Gyöngygombóc gombapaprikással   5 hozzászólás


Kis változatosságra vágytam, ezért volt még itthon árpagyöngyöm (ennek köze nincs az árpához, egy nagyon finom japán gabona, úgy hívják: Hato Mugi) belőle csináltam gombócokat. Nyugodtan csinálhatjátok ugyanezt rizsből, kölesből, hajdinából, ami tetszik. Nekem most ez jött be:)

Hozzávalók:
1 csésze főtt árpagyöngy
5 szem pici gomba
1/2 vöröshagyma
1/2 paprika
1 kk piros paprika
csipet só
pici víz
1 ek tejföl vagy magtejföl

A hagymát és a paprikát apróra vágjuk, diónyi kókuszzsíron megpirítjuk. Amíg pirul, pici kockára szeleteljük a megtisztított gombát is. Miután meghintettük a piruló hagymákat pirospaprikával, hozzáadjuk a gombát, és egy ici-pici vizet. Sózzuk, és 10-150perc alatt megfőzzük. Hozzákeverjük a tejfölt.
Amíg főtt, gombócokat formáztam az árpagyöngyből, és leraktam a tányérra. A kész gombapaprikással meglocsoltam.
Nektek is jó étvágyat kívánok hozzá.
Itt egy fotó az árpagyöngyről. A makrobiotikában használjuk, és most nézem, mennyire felment az ára. 4600Ft 1/2 kg….br…

Ha tetszik az oldal, kérlek támogasd a munkámat akár néhány száz forinttal ♥
Kállay Ildikó
Bankszámlaszámom: 11773188-07475519
Paypal: ildiko@eletkert.hu
Ha úgy érzed a barátaidat is érdekelni, segíthetsz az oldal megosztásával is ♥
Legyen csodás a napod!!!
Köszönöm ♥

Reklámok

5 responses to “Gyöngygombóc gombapaprikással

Subscribe to comments with RSS.

  1. És ez az árpagyöngy, – ami ugye nem árpa – az mitől áll így össze? Meg a köles, vagy hajdina, vagy rizs? Elöször meg kell főzni, nem? és mivel ragasztod össze? Igen, én örökös kiváncsi vagyok. Mert a konyhában nagyon ügyetlen és ötlettelen vgayok, azért kérdezek meg mindent. Különben is már várom, hogy meglátogassalak. Majd csak megjön a tavasz. Hipp-hopp, nem sokára itt van!!!!!!!
    Millió puszi Marikától

    zemplényiné marika
    • Marika!
      Bármelyik főtt gabona így összeáll, ha jól összenyomkodod:))) Persze, a búza kivétel:))) Van már mondjuk főtt rizsed, kiveszel néhány gombócnyit és vízzel felmelegíted, jó forróra. Közben kevergeted, és szív is fel ebből a vízből. Mikor már megfoghatóvá vált, gombócokat gyúrsz belőle:))) Csak próbáld ki! De vigyázz, nekem picit megsült a tenyerem:)))

  2. és akkor elmondhatod, hogy megsült a kenyerem, tenyerem. Már csak meg kell kenni. Meg puszilni…….Marika

    zemplényiné marika
  3. Az árpagyöngy az ugyanaz mint itt nálunk a gerstli igaz???? Legalábbis ahogy a képet néztem én arra gondoltam….:)
    Hamár pedig igen, akkor z itt nem ilyen drága…..
    Nagyon jók a receptek, nem gyözöm kipróbálni öket!!!!
    Gratula!
    Barbara

    • Szia Barbara!
      Ennek semmi köze nincs az árpához, egy teljesen önálló gabona fajta. Honosítani kéne nálunk is, mert nagyon finom 🙂
      Nagyon örülök, hogy tetszenek a receptjeim! Majd írd meg a tapasztalataidat.
      Puszi:
      Ildikó 🙂

Vélemény, hozzászólás?

