Csírás zöldségek zabtejszínes tésztapörkölttel   4 hozzászólás


Ma kint jártam egy kis kávé adalékért, és isteni pörkölt illat csapott meg. Tudjátok, az épp pörkölődő hagyma illata, amit egy kis pirospaprikával kevernek. Azonnal beindult a fantáziám, és mire hazaértem, a fejemben el is készült a mai ebéd. Ja, ma nem akartam enni??? Így jártam 😀 Jucus!! Hol vagy??? :DDD
Mentségemre legyen mondva, hogy abszolút tudományosan ettem meg, emésztési sorrendben :DDD Először a csírát, utána a zöldségeket, és végül a tésztát, mert jelen esetben ő fog a legtöbbet időzni a gyomromban :DDD

Hozzávalók:
1/2 marék orsótészta
pici só és a főzővíz, ami bőven ellepi

1 marék lucerna csíra
1/2 karalábé
2 nagy rózsa karfiol, picike rózsákra szedve
7 cm póréhagyma
1 tk majoránna

1/2 csészényi zabtejszín
1 nagyobb hagyma
1 tk pirospaprika

A tésztát 8 perc alatt készre főzzük. Belőle lesz ma a pörkölt 🙂
A hagymár apró kockákra vágjuk, és kókuszzsíron megpirítjuk. Ha már szép és jó szagú, elzárjuk alatta a gázt, meghintjük pici sóval és 1 teáskanál pirospaprikával. Jól összekeverjük,

Ez itt a sűrű zabtejszín:

Majd rádobjuk a tésztát, és összedolgozzuk őket 😉

Közben kockára vágjuk a karalábét, picire szedjük a karfiolt, és meghintjük majoránnával. Összeforgatjuk, és a tányérra helyezzük őket. Szépen, gusztán 😉

Reklámok

4 responses to “Csírás zöldségek zabtejszínes tésztapörkölttel

Subscribe to comments with RSS.

  1. A zabtejszín megy külön-külön a tésztára és a zöcsire is? :))

  2. Nem!!! Zabtejszín csak a pörköltalapba megy! A zöcsire nem raktam semmit, csak majorannával hempergettem össze őket 😉 Elég fűszeres a tésztapöri, nem igényelt mást a zöldség ♥

  3. Ildikó! Te aztán még a szagokból is kitalálsz valamit! Én sajnos nem vagyok ilyen ügyes, ma ettem meg a tegnap készített rakott krumpli másik felét.,igaz elég gyatra volt, de nem érek rá vacakolni, mert itt a csoda szép jó idő és hív a kert. Muszáj egy kis zöld-borsót elvetni, mert a-nélkül nem élet az élet. Meg hagymát. Aztán jön a bab is.
    A krumpli már nagyon kicsírázott, azt is el kell tenni a földbe. Meg egy csomó virágot. A tulipánok csodásak, nemsokára jön a virágjuk. A tárkony magját elvetettem, napon van, de még nem akar kijönni. Nekem sok mindenhez volna kedvem, csak éppen a hozzá-értés hiányzik. Igaz, a barátnőm kertész, de mindig elcsevegjük az időt sok egyébbel. Mert őt is érdeklik a “nem látható” dolgok.
    Na most írtam, úgye nem kapok ki?
    Marika

    zemplényiné marika

Vélemény, hozzászólás?

