Sütőtök krémleves   3 hozzászólás


Hűvöskés már az idő, nagyon jól esett ez a finom, meleg, mégis félig nyers leves 🙂

Hozzávalók 2 személyre:
1 pici Hokkaidó tök
1 pici fej vöröshagyma
1 csipet kurkuma
1 csipet sáfrány
5 dl forrásvíz
1 dl zabtejszín
1 csipet tiszta só
1 ek hidegen sajtolt repceolaj

A tököt meghámozzuk,kikaparjuk a belsejét, és kettévágjuk. Az egyik felét felkockáztam, és a vízben odaraktam főni. A másik felét lereszeltem a sajtreszelőn 😉 Közben fűszereztem, és belekarikáztam a pici hagymát is. Forrástól számított 5 percet főztem összesen, majd hozzáadtam a hideg zabtejszínt és a reszelt, nyers tököt. Botmixerrel összedolgoztam, és a fáról most lehullott friss dióval ettem 🙂
Nagyon nagyon fini volt!!!!

Fejest ugrunk a leveshabokba???

A sütőtökről hoztam nektek 🙂

Szuperétel minősítés

Az év utolsó zöldsége igazi vitaminraktár. Egy utolsó esély arra, hogy feltöltsd szervezetedet vitaminokkal a téli időszakra. És micsoda esély! A sütőtök a szuperételek egyike, mivel tápanyagtartalma rendkívül magas. Bolygónk legtápdúsabb ételeit nevezik szuperételeknek, amelyek koncentráltan tartalmazzák a szervezetünk számára nélkülözhetetlen, létfontosságú tápanyagokat. A zöldség húsa igen gazdag karotinoidokban. Sötétsárga színe is árulkodik a sok béta-karotinról, amely a szervezetünkben A-vitaminná alakul. Ezenkívül C- és E-vitamin-forrásunk, a magja pedig magnéziumot, káliumot és B-vitamint szolgáltat a szervezetünknek az egyre ridegebb őszben. A benne lévő antioxidánsok, a szelén, az A- és E-vitamin, a koenzim-Q hozzájárulnak szervezetünk gyors regenerálódásához, a szabad gyökök megkötésével pedig lassítják az öregedési folyamatokat. Magas vastartalma miatt nőknek különösen ajánlható táplálék.

Gyógyhatásai

A sütőtököt régen a népi gyógyászatban máj- és vesebetegségek esetén alkalmazták, de jótékony hatással van a szívműködési zavarokra is. Kiváló hashajtó és béltisztító, alkalmanként még égési sérülések gyógyítására is használták borogatásként. A sütőtök magas vitamintartalmának köszönhetően erősíti az immunrendszert, rákmegelőző hatású. Serkenti a bélmozgást, támogatja a máj méregtelenítő funkcióit és regenerálódását, ezenkívül allergia és bőrpanaszok ellen is javallott. A sütőtök könnyű emészthetősége miatt kiváló csecsemőknek a hozzátáplálás idején, burgonyával lazítva, illetve anyatejjel, tápszerrel hígítva, esetleg almával, körtével kombinálva.
Forrás: http://www.nlcafe.hu/eletmod/20091019/last_minute_vitaminpotlas/

3 responses to “Sütőtök krémleves

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jól hangzik,bár ilyen tököt még nem láttam.Én ma kanadai tököt sütöttem,ez volt az uzsonna.

    Körtvélyessy Andrea
  2. Az év utolsó zöldsége igazi vitaminraktár. Egy utolsó esély arra, hogy feltöltsd szervezetedet vitaminokkal a téli időszakra. És micsoda esély! A sütőtök a szuperételek egyike, mivel tápanyagtartalma rendkívül magas. Bolygónk legtápdúsabb ételeit nevezik szuperételeknek, amelyek koncentráltan tartalmazzák a szervezetünk számára nélkülözhetetlen, létfontosságú tápanyagokat. A zöldség húsa igen gazdag karotinoidokban. Sötétsárga színe is árulkodik a sok béta-karotinról, amely a szervezetünkben A-vitaminná alakul. Ezenkívül C- és E-vitamin-forrásunk, a magja pedig magnéziumot, káliumot és B-vitamint szolgáltat a szervezetünknek az egyre ridegebb őszben. A benne lévő antioxidánsok, a szelén, az A- és E-vitamin, a koenzim-Q hozzájárulnak szervezetünk gyors regenerálódásához, a szabad gyökök megkötésével pedig lassítják az öregedési folyamatokat. Magas vastartalma miatt nőknek különösen ajánlható táplálék.

Vélemény, hozzászólás?

