Sütőtökös puliszka   Leave a comment


Tegnap tököt sütöttem a kályhában, mert imádom 😉 De annyira finom, édes ez a tök, hogy a felét mindig félreteszem nyers hasznosításra 😀 Egyik feléből készült az a puding féle, a másik felét lé formában ittam meg ma délelőtt 😉

Hozzávalók:
1 csésze kukoricadara
2 csésze tiszta víz
1 csipet tiszta só
1 tk vanília por
1 kanál méz
1 ujjnyi frissen reszelt gyömbér
1 maréknyi frissen reszelt nyers sütőtök (kanadai tök, itt termett a kertemben ♥
1 ek mazsola

Odatettem a vizet forrni a sóval. Közben meghámoztam a tököt, és gyufaszálra reszeltem a robotgéppel. A forrásban lévő vízbe folyamatosan beleszórtam és kavargattam a kukoricadarát, és végig kevergettem, amíg besűrűsödött, és elkészült. Ez néhány perc. Mikor hűlt, belekeverem a vaníliát, mézet és a tök felét. Tálkába tettem, és megszórtam a maradék friss tökkel. Mazsolával díszítettem 😉

Jó étvágyat hozzá 😉

Gyógyhatása:
Talán nem is gondolnánk, hogy a sütőtök fogyasztása egészségünk megőrzése szempontjából igen fontos. Ugyanis magas cukortartalma mellett többféle vitamint, fehérjét és emészthető rostot tartalmaz. Szénhidrát tartalma körülbelül a burgonyáéval megegyező.
A sütőtökben lévő karotinoidok és C-vitamin, a tökmagban lévő E-vitamin, mint antioxidánsok, védelmet nyújtanak a szervezet számára.
Hatékonyan alkalmazhatjuk a sütőtök levét a megfázásos betegségekre, gyulladással járó elváltozások gyógyítására. Elsősorban a nyálkahártyák gyulladásaira van gyógyító hatása.
A sütőtökben lévő kálium elősegíti a vér tisztítását.
A vitamin tartalma miatt, ajánlott a fogyasztása a pattanásos bőrre.
Töklé fogyasztásával csökkenthetőek az asztmás rohamok valamint az allergikus tüsszögés és köhögés.
Sütőtök fogyasztásával csökkenthetjük az érelmeszesedés és a daganatos betegségek kialakulásának kockázatát.
A tökmagolajat remekül alkalmazhatjuk hólyagmegbetegedések esetén.
Forrás: http://www.gazlap.hu/modules.php?name=News&file=print&sid=209

Ha tetszik az oldal, kérlek támogasd a munkámat ♥

Kállay Ildikó
Bankszámlaszámom: 11773188-07475519
Paypal: ildiko@eletkert.hu
Köszönöm ♥

Vélemény, hozzászólás?

