Pedig mekkorát kaszálhattam volna!!!   69 hozzászólás


OLYMPUS DIGITAL CAMERAPedig mekkorát kaszálhattam volna!!!!!!

Tudjátok, tavaly nyáron kipróbáltam sok féle kétkezi mesterséget, mert a munkámból megélni már nem tudok, és hát magad uram…. Ha egyedül vagy😉
Ez mellett persze hatalmas élmény is volt, hogy alkothatok! Az összes kipróbált mesterség közül, a kosárfonás volt az, ami megdobogtatta a szívemet ♥
Decemberben, – mikor sikerült eladnom az autómat- be tudtam vásárolni anyagokból, amik a fonáshoz szükségesek. Addig is gyakoroltam abból a piciből, amit nyáron tudtam venni, de igazán január után kezdtem szebbeket alkotni😉
Most Húsvétra is készültem, pici tojástartókat készítettem, amiknek az volt számomra a különlegessége, hogy magam találtam ki, hogy kell ezt a kecses formát megfonni. Fel is raktam nektek iziben, ahogy elkészült az első sikeres darab, és jelentkezett is egy hölgy emailen, hogy ő Sz. Brigitta, Balassagyarmaton lakik, és nagyon szeretne 5-öt a kis tojástartókból, el is jönne érte. Másnap el is készítettem neki. 350Ft-ért tettem fel, ebből ugye 200Ft az anyagköltség (peddignád, festékek) és 150 Ft jutott a munkadíjamra, amiben benne van az anyag festése, a forma kitalálása, a kaptafa elkészítése, végül a tojástartó megfonása. Ebből tevődik össze a 350Ft ♥
Írtam Briginek, hogy ne költsön fölöslegesen benzinre, beviszem én neki Balassagyarmatra, amikor megyek kutyakaját vásárolni. Meg is adtam neki a telefonszámomat, hogy hívjon, amikor ott leszek. Nem hívott…. Ellenben hívott most hétfőn, hogy szerdán eljönne hozzám a kosárkákért, mert neki már késő a csütörtök, amikor én is megyek, elutazik, nem lesz otthon. Mondtam, hogy akkor jöjjön nyugodtan, mert itthon dolgozom, de legyen nagyon óvatos, mert a buszok nem tudnak bejönni a faluba, a nagy havazás miatt. De ő jött a kosárkákért, az ítéletidő ellenére is. A párjával érkezett, kedvesen mosolyogtak, kiválasztották a számukra különleges darabokat (ők mondták így), fizettek, és mentek. Kikísértem őket a kapu elé az autójukig, ahova Brigi berakta a kosárkákat, és mondta, hogy dekoráció lesz belőle. Közben a párja megfordult, a tegeződésről magázódásra váltott, és felmutatta a NAVos igazolványát😀😀😀
Gyerekek! Ez annyira abszurd, majdnem hangosan felröhögtem! Egy hete hazudozik nekem a lány, majd Salgótarjánban autóba ülnek a lehullott 30 cm-es és az azóta is folyamatosan szakadó hó ellenére, és elautóznak 71 km-ert Szandaváraljára a 450 Ft-os benzinár mellett, a 350 Ft-ér árult kosárkáimért….
Itt eltöltenek több, mint 2 órát, 8 oldalon keresztül körmölik nekem a jogszabályokat, amik szerint árulhattam volna a kosárkákat😀
