Rizstorta   1 comment


A rizskúra fénypontja talán ez a torta, ami így az év végén jó kis szilveszteri fogás ♥

Hozzávalók:

1 csésze barna jázminrizs
csipet Himalája só
2 és 1/2 csésze forrásvíz
2 tojás (házi)
2 ek fruktózban kandírozott narancshéj (saját készítés, mennyei finom)
1 nagyobb citrom reszelt héja
1 maréknyi mazsola
1 kk vanília por
3 ek Xilit
2 ek. teljes kiőrlésű tönkölyliszt
1/2 sütőpor
diónyi növényi vaj

A rizst megmossuk, lecsöpögtetjük, és a száraz lábasban picit megpirítjuk. Felöntjük kétszeres vízzel, sózzuk, és 35 perc alatt készre főzzük.
Mikor kihűlt, hozzáadjuk a citromhéjat, mazsolát, narancshéjat, vajat, lisztet, Xilitet, vaníliaport és a sütőport. Jól összedolgozzuk egy fakanállal. Utána szétválasztjuk a tojásokat, és külön-külön habbá verjük őket. Legvégül nagyon finoman hozzákeverjük a rizshez. Az egészet egy 20 cm-es vaslábasban csináltam, aminek az az előnye, hogy az egész folyamatot végig lehet vinni vele. Miután óvatosan hozzákevertük a tojásokat is, ahogy van, a lábast betesszük a sütőbe, (nálam gáz sütő van) és 180 fokon 35-40 perc alatt készre sütjük. Gy színű lesz a gyönyörű, sárgás-barnás színű lesz a teteje, ha elkészült.
Ilyen gyönyörű szeleteket lehet belőle vágni, miután kihűlt.
Tálaláskor áztatott dióval, mogyoróval és borókával díszítettem:)

One response to “Rizstorta

Subscribe to comments with RSS.

  1. Megvallom őszintén, én mindent egyenként elmajszolok, anélkül, hogy torta, vagy mi lenne belőle. Ismersz már, nem vacakolok, és igazából úgy egyenként is nagyon finom. Igaz, tegnap csináltam aludt-tejjel olyan masszát, hogy mindenféle volt benne, és mivel nincsen mazsolám, dió-befőttet raktam bele persze előzőleg apróra vágtam a diocskákat. Mit mondjak? csuda finom volt. Majd megmutatom milyen a dió-befőtt, ha nem ismernéd…….én raktam el a nyáron, saját fámról. Igaz, hogy két héteig tart, de megéri.
    Nos, majd jövő – illetve lassan már idei – nyáron együtt is kotyvasztunk.
    Millió puszi
    Marika

    zemplényiné marika

Vélemény, hozzászólás?

