Házi fokhagymás sajt   8 hozzászólás


Ez a sajt is a fehérjés kajcsik sorát hivatott gyarapítani 😉 Imádom a sajtot, de mint minden mással, szeretem tudni, hogy mik vannak benne 😉 Isteni lett 😉

Hozzávalók 70 deka sajthoz:
6 liter friss, házi tej
5 db citrom
1 teáskanál tiszta só
4 nagy cikk fokhagyma

A tejet felrakjuk főzni. Nagyon kicsi lángon, és vizezzük ki a fazekat előtte, mert mindenképp le fog ragadni egy kicsi, de nagy lángnál beköltözik kozma úr is:D Szép lassan hagyjuk majdnem felforrni. Mikor már erősen gyöngyözik, kezdjük belenyomni az előtte alaposan (lehetőleg Wegi Wash sal) megmosott citromokat. Általában literenként 1 citrom szükséges ahhoz, hogy összehúzza a tejet. Közben kevergesd meg. Akkor lesz kész, amikor kettéválik a tejed sajtra és átlátszó, édes, tejsavóra. Ez a tejsavó, nemcsak hogy nagyon finom, de nagyon egészséges is. Cukorbetegeknek, magas koleszterinszinttel rendelkezőknek kifejezetten ajánlott napi fél liter folyamatos elkortyolgatása 😉
Amikor így kettévált a tejünk, leszűrjük. A savót külön tároljuk, és folyamatosan iszogatjuk 😉 A sajtunkat most beízesítjük saját szánk íze szerint 😉 Én imádom a fokhagymát, ezért 4 nagy cikk került bele 😉 Most lehet sózni is, ki hogy szereti. Én sósabban szeretem a sajtot;)
Alaposan összedolgozzuk, most olyan gumiszerű anyagunk van. Ezután egy nagyobb tüll anyagba tettem, és felül jól összetekertem az anyagot, olyan szorosra, ahogy csak az erőmből tellett 🙂 Így felakasztottam a mosogató fölé, és reggelre kipréselődött belőle a maradék savó is. Nagyon jó állagú, isteni finom, bio sajtom lett 😉
Az almásban ez volt a tegnapi ebédem egy adag saszla szőlővel 😉

Reklámok

8 responses to “Házi fokhagymás sajt

Subscribe to comments with RSS.

  1. Kérdés, hogy Neked egy adag saszla-szöllő kb mit jelent? Nálam egy adag azt jelenti, hogy reggeltől estig ami csak belém fér. nincs kidekázva. Főleg ha gyümölcsről van szó. Aztán hozzá most a dió is. A környékünkön majdnem mindenkinek lefagyott tavasszal a diója, de nekem jó védett helyen van a fám. Meg aztán minden reggel amikor kinyitom az ajtót, szeretettel köszönök neki. Nincs nagy fakszni, csak természetes élet, meg csend. Meg a kutya. Ő is szereti a diót, amit talál összerágja, megeszi. Igy élünk.

    zemplényiné marika
  2. ÓÓÓÓÓÓÓÓÓ, a sajtkészítést köszönöm, ha nem is ennyit, de én is megpróbálom.

    zemplényiné marika
    • Szia Marika 🙂
      Olyan fél kilónyi szőlőt ettem meg, utána jött a sajt. Nem kevertem, szépen, egymás után, emésztési sorrendben 😉
      Csodás életetek van ❤ Puszilom a kutya gyerekedet is ❤

  3. Én is imádom a sajtot,ezt el is készítem.

    Körtvélyessy Andrea
  4. A kutyám köszöni az üdvözletet és viszont puszil Téged és a Te ktyikáidat is.
    (jól emlékszem, hogy kettő van?) Mostanában csak egyet látok a képeken!

    maria.kozm@gmail.com
  5. „A ház kétszáz éve épült és máig fölismerhetĹ‘en megĹ‘rizték eredeti elemeit. Félelmetes! Igen, ez egy csendes, rusztikus vidéki környezet. De ez nem azonos az elvonulós magánnyal!Na és olyanokat ettünk… Például házi sajtot, sütöttek kenyeret, és csináltak csalán-juice-t! Csak arra vágytunk, hogy maradhassunk még… Ez az a hely, ahol meg kell állni, ha arra járunk. Kihagyhatatlan. – HelpX-es bejegyzésükben írták mindezt a gyapai Életkert hollywoodi vendégei.

Vélemény, hozzászólás?