A pontos nyilvántartás végett elkérik az anyagbeszerzési számláimat, ezzel el is autózik a férfi –O. István- a szandai önkormányzathoz lefénymásolni. Teszi mindezt halált megvető bátorsággal, mert épp fél órával előtte 2 tűzoltóautó mentette ki a helyi buszt, aki időközben mégis megpróbált bemerészkedni a mi kis sózatlan, hegyi utunkra🙂
(A kiadásom olyan 50 ezer körül lehet kosárka alapanyagra, de nem találtam meg minden számlát….)
Brigi addig körmöli a tényállást…. Mikor visszaérkezik férfi kollégája, közli a lánnyal, hogy kevés ez az 1 oldal, amit leírt, kellenek bizony a pontos törvényi hivatkozások is, ami szerint, árulhatnám a 350 Ft értékű kosárkáimat. Le is ül, fontossága teljes tudatában hívja benti kollégáját, nézze már meg neki a számítógépén, melyek azok a rendkívül fontos paragrafusok, amik semmiképp sem maradhatnak ki ebből a rendkívül fontos jegyzőkönyvből😉 Lejegyzetelik, majd elő az újság, és kimásolják nekem belőle a megadott passzusokat😀 Nem írnám le nektek, de ide felsorolom: Art. 7§, 44§, 45§, 48§, 95§, 98§, 99§ 100§ SZJA tv. 1§ 4§, 6§, 9§, ÁFA tv. 2§, 5§, 6§ . Lehet, hogy kifelejtettem 1-2 törvényt, de bocsássátok meg nekem, ha a 8 apró betűs oldalt nem nyálaztam értük végig.
A lényege annyi, hogy a 9×7 cm-es tojástartók vételi ára a 350 Ft helyett a sokszorosára nőne, ha még az államot is el kéne tartani belőle. Mert ugyan hogy telne 2 ember fizetésére, benzinköltségére és munkaidejére, ha mi, emberek, ezért nem dolgoznánk meg? Valamiből ezeket a szerencsétlen NAV ellenőröket is fizetni kell? Hisz hova is jutna a világ nélkülük????😀😀😀
Nos, nem röhögtem, uram bocsá nem is féltem, mert nem tudtak rám ijeszteni, sőt, képzeljétek lelkiismeret furdalásom sincs, hogy kihagytam volna a NAVot ebből a bomba üzletből!!! Micsoda fogás!!! Hisz kerestem volna 150 Ft-ot néhány órás munkámért, és ebből csak az anyagköltség negyedét kapták meg ÁFA gyanánt bevételként!!! Micsoda szégyen😀😀😀
Viszont, ahogy aludtam rá egy jó nagyot, arra jutottam, hogy itt azokat a SZEMÉLYEKET büntetik, akik mindent megtesznek azért, hogy önmagukat valahogy fenntartsák.
(Személy vagy, ha rendelkezel személyi igazolvánnyal. Onnantól fogva ugyanis, nem számítasz embernek. Ha nem hiszed, nézz utána….) Képzeljétek, én például tüzelőt vettem volna az 5 kosárka árán, mert szegény ellenőrök 16 fokban fagyoskodtak itt 2 órán keresztül, amíg „áldásos” munkájukat nálam elvégezték. Annyira sajnáltam őket, de már csak néhány szál fa volt itthon ….
Ezért arra jutottam, hogy Kállay Ildikó, mint személy, a tegnapi nappal elhalálozott. Helyette megszületett az EMBER, akit nem köteleznek semmiféle paragrafusok, mert sokkal magasabb törvények szerint él itt a Földön. Egyetlen törvény vonatkozik erre a szuverén emberi lényre: az, hogy NE ÁRTS!!! Viszont a szabad emberi lény, szabadon járhat-kelhet a Földön bárhol, és szabadon kereskedhet! (Ennek is utána lehet nézni😉 )
Ebbe semmilyen személynek semmiféle beleszólása nem lehet!!!

