Medvehagymás gombóckák   11 hozzászólás



Körtvélyessy Andinak köszönhetően, tegnap megérkezett hozzám egy doboznyi friss, zsenge medvehagyma. Amíg el nem fogy, itt ilyen kajákat találtok 😉

Hozzávalók a gombóchoz:
20 dkg sárgaborsó
1 babérlevél
1 csipet Himalája só, vagy tiszta NaCl
1 nagy fej vöröshagyma
1 marék pici medvehagyma
1 tk kókuszzsír
1 marék zabpehely
A sárgaborsót a babérlevéllel, sóval és legalább kétszeres vízzel, forrástól számított 25-30 perc alatt puhára főzzük. Közben a vöröshagymát apró kockákra vágjuk, és pici kókuszzsíron megpirítjuk. Megvárjuk, amíg kihűl a borsó, akkor hozzáadjuk a medvehagymát és a pirított hagymát, majd botmixerrel pépesre dolgozzuk. Megfeleztem ezt a csodás pástétomot, és az egyik adagból ebédre való gombóckákat készítettem úgy, hogy hozzáadtam 1 marék zabpelyhet, és hagytam, hogy kissé megszívja magát. Ekkor kanállal már formázható volt, és kis kézi rásegítéssel gombóckákat formáztam belőle 🙂

Zöldségköret:
2 rózsa karfiol apróra szedve
1/2 sárgarépa csíkozva
1 jó nagy marék jégsaláta kicsire vágva
1 kis marék medvehagyma picire tépkedve
És az öntet a zöldségekre, egyik drága barátomtól (Vaskor István) kapott zakuszka volt. Remélem, jól írtam a nevét, ennek a csodás, erdélyi különlegességnek ♥ Sajnos, a receptet nem tudom, csak azt, hogy valami mennyi finom így a zöldségeimen 😉
Nektek is jó étvágyat ♥
Mielőtt megettem, azért pakoltam rá egy adag vöröshere csírát is. EZ így márciusban kihagyhatatlan ♥

Posted 2012. március 21. by eletkert in Nyers és főtt is van benne, Receptek

Tagged with

11 responses to “Medvehagymás gombóckák

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ez nagyon jól néz ki.Holnap veszek is sárgaborsót.

    Körtvélyessy Andrea
  2. IGEN FINOM LEHET, ILDIKÓ…

    BIZONY, ITT A MEDVEHAGYMA, …ÉN FŐLEG POGÁCSÁHOZ SZOKTAM HASZNÁLNI, DE MOST SZÓ SE LEHET RÓLA,…IGYEKSZEM SZÉNHIDRÁTMENTESEN KAJÁLNI, A MULTKOR KICS VOLT EGY XS- ES AZAZ 34 MÉRETÜ RUHADARAB… HALLATLAN…
    PUSZI:GABI

    Dzsida Gabriella
  3. Szia Ildikó!

    Sárgaborsó helyett mit ajánlasz,sajnos nem szeretem,de még a szagát sem 😦 Várom a többi medvehagymás receptet,eddig én is pogit csináltam,de most nem fogok 🙂

    • Szia Ildike!
      Csinálhatsz csicseriborsóból is ugyanilyen gombóckákat, vagy egyszerű pástétomot teljesen nyersen avokádóból is. Majd találok még ki recepteket hozzá, de most nem vagyok motivált, mert nem rég vacsoráztam 🙂 Ahhoz éhesnek kell lennem 🙂 🙂 🙂

  4. jaj ez nagyon nagyon az én kajám lesz!!!!!!! Már most megenném!!!!!! De valószínü csicseriborsóból csinálom, mert sajnos nincs itthon sárgaborsó…..:((((( Imádom az oldalt!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)))))))

  5. Szia Ildikó! Megkaptam a CD-t.Nagyo-nagyon örültem,csak a jövőhéten vártam.Már átfutottam,meglesz a hétvégi programom.Tüzetesen átrágni magam rajta. Puszi Andi

    Körtvélyessy Andrea
  6. Hm, ez nagyon jól néz ki és finom is lehet!:)

Vélemény, hozzászólás?

