Dinsztelt káposzta   2 hozzászólás


Vannak olyan ételek, amiket azért főzök meg, mert befészkelik magukat a tudatomba, és addig könyörögnek, amíg el nem készítem őket 😉 Így volt ez a dinsztelt káposztával is, már hetek óta nagyon kívántam és valóban nagyon nagyon jól esett ♥ Biztos vagyok benne, hogy ilyenkor a szervezetemnek nagy nagy szüksége van valamelyik összetevőjére 😉

Hozzávalók 4 személyre:
1 közepes méretű lila képoszta
1 alma
1 fej hagyma
2 diónyi kókuszzsír
1 tk köménymag
2 ek bio méz
1 citrom frissen facsart leve

A káposztának leszedtem a külső leveleit, megmostam, és a robotgéppel gyufaszálra vágtam. Összekevertem a sóval, és pár percig állni hagytam. Közben megtisztítottam és felkockáztam a hagymát, amit meg is pirítottam picit a kókuszzsíron. Hozzáadtam a káposztát, és felöntöttem kb 1 dl forrásvízzel, és rákarikáztam az előzőleg megmosott almát. 35-40 perc alatt fedő alatt puhára párolódik, és elfővi a levét is.

Elzártam alatta a gázt, és mikor meghűlt, hozzáadtam a mézet és a citromot, hogy az értékes enzimek és vitaminok benne maradjanak az ételben 😉
Főtt barna jázminrizzsel ettem, amit megszórtam petrezselyemzölddel és tekertem rá egy kis borsot is a melegítés végett 😉

Mit is tud a lila káposzta?

Élettani hatása szerteágazó. Kutatók, 36 féle antocianint azonosítottak a vöröskáposztában. Az antocianinok a flavonoidok csoportjába tartozó egészséges növényi eredetű tápanyagok. Az antocián adja a vöröskáposzta színét. Egyre több bizonyíték támasztja alá, hogy az antocianinok védenek a rák ellen, javítják az agyműködést és elősegítik a szív egészségét is. Táplálkozási kísérleteikben azt is megfigyelték a kutatók, hogy a rendszeresen fogyasztott vöröskáposzta (akár hőkezelve, azaz főzve is), a C-vitamin hasznosulását is elősegítette. A vöröskáposzta valóságos ásvány- és vitaminbomba, van benne kálium, kalcium, foszfor, vas, jód, kén, valamint A-, B-, C- és U-vitamin, s többek között erősíti az immunrendszert, részt vesz a sejtek védelmében és regenerációjában, segít a máj méregtelenítésében, enyhíti a gyulladást, és mindenféle gyomor- és emésztési nyavalyára jó hatással van. Csökkenti a szív- és érrendszeri megbetegedések, valamint az agyvérzés kockázatát, mivel meggátolja a vérrögök képződését. A káposzta növeli az étvágyat és javítja az emésztést. Étkezés után hosszabb ideig a jóllakottság érzetét kelti, ezért a fogyókúrázóknak is ideális táplálék.

Beszerzése hazánkban nem okoz gondot, hiszen bármelyik élelmiszerüzlet zöldséges részlegén, vagy piacon olcsón megvásárolhatjuk. Mindig az egészséges, hibátlan, élénk, de nem feketés-lila, közepes méretű példányokat vásároljunk. Ha csak kisebb mennyiségre van szükségünk, akkor nyugodtan válasszuk a darabolt példányokat, ha lehet azokat, melyek fóliázva vannak.
Felhasználás előtt mint az összes leveles zöldséget, a vörös káposztát is mossuk át alaposan, majd a külső kemény leveleket és a torzsáját távolítsuk el. A felhasználástól függően szeleteljük, reszeljük, vagy szedjük leveleire.
Otthoni termesztése sem igényel nagy hozzáértést. Tudni kell róla, hogy kisebb fagyokat károsodás nélkül elvisel, a termésképzés idején az optimális hőmérséklet számára a 13 °C. A talaj szerkezete iránt kisebb igényeket támaszt, de nagyon sok tápanyagot, elsősorban káliumot igényel. Elsősorban közép kötött talajokat javasolnak a termesztéséhez. Az árnyékot nem tűri. Locsoljuk rendszeresen, mert eredményesen öntözött körülmények között termeszthető.

Szűcs Sándor mesterszakács
MNGSZ Egészséges Táplálkozás Bizottság
Forrás: http://www.memton.com/hirek/voroskaposzta-lilakaposzta

Ha tetszik az oldal, kérlek támogasd a munkámat ♥
Kállay Ildikó
Bankszámlaszámom: 11773188-07475519
Paypal: ildiko kukac eletkert.hu
Köszönöm ♥

Reklámok

2 responses to “Dinsztelt káposzta

Subscribe to comments with RSS.

  1. Igazi finomság, a káposzta, a sütőtök szuper paleo finomság, egészséges és olcsó. (Ez sem elhanyagolható!) Xilittel még jobb.

    • Az az igazság, Hogy a Xilit használatát minimálisra csökkentettem, amióta elolvastam, hogy készül. Egy ipari melléktermék…. Nézz utána a wikipédián. Mákot darálok vele, hogy ne ragadjon össze, pudingba használom, máshova már nem. Vagy Stevia, vagy bio méz a szomszédból 😉

Vélemény, hozzászólás?

