Tavaszi léböjtünk ötödik napja   Leave a comment


Zöldséges céklalé 005

Ma a városban voltam kutyakajás bevásárlós körúton, így délelőtt lecsúszott 2 alma is 😉 Nagy a kísértés a rengeteg illat között, de így, hogy rághattam egy kicsit, lazán ellenálltam 😉
Délután viszont isteni zöldséges céklalevet ittam ♥


A szomszédasszonyom is megkért, hogy neki is csináljak az esti itókámból, így dupla adag készült 😉
Hozzávalók:
2 cékla
2 sárgarépa
1 pici darab zeller

Megmostam, meghámoztam, és lepréseltem őket. Dupla annyi forrásvízzel hígítottam, és elkortyolgattam 😉

Mivel a zeller rendkívül jó hatással van a vesékre, kimondottan előnyös, ha 17-19 óra között iszogatjuk 😉 A cékla rendkívül jó vérképző, az ő ideje este 7-9 óra között van. Persze nem kell ilyen későn leveket inni, este már egy finom, meleg tea kellemesebb tud lenni ♥

Most a zeller jótékony hatásáról hozok nektek egy kis cikket:

A zeller – a petrezselyemmel együtt – azon népi gyógy- és fűszernövények közé tartozik, amelyek erős vízhajtó hatásúak. A népi gyógyászat szerint még arra is képes, hogy a vesehomokot kihajtsa.
A zeller nagy értéke a sok szerves nátrium, de megtalálható benne a kalcium, a foszfor, a vas, a magnézium, a kálium és néhány nyomelem is. A levele tartalmaz illóolajat (limonént, szelinént, alkil-ftalidokat), furokumarinokat és flavonoidokat is.
A zeller serkentőleg hat a veseműködésre. Emésztési panaszok, étvágytalanság esetén is gyakran alkalmazzák. A növény hatóanyagai révén erősíti az immunrendszert.
A zeller gyógyhatása akkor érvényesül legjobban, ha nyers állapotban fogyasztjuk.
Forrás: http://www.hazipatika.com/taplalkozas/zoldseg_gyumolcs/cikkek/zeller_hasznos_gumoja_es_levele/20080111075622

Ha tetszik az oldal, kérlek támogasd a munkámat ♥
Kállay Ildikó
Bankszámlaszámom: 11773188-07475519
Paypal: ildiko@eletkert.hu
Ha úgy érzed a barátaidat is érdekelni, segíthetsz az oldal megosztásával is ♥
Legyen csodás a napod!!!
Köszönöm ♥

Reklámok

Posted 2013. március 8. by eletkert in Gyógyító italok, Nyers ételek, Receptek, Táplálkozás

Tagged with , ,

Vélemény, hozzászólás?

