Lilakáposztás röszti   Leave a comment


Lilakáposztás röszti

Valamiért mostanában a krumplit is krumplival enném, biztosan megvan az oka 😉 Szerencsére Nógrádban vagyok, ahol az alap, hogy legalább 20 féle krumplis ételt tudj kapásból 😉 Szóval, semmiképp sem egyhangú az étkezésem 😉

1 evőkanálnyi teljes kiőrlésű tönkölyliszt
1 gerezd fokhagyma
1 tk tiszta só
1 szem krumpli
1 diónyi kókuszzsír

A krumplit megmosom, meghámozom, és lereszelem a reszelő legnagyobb részén. Belereszelem a fokhagymát, (azt a legkisebb oldalon), sózom, meghintem annyi liszttel, amennyit felvesz, hogy épp formázható legyen.
A tepsibe sütőpapírt teszek, és kizsírozom a kókuszzsírral. Belelapogatom a krumplis masszát, és berakom a kályha sütő részébe. (Ti a sütőbe). Kb. 15 perc kell az egyik oldalának. Ilyenkor kiveszem, bedörzsölöm kókuszzsírral a tetejét, és megfordítom. Még 10 percet sül ez a fele is, és máris ehetjük 😉 Sütőben 210 fokon lesz jó.

Most dinsztelt lila káposztával ettem, aminek a receptje a következő:

Hozzávalók 4 személyre:
1 közepes méretű lila káposzta
1 alma
1 fej hagyma
2 diónyi kókuszzsír
1 tk köménymag
2 ek bio méz
1 citrom frissen facsart leve

A káposztának leszedtem a külső leveleit, megmostam, és a robotgéppel gyufaszálra vágtam. Összekevertem a sóval, és pár percig állni hagytam. Közben megtisztítottam és felkockáztam a hagymát, amit meg is pirítottam picit a kókuszzsíron. Hozzáadtam a káposztát, és felöntöttem kb 1 dl forrásvízzel, és rákarikáztam az előzőleg megmosott almát. 35-40 perc alatt fedő alatt puhára párolódik, és elfővi a levét is.
Elzártam alatta a gázt, és mikor meghűlt, hozzáadtam a mézet és a citromot, hogy az értékes enzimek és vitaminok benne maradjanak az ételben
Főtt barna jázminrizzsel ettem, amit megszórtam petrezselyemzölddel és tekertem rá egy kis borsot is a melegítés végett .

Majd elfelejtettem, a káposzta tetején friss lucernacsíra van ♥

A burgonya és gyógyhatásai

Ha azt mondom, krumpli, a legtöbb embernek a zsírban tocsogó gyors éttermi sült krumpli jut eszébe, vagy a chips.
A burgonya éppen ezért többnyire méltatlanul száműzött étel az egészségtudatos fogyasztók étrendjéből, pedig értékes hatóanyagainak, magas tápértékének köszönhetően a kiegyensúlyozott táplálkozás egyik alappillére is lehetne.
Ha viszont zsírban tocsogósan, szalonnásan-tejfölösen készül, akkor tényleg nem a legideálisabb fogás…
A burgonya, kolompér, pityóka, és még ki tudja, hány néven illetik eme gumóst, egyik legismertebb, és ilyen-olyan formájában egyik legkedveltebb, gyakran fogyasztott zöldség hazánkban.
Kiemelkedő mennyiségű vitamin és ásványi anyag nem található benne, ám a krumpliban található szerves keményítő kitűnően párosul az ásványi anyagokkal, képessé válva arra, hogy megtisztítsa a szervezetet a lerakodott nehézfémektől.
A burgonya A, B és C-vitamint, káliumot, kalciumot, vasat, foszfort, folsavat, mangánt, cinket és ballasztanyagokat tartalmaz.
A burgonya haszna nem csak az élelmezésben mutatkozik meg, kimondottan terápiás célokra, gyógyításra is felhasználható. A burgonya remek diétás étel, héjában főzve laktató és tápláló, és nem szívja magába a zsiradékot, így nem is hízlal. Beltartalmi értéke, keményítőtartalma elengedhetetlen az egészséges szervezet kielégítő működéséhez.
A nyers burgonya leve lúgosságánál fogva tisztítja a vért, a káliumtartalma révén pedig a köszvényt gyógyítja, és remekül méregteleníti a májat.
A pürésített főtt krumpli magas káliumtartalma serkenti a bélműködést.
Leve a húgyhólyag- és vesegyulladásra is gyógyírként hat, a gyomorfekély és bélgyulladás tüneteit is enyhíti, ezen felül epekő hajtó hatása is ismert.
Külsőleg rovarcsípésre, sebekre, gyulladásra, mitesszeres bőrre egyaránt alkalmazható, de félbe vágva a talpra helyezve még a lázat is csillapítja.

Forrás: http://taplalkozas.network.hu/blog/taplalkozas-klub-hirei/a-burgonya-es-gyogyhatasai

Ha tetszik az oldal, kérlek támogasd a munkámat ♥
Kállay Ildikó
Bankszámlaszámom: 11773188-07475519
Paypal: ildiko@eletkert.hu
Ha úgy érzed a barátaidat is érdekelni, segíthetsz az oldal megosztásával is ♥
Legyen csodás a napod!!!
Köszönöm ♥

Vélemény, hozzászólás?

