Rakott krumpli   9 hozzászólás


Az én drága 86 éves barátnőmnek itt a szomszédban, újra elkezdtek tojni a tyúkjai és egy csomó tojással meglepett:) Egy másik hölgyet elvittem egyszer a szomszéd faluba kenyérért, ezért hozott tegnap cserébe egy jó adag krumplit:) Így adva is volt a mai ebéd. Köszönöm drágák ♥

Hozzávalók 2 személyre:
6 kisebb szem krumpli
4 házi tojás
2 dl tejföl, vagy magtejföl
1 rúd füstölt csicserikolbász

A krumplit és a tojásokat külön, héjában megfőzzük. Ha kész, hideg vízzel lehűtjük, és megpucoljuk őket. Egy kis sütőtál alját bekenjük olajjal, vagy kókuszzsírral, és lerakjuk a karikára vágott krumplit, majd megsózzuk. Rászeleteljük a kolbász felét, és most jön egy sor szeletelt főtt tojás. Sózzuk, pirospaprikázzuk, és borsozzuk. A tejfölt kikevertem egy kis forrásvízzel, hogy ne legyen annyira sűrű, és a felét elkentem a tojásokon, majd megsóztam. Most újra csináljuk az egészet: krumpli, kolbász, tojás és tejföl. A tetejét pirított szezámmaggal szórtam meg és már ment is a sütőbe. Kb 20 perc alatt ilyen szépre sült ♥
Pici savanyú káposztát ettem hozzá 🙂

Posted 2012. január 15. by eletkert in Receptek

Tagged with , , , ,

9 responses to “Rakott krumpli

Subscribe to comments with RSS.

  1. A világon ez a legegyszerüb b és leg ehetőbb étele. Nem csodálom, hogy Te is szereted. És mi az a csicseri-kolbász? Te csináltad, vagy úgy lehet kapni is? Hogy én milyen kíváncsi vagyok!!!!
    Nagyon köszönöm a küldeményt. Millió puszi
    Marika

    zemplényiné marika
    • Marcsikám,
      a csicserikolbászt Szabitól kérd, tőle szoktam venni:) Ha minden igaz, nemsokára én is fogok csinálni, mert van a szomszédban füstölő ♥

  2. Ezt a választ vártam!! Millió puszi. Marika

    zemplényiné marika
  3. Nagyon gusztusos. Én a savanyúkáposzta receptjére is kiváncsi lennék.
    Gratulálok!

  4. Kedves Ildikò! màr èn is règen szerettem volna megkèrdezni hogy is kèszül ès miböl a csicserikolbàsz? Csicseri borsòbòl? mert az nàlunk nagyon hasznàlatos… Sajnos nem tudok “elszaladni” a Szabihoz innen Itàliàbòl….
    Màr követöd lettem, csak közben kiderült, hogy lisztèrzèkeny vagyok ès több èlelmiszerre is,de sok recepted kitünöen hasznàlhatò ìgy is! (Vègre làtni amit ìrunk! :)))
    Szìvèlyes üdvözletem!
    Ágnes

  5. Kedves Ildikò! Màr èn is szerettem volna kèrdezni miböl ès hogyan kèszül a csicserikolbàsz…mivel innen Itàliàbòl nem tudok elszaladni a Szabihoz megvenni…:))) csaknem csicseriborsòbòl?, mert az nàlunk igen hasznàlatos! Követöddè vàltam, csak közben kiderült, hogy lisztèrzèkeny vagyok, de ìgy is a legtöbb recepted kitünö szàmomra is! üdvözlet ès köszönet! Ágnes

    • Jól gondolod Ági, csicseriborsóból készült a kolbász! A legfinomabb, fehérjedús vega kolbi szerintem 🙂
      Mindenképp fogok csinálni, és akkor felrakom ide a receptet.
      Ha lisztérzékeny vagy, csináld a kenyeredet kukorica-rozs-rizslisztekből, és feltétlen gondolkodj el azon, volt-e valamilyen éhezéshez köthető konfliktusod, mielőtt a lisztérzékenység megjelent nálad????

  6. Köszönöm a tanàcsot, bizonyàra megtalàlom az okàt elöbb-utòbb…(van mèg autoimmun pajzsmirigy problèmàm ez édesapàm elhunyta utàn keletkezett;hypoglicemia,magasvèrnyomàs…hàt van mit megoldani :()) ès vàrom a receptet, hogy mielöbb kèszìthessek èn is egy kis finom kolbàszt!!!
    az ètkezèssel nagyon sokat lehet tenni a gyògyulàs èrdekèben, de a lelket is “kezelni”
    kell…

Vélemény, hozzászólás?