Mi lett a vége?

2013. április végén a fiam hazajött Angliából, mert leukémiát diagnosztizáltak nála. Sajnos 3 hét alatt el is távozott tőlünk😥 ♥
Ez idő alatt érkezett meg a drága NAV határozata, miszerint a 350Ft-os kosárkáért 40.000Ft büntetést vagyok köteles nekik fizetni🙂 Hogy úgy mondjam, az időpont nem volt alkalmas, ezért bekerült valahová a szekrénybe, ahonnan még azóta sem jött elő….Nem is fog! Tudják hogy nincs, épp ezért csinálják. Azokat sajnálom, akik nem tudják mit tesznek, és a fizetségükért cserébe eladják a lelküket…. De ez már csakis az ő dolguk, ő karmájuk. Mert az univerzum törvénye elől nem lehet elbújni, a bumeráng MINDIG visszatalál a feladójához! És akkor hiába mondja, hogy neki is csak élni kellett valamiből….
Tudjátok, olyan ez, mint a háborúban. Ott kitüntetést osztogatnak az emberölésért, amiért békeidőben börtön jár. Itt is a NAVosoknak kötelező hazudniuk, amiért nekünk szigorú büntetés jár🙂 Így van ez manapság…
De én tiszta szívemből bízom benne, hogy ez a sötét kor már nem tarthat soká, és meg tudjuk teremteni mi, folyamatosan ébredő emberek azt a világot, ahol nem kell robotolni azért, hogy megéljünk, mert ez mindenkinek ISTEN adta joga, aki megszületik itt a FÖLDÖN ♥
Sajnos, nem lett vége! A folytatást itt találhatjátok: Pedig mekkorát kaszálhattam volna 2. rész

Posted 2013. március 28. by eletkert in Írások

69 responses to “Pedig mekkorát kaszálhattam volna!!!

Subscribe to comments with RSS.

  1. Az ördög által nyert lelkek egy jókora részét ma pribékeknek hívják. Beállnak a szolgálatba, és tudásuk legjavát nyújtják. ahogy a Mel Gibson filmben (A passió) is láthattad. az ajánlat ennyi: állj be hozzám, szolgálj engem, cserébe fizetést adok, és a hatalom oldalán állhatsz. Kezedbe adom a kiszolgáltatott embereket. És az emberek egy része pribéknek áll, mindenféle szakmában, és végzi legjobb tudása szerint a “dolgát”, miközben másik pribék, lehet, talán az ő édesanyját vegzálja éppen! Ne állj pribéknek! Csinálj valami mást! Bármi mást!

  2. Bocsánat. de milyen társadalom ez? Miből élnek ezek az u.n. ellenőrök? Én még abban a világban nőttem fel, amikor a “LEGFŐBB ÉRTÉK AZ EMBER” volt . Most a Pénz a legfőbb érték. Milyen világ ez? Ideje lenne felborítani. Én nem megyek mások “Iránymutatása után”, csak a józan eszemre hivatkozom, lelkiismeretem szerint élek. Úgy látom ma már ezek nem értékek. Zsóka, neked kellene felébredned!!!!

    zemplényiné Marika
  3. Üdvözletem !

    Sajnálatos a dolog !! Nagyon romboló hatású, szükség volna a revizorok továbbképzésére !!!!
    A pénz elpocsékolását: ide-oda kocsikázás…stb. sajnos ismerem.

    Érdeklődöm, hogy megbüntettek-e. Mert ez nem ilyen egyszerű.
    Ha igen: Azt gondolom, be kell menned egy Apeh irodába, szigorúan Budapesten ( mert ott tájékozottabbak ) és tájékozódnod kell az értékesítési lehetőségektől. Ez megoldott, magán ember számára van értékesítési lehetőség, úgy tudom néhány százezer ft-ig adó mentes, és nagyon egyszerű a könyvelése is, És Ők tudnak a számodra az ellenőrzés jegyzőkönyvével kapcsolatban is támpontokat adni, biztos vagyok benne, hogy itt valami nem kerek, ill. nem is értem…. Arra kell még vigyázni, hogy neked ne csináljanak nagy kiadásokat : utazás telefon költség gyanánt:erre érdemes felhívni a figyelmüket, hogy nincs mecénás mögötted:-).
    Ha nem büntettek még meg, akkor is érdemes gyorsan megtudni, mik a lehetőségek…mert csak avval tud élni az ember, amiről tud.

