Gombás ropogós   4 hozzászólás


A szombati laska fesztivál óta, be vagyok sózva 😉 Most is egy laska tésztát csináltam, csak gondoltam egyet, és inkább megtöltöttem egy kis erdei gombás töltelékkel 😉

Hozzávalók a tésztához:
2 szem krumpli
annyi kukoricaliszt, amennyit felvesz, hogy gyúrható, nyújtható tésztát kapjunk
só, ízlés szerint
1 tojás
A tésztát összegyúrjuk, majd kinyújtjuk olyan 2-3 mm vastagságúra

Derelyevágóval négyzeteket vágtam belőle, és a közepére pakoltam a gombás tölteléket.

Normál körülmények között úgy terveztem, hogy ráhajtom a sarkokat, de túl lágy lett a tésztám, ezért inkább egy másik négyzetet helyeztem a tetejére, és a széleit összenyomkodtam. A tetejére sodortam kis rudacskákat, hogy ropogós legyen. Az lett 😉

Töltelék:
1 db szárított erdei gomba keverék (tegnap vettem a Sparban)
1 nagy fej hagyma
1 diónyi kókuszzsír
1 kk só
1/2 paprika karikázva
1 kk pirospaprika
1 kk kakukkfű
1 maréknyi petrezselyemzöld
2 dl forrásvíz
2 ek magtejföl, vagy sima tejföl.

A gombát jól megmossuk, és 1 órára beáztatjuk. A hagymát megpucoljuk, és pici kockára vágjuk. Áztatás után, a gombákat is egész apróra vágtam.
A hagymát és a paprikát megpirítjuk a kókuszzsíron, hozzáadjuk a pirospaprikát és a kakukkfüvet, végül a gombát is, és felöntjük a vízzel. Több, mint 1/2 órát főztem, majd hozzákevertem a hideg tejfölt, és végül az apróra vágott petrezselymet. Ez ment a tésztába….

Gyorsabb volt megcsinálni, mint publikálni 😀

Mikor abszolút elégedett voltam a batyucskák kinézetével, megkentem a tetejüket szőlőmagolajjal, és becsusszantottam a sütőbe, egy szilikonos tepsiben. 25-30 perc alatt sült meg, 240 fokon.
Ha valahol még hiányos a recept, szóljatok 😀

4 responses to “Gombás ropogós

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ez kitünö Ildikò! a glutèn miatt pont jò nekem…holnap ebèdre kipròbàlom! :)))

  2. Ez egy tökéletes recept.Mentettem is magamnak.
    Ildikó! Mától teljes a családi létszám.Nagyon boldog vagyok.

    Körtvélyessy Andrea

Vélemény, hozzászólás?

