Sütőtökpite   2 hozzászólás


Pénteken ez volt az ebéd utáni nasi a drága fénytesóimnak:) Úgy járt, hogy mire csinálhattam volna róla egy kockányi sikkes kis közelit, addigra elfogyott:)))

Hozzávalók
1 csésze fehérliszt
1 1/2 csésze teljes kiőrlésű tönkölyliszt
1 ek tönkölykorpa
1 kk só
1 ek barna cukor
1 sütőpor
1 ek vaníliás Xilit
1 tk őrölt fahéj
1 ek mogyoróolaj
1 ek tejföl
1 csésze forrásvíz
Először összekeverjük a száraz hozzávalókat, belemorzsoljuk az olajat, utána jöhet a langyosra melegített víz és a tejföl. A végeredménynek picit sűrűbbnek kell lennie, mint a nokedlitészta:)
Kizsírozott, lisztezett tepsiben 210 fokon 20 perc alatt arany barnára sütjük:)
Amíg sül, elkészítjük a sütőtökös tölteléket:
Hozzávalók:
Kisebb sütőtök
1 csésze zabpehely
1 csésze kesudió
1/2 csésze szotyi (hántolt)
2 ek. Vaníliás Xilit
1 ujjnyi friss, reszelt gyömbér
csipet Himalája só
tiszta víz, amennyi ellepi a zabpelyhet
1 marék vörös áfonya
1 marék szeletelt mandula díszítéshez
Picit megfőztem a tököt, hogy könnyebben dolgozhassak vele. Amíg főtt, beáztattam a zabpelyhet és a magokat forrásvízbe, majd 15 perc múlva összeturmixoltam. A sütőtököt aprítóba tettem, és pépesre vágtam. Végül óvatosan összekevertem a 2 masszát.
A kihűlt pite jó magas lett, így félbevágtam, és olyan centi vastagon megtöltöttem a krémmel. Visszaraktam a tetejét, és díszítettem áfonyával és szeletelt mandulával:)
Nektek is jó étvágyat kívánok a vasárnapi ebédhez:)

Reklámok

2 responses to “Sütőtökpite

Subscribe to comments with RSS.

  1. Feltalálhatnák már a képernyőn át adhatóságot!!!! Milyen jól esne most nekem is egy kis pite. csak egy pici-pite.
    Én most egy szem almát ebédelek, ha éhes maradok akkor eszem még egyet, ha még akkor is, akkor kénytelen leszek valamit főzni….! Persze inkább pici-pitét ennék…..
    Majd csak megjön a tavasz………
    Addig is millió puszi
    Marika

    zemplényiné marika

Vélemény, hozzászólás?

