Currys csicseriborsó   11 hozzászólás



Ez a kajcsi is a rajztanfolyamra készült, mégpedig nem csak azért mert finom, hanem önző módon azért is, mert ezt előre el tudtam készíteni. Finomabb, ha összeérnek az ízek 😉

Hozzávalók:
1 csésze csicseriborsó, éjszakára beáztatva
1 közepes fej vöröshagyma
3-4 cikk fokhagyma
1 ek kókuszzsír
1 bélyegnyi kombu (elhagyható)
2 ek. mosott mazsola
1 kk. őrölt kömény
1 kk. curry
3 db krumpli
1 csésze hámozott darabolt mandula
forrásvíz a főzéshez
Pici só

Az éjszakán át áztatott csicseriborsót kétszeres vízzel feltesszük főni a kombuval.
(Sót csak a végén tegyünk bele, különben nem puhul meg a héja) Forrás
után legalább 1 órára van szüksége, de ellenőrizzük főzés közben. Főzhetjük kuktában is, akkor elég neki 1/2-3/4 óra. 20 perccel a főzés befejezése előtt tegyük bele a krumplit, és a mazsolát. Míg fő a borsónk, addig apróra vágjuk a vöröshagymát, lereszeljük a fokhagymát, majd a mandulával együtt megpirítjuk őket a kókuszzsírban. A végén belekeverjük a curryt és a köménymagot is. Az egészet hozzáadjuk a csicseriborsóhoz, aminek már csak egy pici leve van, mert a többit elfőtte. Nagyon laktató, fehérjedús étel.
Rendkívül pikáns ízvilág, de az első döbbenet után senkinek sem maradt a tányérkáján ♥

11 responses to “Currys csicseriborsó

Subscribe to comments with RSS.

  1. Kedves Ildikóm!
    A leírást elolvasva nem találtam helyét a krumplinak. Valahol vagy nem kell, vagy lemaradt, hogy mikor és hova kell beletenni. De lehet, hogy csak a tányér mellé ………..( most kerestem egy vigyorgó arcot de az is lemaradt az én oldalamról)
    Millió puszi
    Marika

    zemplényiné marika
  2. Tudod Ildikó, az ilyen ráérős öregasszonyoknak van idejük “mazsolázni”. De azért nekem nagyon jó olvasgatni soraidat, olyan, mintha személyesen beszélgetnénk. És ez párbeszéd, nem csak monológ……………………………………………………………..
    Marika

    zemplényiné marika
  3. Én meg is kóstolhattam, és nagyon-nagyon fincsi.

  4. Nagyon ízletesek a receptjeid, néhányat már kipróbáltam, ezt is hamarosan megcsinálom. Köszönet érte.

  5. Csak egy gyors kérdés, a receptjeidben a kombu az a kombucha?

Vélemény, hozzászólás?

