Tökös-krémes   Leave a comment


Ma kényeztetős napot tartok, az egész heti kormolás, ablak-tisztítás, és takarítás után 😉 De jó itt ücsörögni és kiengedni a gőzt 🙂
A lényeg, hogy holnap felszántják a földecskémet, így most már mindenképp be kell szednem a tököket 🙂 A hokkaidók nagyon szépek lettek, a sonka tökök még nem értek be. Nem tudom, leszedés után beérnek-e? ó lenne….♥ Ebből az apropóból jött a tökös finomság 😉

Hozzávalók a tésztához:
1 csésze teljes kiőrlésű tönkölyliszt
1/2 csésze rizsliszt
1 tojás
1 sütőpor
1 csipet Himalája só
2 ek. vaníliás Xilit
3 dkg olvasztott vaj
annyi langyos tejsavó (édeskés), hogy nokedlitészta sűrűségű anyagot kapjunk.
A hozzávalókat jól összedolgozzuk, majd egy sütőpapírral bélelt pici tepsiben elterítjük. Elsimítjuk, és kb 210 fokon 20-25 perc alatt készre sütjük.
Közben megcsináljuk a krémet:
Hozzávalók:
1 pici hokkaidó tök
1 csésze áztatott zabpehely
1/4 csésze sütötök főzőlé
csipet só
1 darab gyömbér ( kb 3cm)
1 tk. bourbon vanília por
2 ek bio méz
1 ek hidegen sajtolt repceolaj
A tököt meghámoztam, kikapartam a magjait, kocára vágtam, és forrástól számított 5 percig főztem. Miután kihűlt, belekanalaztam a turmixba, belereszeltem a gyömbért, utána az összes többi hozzávalót is beraktam. Selymesre turmixoltam őket, és pár percet vártam, amíg jó lett az állaga. Akkor rákentem a sütire, és pici kockákra vágtam. Díszítésnek aszalt szilvát tettem a tetejére 😉

Ha tetszik az oldal, kérlek támogasd a munkámat ♥
Kállay Ildikó
Bankszámlaszámom: 11773188-07475519
Paypal: ildiko kukac eletkert.hu
Köszönöm ♥

Posted 2012. október 22. by eletkert in édességek, Receptek

Tagged with , , , , , , , ,

Vélemény, hozzászólás?

