Cukkínis tócsnik   7 hozzászólás


Anyutól kaptam egy nagy cukkínit, aminek az egyik felét már megettem, és itt tanakodtam, mi legyen a másikból. Jó kis tócsni kockákat csináltam belőle, ez lett a mai második fogásom 😉

Hozzávalók:

1/2 cukkíni
1 régi krumpli
2 evőkanál lenmag
3 cikk fokhagyma
1 kk tiszta só
2 ek fehér liszt
1 ek zabpehely
2 ek kukoricaliszt
1 ek fekete szezámmag
1 maréknyi kapor
1 ek kókuszzsír a sütéshez

A krumplit és a cukkínit felcsíkozzuk a robotgéppel, majd egy kicsit pürésítjük a botmixerrel is. Nem kell az egészet, had maradjanak benne ropogós csíkok, csak a közepén egy részt dolgozzunk meg 🙂 Adjuk hozzá a kaprot, zabpelyhet, liszteket, lenmagot, és a sót, majd reszeljük rá a fokhagymákat is.

Zsírozzunk ki egy nagyobb tepsit, és erre terítsük rá a masszánkat. Olyan 1/2 cm vastag lesz, de az sem baj, ha ettől bármerre eltér 🙂
A sütőben 210 fokon süssük 10-15 percet, majd derelyevágóval szeleteljük fel, és tegyük vissza addig, amíg szép pirosak lesznek. Majd fordítsuk meg, hogy mindkét felük szép ropogósra süljön.

Posted 2012. július 20. by eletkert in Főtt étel, Receptek

Tagged with , , , , , ,

7 responses to “Cukkínis tócsnik

Subscribe to comments with RSS.

  1. Két kérdésem van: Mitől fekete a szezámmag? Eddig csak fehérrel találkoztam. Lebarnúlt? Mitől?
    Valamikor Himalája-sót írtál, én is azt használom, most meg rendre csak “tiszta sót” írsz. Van-e különbség?
    És mi? A HARMADIK KÉRDÉS: a lenmag megtartja hatékonyságát akkor is, ha megsütjük? Mert én mindig csak nyersen eszem……………… És képzeld minden nap elrágcsálok 2-3 parlagfű-levelet. Nem is gondoltam, hogy ilyen érdekes íze van!!!!!
    Millió puszi
    Marika

    zemplényiné marika
    • Szia Marika!
      Kétféle szezámmag létezik, a fekete, és a fehér. Az ízük egyforma, a fekete nem sült le a napon, csak sokkal több benne az ásványi anyag, ezért számunkra értékesebb, így szívesebben használom ♥
      Himalája sót is használok most is, azért írok tiszta sót, mert ebben belefér az összes olyan só, ami tiszta NaCl, és nincs szennyezve káliummal. Tökéletesen megfelel a 100Ft-os tiszta NaCl is, ha valakinek sikerül hozzájutni.
      Én is minden nap eszem nyers, áztatott lenmagot, most a sűrítés miatt tettem bele a tócsniba. Igen, semmi baja nem lesz, kenyérbe is gyakran sütjük. Az ásványi anyagok mind benne vannak ♥
      Sok sok puszi neked!!!! 🙂

  2. Még van 2 nagy cukkinim.Holnap ez az étel kerül sorra.

    Körtvélyessy Andrea
  3. Már a harmadik cukkínis receptet készítem el a héten, úgy látszik cukkíni szezon van! A képen nagyon gusztusosan néz ki.

  4. Reblogged this on Gluténmentes Receptek and commented:
    Térdig járunk a cukkíniben, úgy látom

Vélemény, hozzászólás?

