Lekváros tészta csírával   Leave a comment


Lekváros tészta 1

Problémát szokott jelenteni, hogy mit együnk a böjt után. Hogy elkerüljük az ilyenkor szokásos túlevéseket, ajánlok finom, mégsem megterhelő ételeket 😉

Hozzávalók:
1 csicsóka
6 szem aszalt sárgabarack
1 szem aszalt füge
annyi forrásvíz, hogy ellepje
1 ek lucerna csíra

A csicsókát folyó víz alatt tisztára sikáljuk, majd a reszelő legnagyobb lyukán tésztát reszelünk belőle 😉
Az aszalványokat alaposan megmossuk, majd néhány órára beáztatjuk, majd a vízzel összeturmixoljuk.
Rácsorgatjuk a tésztára, majd megpakoljuk csírával.
Bármelyik napszakban nyugodtan fogyasztható 😉

A csicsóka jótékony hatásai:
A csicsóka a téli időszak zöldségei, közé tartozik. Szezonja az őszi virágzásától a tavaszi csírázásáig tart. Viszont a burgonyától eltérően a csírái, és a hajtásai is fogyaszthatóak, színesebbé téve az amúgy még szegényes tavaszi zöldségválasztékot.

A növény amely táplál és gyógyít. Szinte nincsenek kártevői, elnyomja a gyomokat, gyakorlatilag nem kíván semmilyen gondozást, nem kel peszticideket (vegyszereket) alkalmazni a termesztéséhez, és mindezek mellet fantasztikus terméseredményeket produkál. Megállítja a talajeróziót, ezért lejtős területeken különösen célszerű vetni. Elmaradhatatlan része a biokertnek, és az egészséges étrendnek.
Tehát a burgonyával együtt került Európába, őshazája Észak Amerika. Nálunk sok hasznos tulajdonsága ellenére annyira kiment a köztudatból, hogy szinte titkos gyógyszerré vált. A nagyáruházakban bizony nem kapható, de érdemes kimenni a piacra érte. Ha van kertünk nagyon egyszerűen termeszthető, igénytelen, és egész télen rendelkezésünkre álló zöldségféle. Hasonló ételeket készíthetünk belőle, mint a burgonyából, viszont azzal szemben előnye, hogy a burgonya szénhidrátja, a keményítő a szervezetben teljesen szőlőcukorrá (glükózzá) bontódik, melynek minden grammja inzulinra szorul, mivel csak ezzel képes hasznosulni. A csicsóka inulinja viszont ha bontódik csaknem teljesen gyümölcscukorrá (fruktózzá) hasad, melynek napi 30-80 grammját a szervezet inzulin nélkül is képes hasznosítani.
A csicsóka vitamintartalma
BÉTA KAROTIN, az A vitamin elővitaminja, mint antioxidáns a szabad gyökök, megkötésével méregtelenít, növeli az immunitást, kiküszöböli a rákkeltő anyagokat, védi a sejtek falát, és megakadályozza azok rosszindulatú rákos elfajulását (tüdő, hólyag, gyomor, végbélrák)
B VITAMINOK, anyagcserevédők, növelik az immunitást, májvédő, és méregtelenítő. Hőhatásra nem bomlanak fel, és elsősorban a B vitamin tartalmú élelmiszerek főzővize tartalmazza őket, ezért javasolt az ilyen főzővizek, leves vagy más formában történő felhasználása.
A C VITAMIN aszkorbinsav növeli a szervezet ellenálló képességét, segíti a fertőzések leküzdését, rákellenes hatását pedig elsősorban, mint sejtvédő, antioxidáns, a sejtek közti információátadás javításával, valamint a rákkeltő nitrózaminok megkötésével fejti ki.

A csicsóka gyógyhatása
A csicsóka fantasztikus betegségmegelőző tulajdonságokkal rendelkezik, növeli az állóképességet, igazi de ártalmatlan doppingszer.
Elhízás, és zsíranyagcsere zavaroknál. az étrend fontos részét képezi, nyersen, főzve és lé formájában.
Cukorbetegség megelőzésében, és gyógyító étrendjében. Javítja a máj anyagcsere funkcióját, és méregtelenítő hatását. Fogyasztása csökkenti az édesség iránti vágyat.
A köszvénynek mind a megelőzésében mind a kezelésében normalizálja a vér kóros húgysavszintjét, meggátolva ez által a húgysavkristályok izületi kiválását, lehetővé téve a köszvényes rohamok elkerülését.
A rosszindulatú daganatok megelőzésében és kezelésében a csicsóka gumó és sűrítmény inulinjának ásványi anyagainak, és nyomelemeinek immunstimuláló, valamint antioxidáns hatásával adhat komoly segítséget.
Az alkoholizmus ellen az iváskényszer leküzdésében, megbízható segítség.

Teljes információt nyújt a csicsókáról: Angeli István,Barta József, Molnár László A gyógyító csicsóka című könyve.

A csicsóka lé
Mivel a csicsókában sok a nem keményítő típusú szénhidrát, és az inulin, ezért ajánlott a cukorbetegek és a testsúlycsökkentők étrendjében szerepeltetni. Mivel önmagában az íze semleges más zöldség levekkel együtt fogyaszthatjuk.

Eredeti cikk: http://valodisafrany.blog.hu/2011/02/10/csicsoka_az_egeszseg_titkos_tarhaza#ixzz2MaJ7LeQP

Ha tetszik az oldal, kérlek támogasd a munkámat ♥
Kállay Ildikó
Bankszámlaszámom: 11773188-07475519
Paypal: ildiko@eletkert.hu
Ha úgy érzed a barátaidat is érdekelni, segíthetsz az oldal megosztásával is ♥
Legyen csodás a napod!!!
Köszönöm ♥

Reklámok

Posted 2013. március 10. by eletkert in édességek, Nyers ételek, Táplálkozás

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: