Sárgaborsó rizsfasírttal   Leave a comment


Rizsfasírt1

Igyekszem mostanában naponta rizst enni valamilyen formában, ma fasírtként debütált, és nem is rosszul 😉


Hozzávalók a fasírthoz:
10-15 dkg barnarizs
1 sárgarépa
1 maréknyi spenót
1 maréknyi petrezselyem
1 fej vöröshagyma
2 cikk fokhagyma
1 kk tiszta só
2 tk őrölt sárga lenmag

A barnarizst megfőzzük, majd hozzáreszeljük a répát, hagymákat és fűszerezzük. A rizs felét egy pici vízzel összeturmixoljuk, és hagyjuk picit állni, amíg megszívja magát a lenmag.

A barna rizs elkészítése:
1 rész barna rizs
2 rész víz
1 csipet só
1 bélyegnyi kombu (elhagyható)
Forrástól számított 1 órán belül készen van. Utána is hagyjuk fedő alatt, hogy a szemek szépen különváljanak.

Egy pici tepsit kibéleltem sütőpapírral, amit megkentem egy pici kókuszzsírral. Egyenletesen eloszlattam rajta a rizses alapanyagot, megszórtam a tetejét pici zsemlemorzsával és szezámaggal. kályhám felső részében pirosra sütöttem kb. 25-30 perc alatt.

A sárgaborsó elkészítése:

1 rész sárgaborsó,
3 rész víz,
1 kk tiszta só

Közben a sárgaborsót megmostam, és pici sóval feltettem főni. Amikor már szét lehetett keverni, akkor elzártam alatta a gázt, és fedő alatt pihentettem. Közben megpucoltam és lereszeltem a vöröshagymát, amit megpirítottam a kókuszzsíron. Végül belekevertem a sárgaborsóba.

Tálalás, és evés 😉 Nagyon nagyon finom, laktató, melegítő…. Nálunk még mindig röpködnek a mínuszok 🙂

rizsfasírt2

A sárgaborsó élettani hatásai:
A száraz sárgaborsóban nyilván kevesebb a víz, 20-25 % fehérjét, 1-3 % zsírt, 60 % szénhidrátot tartalmaz.
0,4 g zsír és 10-14 g szénhidrát van benne.
További értékes tápanyagai a karotin, a B1- és B2- vitamin. Ugyancsak nagy mennyiségben tartalmaz C-vitamint, ásványi anyagai közül pedig a foszfor és a kálium van nagyobb, 1 mg fölötti mennyiségben.
Száraz, hántolt, felezett kerti zöldborsó, a hüvelyesek legegészségesebb fajtája. Sárga és zöld színű változata létezik. Nem csupán magas a fehérje, B vitamin és rost tartalmuk, de szinte teljesen zsírmentesek. A felesborsó vagy sárgaborsó főzelék egy nagyon egészséges étel, amelyet érdemes rendszeresen fogyasztani. A felesborsó csökkenti a koleszterin szintet, stabilizálja a vércukrot, isoflavone tartalma pedig megelőzheti a rákosodást. Főzés közben hamar szétesik. Többnyire leves és főzelék készül belőle.
Forrás: http://teller.hu/tudnivalok.htm

Ha tetszik az oldal, kérlek támogasd a munkámat ♥
Kállay Ildikó
Bankszámlaszámom: 11773188-07475519
Paypal: ildiko@eletkert.hu
Ha úgy érzed a barátaidat is érdekelni, segíthetsz az oldal megosztásával is ♥
Legyen csodás a napod!!!
Köszönöm ♥

Posted 2013. március 18. by eletkert in Főtt étel, Receptek, Táplálkozás

Vélemény, hozzászólás?

