Tárkonyos kukorica gombóckák   3 hozzászólás


Tegnap kaptam a szomszédasszonyomtól egy kis kukoricadarát, mert a disznóölésből megmaradt… Ez alkalommal emberré lesz ♥

Hozzávalók:
1 csésze kukoricadara
2 csésze forrásvíz
1 csipet Himalája só
1 kávéskanálnyi tárkony
1 ek kókuszzsír

2 szál répa

A forrásban lévő vízhez folyamatosan hozzákeverjük a kukoricát, sót és a zsírt. Kb 15-20 percig főzzük, közben kavargatjuk. Érdemes jó minőségű teflonban főzni, ahol nem ragad le.

Amíg főt lereszeltem 2 répát, és elkészítettem a kapros-magos szószt alá.
Hozzávalók:
1/2 maréknyi kapor (friss, vagy fagyasztott)
1/2 csésze szotyi
2 ek zabpehely
1 tk útifű maghéj
1 csésze víz
1 csipet Himalája só

A hozzávalókat összeturmixoltam, és vártam pár percet, amíg formázható masszát csinált belőle a maghéj 🙂
Ekkor elterítettem belőle egy kicsit a tányéron. A kukoricához hozzákevertem 1 tk maghéjat (a formázhatóság miatt)és a répa felét. Pici gombócokat formáztam belőlük, és ráültettem a szószra.
Tálaláskor a tetejét megszórtam a maradék répával, középre perig pici növendék kerti zsázsák kerültek! Mennyei ízharmónia ♥

Nagyítsátok ki a fotót:

3 responses to “Tárkonyos kukorica gombóckák

Subscribe to comments with RSS.

  1. Olyan ez az egész, mintha glória venné körűl. Hát ilyet sem ettem még. De majd fogok….?
    A tárkony magocskákat nem kell előkezelni? Tudod, amit Neked akarok vinni.
    Már nagyon várom…..
    Puszi Marika

    zemplényiné marika
    • Nem kell előkezelni a magocskákat! Úgy jók, ahogy vannak. Milyen jó, megint visszakerülnek hozzám ♥
      Persze, hogy kapsz ilyet is Marika! De tartok tőle, hogy ide kell költözzél, hogy legyen időd mindent végigkóstolni ♥

  2. Nincs kifogásom, de a kutyámnak is velem kell jönni, mert hozzám van nőve. Három hónapos korától azt hiszi, hogy én vagyok az anyja. Hát egy kicsit tényleg. és most 8! NYOLC éves, és eredetileg fiu volt. /most sem lány!!!!/ Amolyan falusi keverék, de mindent megért. Persze csak amikor ő is akarja, máskor meg úgy csinál mintha süket lenne. Félig már emberi természete van………
    Regényeket lehetne írni róla.
    Meg a kertről is. Különösen, hogy most a téli időszakban pihen, úgy csinál, mintha aludna, de a bambusz tövek alatt már várja, hogy jó idő legyen. Én látom, mert néha ide integet a hegyes kis bambuszlevélkékkel. A nyáron ültettem, a barátnőméktől kaptam. Erről is lehetne írni. Meg olyan sok mindenről, csak ez a “papir” olyan rövid.
    Most puszillak
    Marika

    zemplényiné marika

Vélemény, hozzászólás?

