Fügés-zabpelyhes reggeli   3 hozzászólás


Maradt még 2 fügém, amik a reggeli tányérkámban kötöttek ki:)

Hozzávalók:
1 alma
2 füge
1 marék zabpehely
2-3 kanál meleg víz a zabpehelyre
1 csipet fahéj

A zabpelyhet beáztatjuk a meleg vízbe, és amíg ázik, lereszeljük az almát, és felszeleteljük az előzőleg alaposan megmosott fügét. Az almát összekevertem a zabpehellyel és megszórtam a fahéjjal. A tányérka szélére pakoltam a fügéket. Nagyon nagyon fini, laktató reggeli volt, ami jó meleggel töltött fel ♥

Itt egy közeli

A fügéről:

Fügét mutatunk a prüdériának. Eláruljuk neked, hogy az arabok a nő mely testrészét hívják fügének, és mit is jelent, ha valaki fügét ad a másiknak. Az egyik legjobb vágyfokozó, és legfinomabb gyümölcs. Lehet, hogy eddig semmit nem tudtál róla?
A füge nagyon sok fontos növényi rostot tartalmaz, ami a bőr tisztulását erősen segíti. Mivel édes íze fokozza az endorfin kiválasztást, amellett, hogy nem hízik tőle az ember, vonzóbbá tesz. A füge állítólag csökkenti az izzadást, és édes illatúvá teszi a testet, A fügében található egy érdekes vegyület, a pszoralensz. Ettől nem csak egyenletesen s gyorsan barnulhatunk, hanem a pigmentációs hibákat okozó bőrbetegségeket is megelőzi. Egy szem fügében benne van a napi rostmennyiség szükséglet egyötöde, kb. 50 mg kalcium, 1,2 mg vas, és csak 60 kalória.
Tényleg nem gyümölcs- valójában virág! Egyetlen fügének látszó gyümölcsben közel 1500 apró virág van, majd apró termésekké válnak. A fügét egy apró rovar, a fügedarázs termékenyíti meg, ugyanis a növény a darázs nélkül erre maga nem volna képes. A növényben ugyanis együtt van jelen a bibe és a porzó is, de mivel a a bibe hamarabb érik, mint a porzó kibocsátaná a pollent, a növény nem lenne életképes.
http://www.harmonet.hu/szepseg-wellness/16389-barnit,-fogyaszt,-felizgat-a-fantasztikus-fuge.html

Ha tetszik az oldal, kérlek támogasd a munkámat ♥
Kállay Ildikó
Bankszámlaszámom: 11773188-07475519
Paypal: ildiko kukac eletkert.hu
Köszönöm ♥

Posted 2012. október 26. by eletkert in édességek, Nyers ételek, Receptek, Táplálkozás

Tagged with , , ,

3 responses to “Fügés-zabpelyhes reggeli

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jééééééééééé! mindezt nem tudtam a fügéről! És nem is tudom miért, de soha nem nagyon kedveltem a fügét.
    Valami oka biztosan van. Mint ahogyan sem a banánt, sem a narancsot nem szeretem. Azért kíváncsi lennék, hogy ennek mi az oka. Nem okoz problémát, de most kíváncsi lettem.

    maria.kozm@gmail.com
    • Marika,
      én sem kedveltem a füge szárított változatát -nálunk csak ezt lehetett régen kapni-, mert túl édes volt.. De amióta ettem frissen, nyersen……hát, isteni eledel!!! Csak ennyit mondhatok 😉 Kóstold meg 😉

  2. Koszi a receptet.. Jol hangzik, a szaritott fuge kapcsan csatlakozom, miota frissen ettem szaritottan ra sem nezek. Csak ajanlani lehet 🙂

Vélemény, hozzászólás?

