék hasonlítani. És ez így van az összes többi magocskával is, legyen az búza, rozs, árpa, vagy olajos barátai a mandula, mogyoró, stb.
    Kicsit hosszúra sikeredtem, de remélem, így érthető, és kíváncsi vagyok a véleményedre, kipróbálás után.
    Millió + 1 puszi!
    Ildikó:-)

  4. Nagyon köszönöm, hogy ilyen hallatlan türelmed van foglalkozni az én tájékozatlanságommal. Igen, be fogok számolni, minden próbálkozásomról, más tapasztalatlan embernek még jól jöhet. Én csak csodálkozom, hogy egyszerre eltünk a régi ízek utáni sóvárgásom, nagy örömöm van az új /nem is új/ ízeben. És már nem kívánom a cukros édességeket, ha néha mégis, akkor bekapok egy kiskanál gyümölcscukrot és el vagyok vele másnapig. Nagyon szeretem a hajdinakását, jó hagymásan, pici kókusz
    zsírral, meg oreganoval, egész napra elég. Hálás vagyok az Égieknek, hogy törődnek velem. Egyre több ilyen embert ismerek meg, és csak eltünődöm, hogyan is van ez?

Vélemény, hozzászólás?

