Magpuding   6 hozzászólás


A diópuding elkészítését lépésről lépésre követhetitek itt: http://www.youtube.com/watch?v=_QFFDJPbRZk&feature=player_embedded
Nagyon szépen köszönöm a csodás ötleteket! Mennyei volt a mai ebédem ♥

Hozzávalók:
1 csésze dió, mandula és török mogyoró vegyesen
1 édes alma
1 ek édesgyökér kivonat (én csináltam, lent írom, hogyan)
1 tk vaníliás Xilit
1 kk őrölt fahéj
1 ek tökmagliszt
1 ek lenmagliszt
1 csipet tiszta só
1 kanál citromlé
1/4 citrom reszelt héja
1 dl forrásvíz

Aprítóban morzsásra daráltam a 2 napja áztatott magokat. Utána átraktam a turmixgépbe, és az összes többi hozzávalóval pépesre turmixoltam. Pudingformába tettem, és feldíszítettem mazsolával és egy egész áztatott, roppanós dióval ♥
Már befotóztam, mikor észrevettem, hogy a lenmagliszt megtette a hatását, és gyönyörű, formás, remegős, igazi pudingom lett 🙂
Kiborítottam, (nem túl ügyesen, de erre nem is készültem) és újra feldíszítettem, ezúttal a kedvenc vörös áfonyáimmal ♥

Édesgyökér tinktúra:
2 dl forrásvizet összeforraltam 100 gr édesgyökérrel. Lefedve hagytam kihűlni, majd leszűrtem és üvegbe tettem.
Rendkívül édes, kanalanként használjuk, és kóstoljunk, nehogy túl édesítsük. Hűtőben fogom tartani, alkohol nélkül nem tudom, meddig áll el.

Amit az édesgyökérről tudni illik 🙂

Az édesgyökér régóta ismert növény és már a kezdetekben tisztában voltak a gyógyhatásaival. A köhögéscsillapításra és görcsoldásra természetes gyógymódot jelent. Ma azt is tudjuk, hogy milyen egyéb rendellenességek és bántalmak megszűntetésére ajánlatos.
Különleges
Háromszor-négyszer édesebb a cukornál és csak a burgonya terjedése szorította vissza az édesgyökér fogyasztását. A benne található glycyrrhizin miatt válik különösen édessé, amely a növény több mint 20 %-át teszi ki.
Keleti gyógyászat
A népi gyógyászat mellett a keleti orvoslásában sem ismeretlenek az édesgyökér természetes gyógymódjai. Nem csak nyersen, főzetként és gyógyteaként is használták a szamárköhögés és influenza gyógyításában.
Az édesgyökér pozitív tulajdonságai közé tartozik, hogy más gyógynövényekkel együtt alkalmazva, felerősíti azok gyógyerejét.
Gyógyhatása
A korábban említett mellett a növényből készült tea vagy főzet természetes gyógymód a szervezetben fellépő gyulladás kezelésére és gyomorbántalmakra egyaránt. Emellett vizelethajtó, illetve különösen ajánlott a vese- és epekő kezelésekor. A számos gyógyhatását figyelembe véve, nem véletlen, hogy az édesgyökér egyre több készítmény alkotóelemévé vált. Homeopátiás szerek dobozát olvasva gyakran találkozhatunk vele.
Különleges felfedezés
Az édesgyökérből kivont glabridin értékes felfedezésnek bizonyul a diétázók és túlsúlyosak számára. Az ezzel kapcsolatos vizsgálatok szerint ez a hatóanyag képes módosítani a hízásért felelős géneket. Amellett, hogy képes optimalizálni a zsírégetést a szervezetben, megakadályozza a máj elzsírosodását.
Gyógyír a női panaszra
A növény hozzákapcsolódva a szervezet ösztrogén receptoraihoz, meg tudja gátolni a menstruáció előtt jelentkező fájdalmat. Ezzel együtt, nem csak a magas ösztrogént szint esetében érdemes alkalmazni az édesgyökeret. Ha kevés a szervezetben az ösztrogén, képes pótolni annak hiányát. Ezért a klimax időszakában hatékony megoldást jelent.
Alkotóelemeinek köszönhetően a kutatások folyamatosan újabb és újabb pozitívumait fedezik fel az édesgyökérnek. Így mára a korábban ismert természetes gyógymódok mellett egyre több betegség kezelésére alkalmazzák.
http://napidoktor.hu/cikk/84.11862/Az-edesgyoker-gyogyhatasai

Reklámok

6 responses to “Magpuding

Subscribe to comments with RSS.

  1. Kedves Ildikò! ezt a receptet is kipròbàljuk, mert finomnak ìgèrkezik ès minden összetevöje
    egèszsèges…az èdesgyökèrröl viszont fontos tudni, (azoknak, akik esetleg nem tudjàk) hogy magasvèrnyomàs ès szìvbetegsèg
    mellett nem szabad hasznàlni!

  2. Mindig kapunk valami jó ötletet, akár étkezéssel, akár gyógyászattal kapcsolatban. Áldás vagy az embereknek.
    És akkor most: Hol lehet hozzájutni az édesgyökérhez? Nem nagyon drága? És ha kifőztem, akkor a maradékkal mit lehet kezdeni?
    Látod csupa kérdés vagyok. Mert még nagyon buta vagyok.De erről szól az életem, hogy megtanuljak mindent.
    Szeretettel
    Marika

    zemplényiné marika
    • Édesgyökér teát Szabinál vehetsz, 400Ft körül van egy zacsi. Ebből 1 csipet elég egyszerre, szóval nagyon kiadós 🙂 Mivel ezek szárított gyökérdarabkák, korlátlan ideig eltárolhatod őket ♥

  3. szia.
    Ha nem tennék bele édesgyökeret, akkor mit helyette? Édesítés céljából tetted bele?

    • Szia Reni!
      Igen, édesítés miatt használtam az édesgyökeret. Használhatsz helyette bármilyen más édesítőt, mint mazsola, datolya, Xilit, vagy Stívia.

Vélemény, hozzászólás?

