Avokádós langalló   2 hozzászólás


Egyszerű, gyors és nagyon finom volt a mai ebédem 🙂 Kályhában sült langalló…♥

Hozzávalók:

1 maréknyi teljes tönkölyliszt
1 csipet Himalája só
1 ek hidegen sajtolt olaj
annyi langyos víz, hogy jól formázható tésztát kapjunk.
Elkeverjük a lisztet a sóval, majd elmorzsoljuk benne az olajat. Hozzáadjuk a vizet, jól összedolgozzuk és egy kis labdát formázunk belőle. Utána ugyanúgy, mint a lángost, a kezünkben kör alakúra nyújtjuk. Egy tepsit megszórtam pici liszttel, és azzal együtt ment a kályha felső részébe 😉
Közben meghámoztam egy avokádót, és a felét villával összetörtem 1 nagy cikk fokhagymával és egy csipet sóval.
Az elkészült langallót csak megkentem vele, és már…. csak egy emlék a múltból 😀

Az avokádóról ezt találtam nektek:

Közép- és Dél-Amerikából terjedt el a spanyol megszállók által. Már az inkák termelték, és fogyasztották. Másképp alligátor körtének is hívják, mert körte alakú. Annak ellenére, hogy fán terem, és gyümölcsnek tartják, sokkal inkább úgy használják, mint a zöldségfélét.

Az érdekesség benne az, hogy amíg a fán van, elhúzódhat az érési idõ, szinte kívánság szerint. Ennek a tulajdonságának köszönheti, hogy könnyen szállítható s mind jobban növekszik fogyasztóinak száma. Termelési területe ugyanis korlátozódik a szubtrópusi éghajlatra. Levéve azonban a fáról, szobahõmérsékleten hamar megérik és megpuhul. Az érett gyümölcsnek a magasabb karotin tartalma. Tápértéke:

Az egyik legértékesebb természetes zsiradékunk. Különösen az önpusztító betegségekkel szemben való harcban eredményes. Ami figyelemre méltó, hogy sok benne a kálium, valamint ideális a kalcium és magnézium megoszlása. Sok benne az A vitamin, és a B vitaminok.

Gyógyhatása:

Több mint tíz féle vitamint és vagy húsz féle ásványt tartalmaz, köztük az említett A vitamin elõvitaminját, a karotint tartalmazza. Van benne továbbá C vitamin, E és D vitamin. Jelentõs mennyiségû kalcium, foszfor, vas, nátrium, kálium, niancin stb. A nagymennyiségû kalóriáját az olajtartalmának köszönheti, ami azonban rendkívül jótékony hatású, különösen az arthritisz betegséggel szemben.

Bõrápoló szer:

Az avokadó magas olajtartalmánál fogva, és lanolin tartalma következtében nemcsak belsõ fogyasztásra hatásos, de külsõleg is, mert könnyen felszívódik a bõrben. Mivel sok benne a vitamin, és az ásványi só, érzékeny típusú bõrre jó. A leghatékonyabb az ibolyán túli sugarakkal szemben, ezért napolajak alkotó része is, házilag is használhatjuk megelõzésként és gyógyításként egyaránt.

Az idõjárás viszontagságai következtében a kiszáradt bõrt a test faggyúmirigyei nem képesek ellátni, különösen, ha a test nem jut elegendõ zsiradékhoz. A természetes zöldség-zsiradék nagyon jó hatással van a kiszáradt bõrre.

Arthritisz:

Az arthritisz fájdalmas csukló és izombetegségre az avokadó magas olajtartalmánál fogva hat. Állítólag az inkák egyik mindennapi táplálékáról van szó, aminek a fogyasztása következtében, ismeretlen betegségnek számított az arthritisz. Az olaj szinte megkeni a csuklókat és az izmokat, hogy nem fejlõdik ki ez a civilizációs betegség.

Csökkenti a koleszterint:

Az avokadó fogyasztása csökkenti a vérben a koleszterin szintet, valamint emeli a HDL, a jó koleszterin szintjét. Ha ugyanis drasztikusan végezzük a koleszterin szint csökkentését szervezetünkben, megtörténhet, hogy az LDL-lel együtt a HDL szint is csökken, ami a szív rendellenes mûködéséhez vezethet. Az avokadó fogyasztása csak az LDL csökkenését segíti elõ.

Soványság, táplálkozási rendellenesség:

Az avokadót zöld vajnak is hívják, magas olajtartalma miatt. Ajánlott azoknak akik alultápláltak valami okból. A természetes növényi zsírok felszívódása sokkal egyszerûbb az emberi szervezet számára, mint az állati zsírok. A szervezetnek inkább jót tesz, mint rongálná.

Az elhízás éppoly betegség, mint az alultápláltság. Az elhízást nemcsak a rossz táplálkozási szokások okozzák, hanem a túlzott mennyiség fogyasztása is, amit a közönséges zsírfelvétel okoz. Ha ugyanis a szervezet nem jut elegendõ esszenciális zsírhoz, hanem helyette telített vagy telítetlen olajat, vagy állati eredetû zsírt fogyasztunk, állandó hiányérzetük támad, mint amikor nem jut elegendõ vitaminhoz, vagy ásványhoz a szervezet. A közönséges zsírok fogyasztása következtében háromszorosra is nõhet az étvágy, mégsem elégedett a szervezet. Ha elkezdjük az avokadót fogyasztani, csökken az igény a nagy adagú táplálék fogyasztására, és ezáltal normalizálódhat a test súlya.

Elkészítési mód:

Az avokadót csak nyersen ajánlatos fogyasztani. Pirítós kenyérre kenve kikaparhatjuk a bõrébõl és kevés apróra vágott fokhagymával ízesíthetjük.

Az avokadólét más zöldséggel együtt fogyasztjuk, de szintén kevés fokhagymával ízesítjük. Paradicsomlével lemezvágóba teszünk egy fél vagy egy egész avokadót, miután nagyon vékonyan meghámoztuk és kimagoztuk. Naponta nem ajánlatos egynél több avokadót fogyasztani.

Forrás: geocities
http://www.hungarowellness.hu/index.php?item=magazin&id=95

Posted 2012. január 25. by eletkert in Receptek

Tagged with , , ,

2 responses to “Avokádós langalló

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hát ezt elhiszem.!!! Az avokádót sokféleként el lehet készíteni, de én csak apró hagyma, só, citromcseppek, bors, összekeverni és kenyérre kenni – ismerem, de tudom mások másként csinálják. Amit leírtál az is egy csuda jó dolog. Igen igen, jó lenne már a fák alatt ücsörögni és csak dumálni nagyokat………..Majd…..
    Millió puszi
    Marika

    zemplényiné marika

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: