Tavaszi böjtünk első napja   Leave a comment


Céklalé

Röviden összefoglalva az első napot; nagyon hamar beindult a tisztulási folyamat ;)Még soha nem fáztam ennyire😀😀😀
Hiába volt forró tea, kályha mellett fonogatás, fáztam🙂 Még az alkotói kedvem is elhagyott, így 8-kor ráhúztam a pizsimre még egy pulcsit, és elaludtam…. Ez nagyon nagyon jól esett! Aludtam 10 órát, és most megint fitt vagyok😉
Azért ne ijedjetek meg, az első 3 napban előfordulhat ilyesmi, de utána könnyűek lesztek, és abba sem akarjátok majd hagyni😉
Szóval, vidám napra fel ♥

Nem csinálok olyat, hogy reggeli, ebéd, vacsora, nem látom értelmét😉 Amikor éhes vagyok, iszom😉 Vizet, teát, vagy zöldség-, illetve gyümölcslevet. Tudjátok, nem szeretem a szabályokat, és kimondottan tudom élvezni, mikor ennyire egyszerű az élet😉 Csak odamegyek a présgéphez, és lepréselek egy céklát ♥

Szóval valamikor a nap folyamán ittam még zöldséglevet, amit már megpróbáltam melegen inni, de úgy nem ízlett😉 Ezt kora délután ittam.

zöldséglé

Hozzávalók:
2 sárgarépa
1 fehérrépa
1 ujjnyi póréhagyma
1 picike darab zeller

Lepréseltem őket,(véletlen belement egy-két darab rost is, mert ügyetlenkedtem🙂 ) felhígítottam kétszeres forrásvízzel, és a hidegebb változatot iszogattam, mert az volt nagyon finom😉

Estére natúr céklalevet préseltem 2 céklából, és hát nálam még mindig ő viszi a pálmát😉 Finom, édes, tápláló…. imádom ♥

A cékláról :

Gyógyhatását a benne lévő számos vitaminnak, ásványi anyagnak köszönheti: többek között bővelkedik C-, illetve B-vitaminokban, béta-karotinban, de sok vasat, rezet, folsavat, magnéziumot, kalciumot is tartalmaz.
Vérképző cékla

A vérszegénység – anémia – nagyjából egymilliárd embert érint világszerte. Kialakulásának hátterében leggyakrabban a vashiány áll. A havi ciklus során bekövetkező vérveszteség miatt elsősorban a nők érintettek a betegségben. Amennyiben a laboreredményeid vashiányt mutatnak, neked is érdemes több céklát fogyasztanod.

A rubinvörös növény ugyanis rendkívül erős vérképző hatású, mely tulajdonságát már a népi gyógyászat is ismerte. Ezt azonban nem annak köszönhető, hogy több vas van benne, mint más zöldségekben, hanem a benne lévő nyomelemeket a test jobban tudja hasznosítani. A vörösvérsejtek regenerálódását és képződését egyaránt serkenti.
A rubinvörös zöldség különösen a májra – a test legfontosabb méregtelenítő szervére – van jó hatással. A májban a méreganyagok lebontása során szabad gyökök képződnek, melyeket a cékla antioxidáns hatóanyagai semlegesítenek.
Kismamák kedvelt tápláléka a cékla. Nem véletlen, hiszen a benne lévő folsavnak köszönhetően a terhesség korai szakaszában számos fejlődési rendellenesség – például a nyitott gerinc – kialakulása megelőzhető. A fontos ásványi anyag ugyanis részt vesz az agy és az idegrendszer fejlődéséhez szükséges anyagok termelésében.

Ráadásul a folsav minden sejtosztódással járó folyamathoz nélkülözhetetlen. Így segíti a sebgyógyulást, az izomszövet épülését, de alapvető fontosságú az RNS- és DNS-szintézis során is.

A cékla gyökere és levele egyaránt fogyasztható, sőt, mindkettő szinte ugyanannyi hasznos tápanyagot tartalmaz. A céklalevél nemcsak egészséges, de rendkívül jól mutat a salátákban: a legfelkapottabb éttermek ma előszeretettel használják a lila erezetű, élénkzöld leveleket.

A mézédes céklagumót legjobb, ha nyersen, salátaként vagy reszelve fogyasztod. Ha fokozni szeretnéd az ízhatást, reszelj hozzá almát vagy körtét is, így igazán finom vitaminpürét kaphatsz. Ha nassolnál valamit, rágcsálj szeletekre vágott céklát: segíti a vérképzést, és kiváló antioxidáns.

Cikkünk megírásában a Napsugár Életház cékláról szóló közleménye és szakértői véleményezése segített. Köszönet érte!

Forrás: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:aGpbtDwm3iwJ:www.femina.hu/egeszseg/a_cekla_3_aldasos_egeszsegugyi_hatasa+&cd=1&hl=hu&ct=clnk

Vélemény, hozzászólás?

