Rizstej (nyers)   13 hozzászólás


Erikától hallottam a rizstej ötletét: http://www.nyersetelekerikatol.blogspot.com/2012/04/rizstej-hazilag.html
Annyit változtattam rajta, hogy előtte beáztattam 1 napra, hogy jól megduzzadjanak a szemecskék és az ezimgátlók elsuhanjanak belőle 😉

Hozzávalók:
1 csésze barnarizs
1,2 l forrásvíz
leheletnyi só
1 kávéskanál bio méz

A rizst alaposan megmossuk, majd beáztatjuk 24 órára. Közben át is átmoshatjuk egyszer-kétszer.
Utána csak egy nagy méretű turmixgépbe tesszük, és a többiekkel együtt alaposan összeturmixoljuk. 3 percig biztosan ment a gép, a legnagyobb fokozaton.
Gyönyörű habos italt kapuk, amit átszűrünk egy sűrű, műanyag szűrőn, és máris ihatjuk a fini tejet. Tehetünk hozzá még pici mézet is, vagy megcsinálhatjuk tejes kávénak, kakaónak, ki, mit szeret.

A szűrőben visszamaradt erősen dörzsis morzsalékból holnap, – a kence készítős napon – bőrradír fog készülni 😉

Reklámok

Posted 2012. április 8. by eletkert in Gyógyító italok, Nyers ételek, Receptek

Tagged with , ,

13 responses to “Rizstej (nyers)

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ezt nagyon köszönöm, mert az arányokat eddig nem tudtam pontosan! 🙂

  2. ÓÓÓÓÓÓ, igen, lehet így is. És a tehenek akkor minek kellenek? Meg a kecskék?
    Nekem nagyon nehéz leszokni a természetes tejről. Vagy lehet, hogy még pólyás vagyok?????????

    zemplényiné marika
    • Szia Marika 🙂
      Ha valóban természetes tejet iszol, amit gazdánál veszel, akkor néha néha az belefér. De a sok tej elnyákosítja a szervezetedet. A közértben árult tejre viszont már viccből sem lehet ráfogni, hogy természetes tej 😀

  3. MEG FOGOM CSINÁLNI! Nekem ui. árt a tej, érzem, a pénzt meg nem akarom kiadni ilyen “inyencségekre, eddig nem esett le…
    Köszönöm
    Teri

  4. Az utánam következő hozzászólások azt bizonyítják, hogy mostmár a “tisztán” étkezők sem lehetnek biztosak abban, hogy valóban “bio” árut vesznek. Egyetlen megoldás, ha mindent magunk állítunk elő. Ezért fontos a házi-kertészkedés, egymástól eltanulni az okos művelést, étel-készítést. Nem akarok minden-áron “sátor-lakóként” élni, de még az is emberibb, mint a beton-tömbök. Most, hogy egyedűl maradtam hívnak vissza Pestre, de inkább itt élem öreg napjaimat a kertemben, boldogan, derüsen, kutyám és füvek, fák között. Itt közelebb vagyok hozzátok is és az Éghez is.

    zemplényiné marika
  5. Csörszné Ica
    Nagyon örültem a recptnek,mert a boltban kapható drága és nem jó. Holnap rögtön meg is csinálom

    Csörsz Zalánné
  6. köszi, én is nagyon kerestem már egy jó receptet

  7. az áztatóvizet le kell róla önteni ?

Vélemény, hozzászólás?