    Az én módszerem az, hogy minden apró cseprő dologgal az ügyfélszolgálaton ülök, számomra nagyon bejön ! Többek között aért vannak ott, hogy tájékoztassák – támogassák az adózókat, ne sajnálja tőlem senki azt az 1-2 órát…amit a dolgaimra kell fordítani. ( a nagykanizsai apehnál ez ki is van függesztve ! – ott pl. van baba foglakoztató is, ha vki gyerekkel érkezne.)
    Jó hasonszőrű kézművesektől is tájékozódni, viszont avval nekem az a tapasztalatom, hogy nem időszerűek az infók, és jó lehetőségekről le marad az ember. (és sokszor fél infók is)
    A tvben láttam, hogy kormány program vagy hasonló van a népi mesterségek megmentésére – komoly pályázatokkal. Talán a magyarok házában promozzák, Netem biztos megtalálható…mert nagy kiállítás is kapcsolódik hozzá…napokban nyitott.

    http://www.iparosujsag.hu/hireink/1027-vasarnaptar-2012-november
    https://www.facebook.com/pages/Magyar-K%C3%A9zm%C5%B1ves-Sz%C3%B6vets%C3%A9g/178727502172126

    A szép bloghoz gratulálok:Üdv. Annamária

  4. Az a te bajod, hogy túl keveset akartál kaszálni. Ebben az országban csak nagyon sokat szabad lopni, keveset nem. És a te esetedben még ugye lopásról sem beszélhetünk…..

  5. A nehézségeinket azért vannak, hogy általuk is gyakorolhassuk megtartani emberségünket. Ha az ilyen események már semmi mást nem váltanak ki belőlünk, csak szeretetet, akkor megszünnek. Csupán ennyi a céljuk, semmi más🙂 Szeretetteli Nagyölelés Kedves Ildikó!🙂

    • Így van!🙂

    • Ez nagyon szép volt! Én is próbálom így felfogni, habár alapvető velem született igazságérzettel nehéz. Szabadság! Minden szinten. Adja meg az ég és a fént is az ilyen sötét fejekbe…bár tudom az nekik félelmetesebb a halálnál is de bárcsak! De aki önszántából, gyávaságból, lustaságból a sötétséget választja, nem tudom sajnálni. Mert a részvétem, sajnálatom is kevés ahhoz amit magának választott. Mindenki csak magát teheti tisztába, maga hozhatja el teljességét, fényét…nevezzük bárhogy. Nagyon nehéz a tudatlanoknak és gyáváknak elnézni azt amit tesznek…ez talán az én feladatom is. Megbocsátani a sötétben tapogatozó tudatlanoknak. Bárcsak sikerülne!

  6. A paragrafusokat a mi beleegyezésünk és elfogadásunk nélkül nem lehetne alkalmazni, csak mi elhisszük, hogy igen. Elhisszük, hogy szót kell fogadnunk, hogy a törvényhozók a társadalomért cselekszenek. Nos! Ez mind nem igaz. Addig igaz, míg elhiszed mindezt. Megetetnek Bennünket Embereket. Ildikó! Gratulálok Neked! Majd ha felébredünk, tudjuk levetni társadalmi szinten a rabigánkat. Minél többen cselekszünk így, annál hamarabb bekövetkezik.🙂

  7. …hozzá teszem, egyáltalán nem tudom, én hogy reagáltam volna ebben a helyzetben🙂 … de azt is megtapasztaltam, hogy minél inkább a szeretet felől nézem a dolgokat, egyre kisebb a nyomás rajtam🙂

  8. Kedves Ildikó!
    A történetedet olvasva a NAV-val: az első sorok után nagyon együttéreztem veled és háborogtam is magamban, de a történet vége “feldobott”: Igen!!! Így kell hozzáállni, így kell látni azt, ami történt. Ismeretlenül is minden jót és szépet Neked a további munkádhoz. /Nagyon szeretem a receptjeidet. 27 éve vega vagyok./

    Margó

  9. eztet tuggya NAV! atörvííny ollan pókháló amit anagy bugár átszakít ,de akis légy fennakad!! fülligg fonn Jimmi!!!
    Egyébként Neked van igazad és tisztelem a bátorságod h, meg tudtad lépni ,és változtatni tudtál!! Azt hiszem hogy az intenetes árusítés
    200 000HUF- ig adó mentes a rádió műsor szerint! 5ször 350azz1750minuc5cör200az 750mogyu vót100 illen vásárlód az 75000huf
    az még csak a harmada?! No és CSAK ENNYIT KAPÓNAK FIZETÉSÜL, AZ AUTÓJUK MEG AKADJON A HÓBA 5CÖR 24 ÓRÁRA !

    martonlajos14@freemail.hu
  10. Küldök E-mailt, A hivataltól kapott levelem elküldöm Neked. Én nemezelek, waldorf babákat manókat varrok, s jártam velük egy időben a biopiacra. Akkor kértem őket, hogy írják meg, mi a törvény, mert úgy tudom egy összeghatárig adómentes. Üdv Éva.

