Paradicsomszósz krumplifánkkal   2 hozzászólás


Nagyon megkívántam egy jó kis paradicsomszószt, és így böjt után, nagyon oda kell figyelni, mi az, mire szüksége van a szervezetünknek. A fánkkal is szemezgettem, de sehogy sem kívántam az olajban sütött verziót. Így megalkottam az
enyémet ♥

Hozzávalók a szószhoz:
1 üveg (lehetőleg saját készítésű) paradicsomlé (semmi tartósító)
3 tk Xilit
1 ek teljes kiőrlésű tönkölyliszt
1 ek pálmazsír
1 kk Himalája só
3 dl forrásvíz
2 gerezd fokhagyma
1/2 TV paprika pici darabokra vágva
1/2 csészényi köles
1/2 citrom leve
2 tk bio hársméz
2 babérlevél
2 csipet bazsalikom
A pálmazsírt megolvasztjuk, ráreszeljük a fokhagymát, és megpirítjuk rajta a lisztet. Felöntjük a paradicsomlével, hozzáadjuk a paprikát, babérlevelet, bazsalikomot, megmosott kölest, Xilitet és sózzuk. Forrástól számított 20 perc múlva jó lesz a köles. Lefedve hagyjuk picit meghűlni, és csak akkor adjuk hozzá a mézet és a citromlevet, hogy az enzimek ne károsodjanak. Nagyon finom lett!!! ♥

Krumplifánk:
1 tepsihez a hozzávalók:
2 szem krumpli
1 házi tojás
1 csésze teljes kiőrlésű tönkölyliszt
1/2 zacskó bio, foszfátmentes sütőpor
1 kk Himalája só
5 cikk fokhagyma
7 tekerésnyi bors
A krumplit héjában megfőzzük, majd pici levével összetörjük. Belereszeljük a fokhagymát, hozzáadjuk a tojást, sót, borsot és a lisztet. Jól összekeverjük, és belekanalazzuk egy szilikonlappal kibélelt tepsibe. Előmelegített sütőben, 210 fokon 20-25 perc alatt megsül.
Olyan komplett ízhatása volt a mai ebédemnek, semmi nasit nem kívántam utána ♥.
Jó étvágyat nektek is ♥

Reklámok

2 responses to “Paradicsomszósz krumplifánkkal

Subscribe to comments with RSS.

  1. Nem tudom, mi ez a hallatlan gyengeség rajtam. Milyen jó is lenne ha ilyen finomságokkal felerősítenél. Igaz, hogy ma túl becsültem az erőmet és takarítani kezdtem. Attól fáradtam el? Vagy a Tavasztól? Vagy a 77 évtől?

    zemplényiné marika
    • Drága Marika!
      Ha gyenge vagy, annak semmi köze a korodhoz, az időjáráshoz, a legnagyobb köze a hiányhoz van! Vitamin és enzimhiány! A megoldás egy jó kis tisztító kúra, magas rezgésű gyümölcsökkel, zöldségekkel és csírákkal. Nem léböjt, ne legyen túl durva hirtelen, csak igyekezz minél több nyers gyümölcsöt, zöldséget enni, és sok sok csírát. Itt a tavasz, most ez van összhangban a természettel 🙂 Figyeld meg, pár nap alatt, kicsattansz az energiától ♥

Vélemény, hozzászólás?

