Sárgaborsó krémleves gomba-gombóckákkal   Leave a comment


Már második napja reggeltől estig fát aprítok az udvaron, és ma a napsütés ellenére, nem volt túl meleg:) 11 körül már forró leveskéről ábrándoztam, és így született ez a nagyon fini, laktató leves. A gomba-gombócot a Kifőztük magazin márciusi számában találtam, és azonnal szerelembe is estem vele ♥ A sárgaborsóval szintén hasonlóan voltam, napok óta, ha elmentem a tálalóm mellett, azonnal a borsós üveg szúrt szemet, és máris a számban éreztem az ízét. Most összehoztam a kettőt ❤

Leveshez:
1 csésze sárgaborsó
1 nagy fej hagyma
bélyegnyi kombu (tengeri zöldség, elhagyható)
1 kk Himalája só
2 l forrásvíz

A sárgaborsót a 2 liter vízben, forrástól számított ½ óra alatt készre főzzük, a sóval és a kombuval. Közben megcsináljuk a gombócokat. 😉

Gombóchoz hozzávalók:

25 dkg csiperke gomba

1 nagy fej vöröshagyma

1 ek kókuszzsír

½ csokor petrezselyemzöld

6 ek teljes kiőrlésű tönkölyliszt

11 tekerésnyi bors

A 2 nagy fej hagymát megpucoljuk, megmossuk, és aprító segítségével nagyon apróra vágjuk. Megpirítjuk a kókuszzsíron, és elfelezzük. Az egyik felét hozzáadjuk a fővő leveshez, a másikhoz pedig hozzákeverjük a megtisztított, megmosott, és majdnem pépesre vágott gombát. (szintén a zöldségaprítóban)

Sózzuk, borsozzuk, és addig főzzük, amíg elfő a leve. Picit hagyjuk hűlni, majd beleütjük a tojást és hozzákeverjük a lisztet. Lágy tésztát kapunk, amit majd kanállal beleszaggatunk a levesbe.

Ha megfőtt a levesünk, botmixerrel krémesítjük, és beleszaggatjuk a pici gombóckákat. Akkor lesz kész, amikor feljönnek a leves tetejére.
Tálaláskor megszórtam petrezselyemzölddel, és 2 féle csírával.(lucerne és bíborhere)

Mennyei és laktató egytál étel. Kimondottan jól tud esni, egész napos favágás után 😉
Nektek is jó étvágyat ♥

Vélemény, hozzászólás?