  11. Sziasztok!
    Nagyon szépen köszönöm a nagy érdeklődést, és az együtt érzést😉 Azt azonban tudnotok kell, hogy a NAV ezt az oldalt olvassa, így valószínűleg, olvasták már ezt a bejegyzést is…
    A büntetésről még nem tudok, mert ez a 2 ellenőr csak a piszkos munkát végezte… Hazugsággal átvertek, aztán felvették ezt a csodás jegyzőkönyvet, amit majd egyik felettesüknek átadnak, és az dönt a további retorziókról🙂
    Életkedvem a csúcspontján, köszönöm nektek, hogy megírhattam ezt a cikket, mert így utolsó cseppig kiadtam magamból mindent, és nem utolsó sorban ezen röhögtem egész délelőtt😉
    Nektek is kívánok csodás, vidám estét ♥

  12. Kedves Zsóka! Én kérném Önt arra, próbálja meg elhinni, hogy azok az emberek, kik ezt az oldalt olvassák tudják mit jelent lélekből élni. Életrajzot és a belső értékrendszereinket, mely mentén haladunk itt lehetetlen leírni. Ezen írás hozzászólásaiból én nem venném a bátorságot, hogy véleményezzem, minősítsem a hozzászólások tartozó emberkéket. Utolsó sora igen csak megfogadható az Ön és mindenki számára is.
    Szeretettel kívánok szép estét minden kedves Ember társamnak!🙂

  13. nem vagyok 100%-ig biztos abban, hogy értem, miről van itt szó, de nem valami ilyesmiről?:
    https://www.facebook.com/groups/129638953858148/

  14. “szabadon kereskedhet”

    ehhez csak annyi hozzáfűznivalóm van, hogy szabad emberek között értelmét veszti a kereskedés. azonban, amint rá akarnád kényszeríteni a kereskedést másokra, máris dőlne az egész elv

    • Miért lenne felesleges a szabad emberek közt a kereskedés! Hisz senki nem tud mindent előteremteni magának! Hallottál már a cseréről? Az a cserekereskedelem🙂

  15. remélem, azt is tudod, hogy a társadalomnak nem csak olyan törvényei vannak, amiket a fejesek “odafent” leírnak. vannak szokásjogok is, amik sokszor kegyetlenebbek is, mint az írott törvények. ha azokat megszegjük, előre nem látható a büntetés. viszont betartásuk személyiségtorzuláshoz vezet és ahhoz, hogy hajlamosabb az ember az írott törvényeket betartani, és általában a szabályokat kritika nélkül elfogadni vajon ezeket a “törvényeket” is kiiktattad az életedből?

  16. “„mellékvágányon” jársz! Nem szűntem meg EMBER LENNI, mert EMBERNEK SZÜLETTEM, ÉS AZ IS MARADOK”

    kár, hogy nem olvasol figyelmesen. arról volt szó, hogy a rendszer számára szűntél meg embernek lenni

  17. mondjuk ez a “A hozzászólás rendszer-moderációra várakozik.” ellentmond a rendszeren kívüliséggel.
    persze a szokásjogok kritika nélküli követése is

  18. Hát lenne itt két komoly elvi adu. Elvi, mert a gyakorlatban nem fektet ilyesmibe energiát az átlag Ember. Van egyrészt a NAV-osok hazudozása: Egy állami alkalmazott, dolgozói minőségben, munkaidőben, hivatalos minőségben hazudik a az állampolgárnak. Van másrészt az állami pénzek felhasználása: esetleges 200 Ft adóbevételért elszórni vagy 12-20.000Ft-t. Itt már a pazarlás kifejezés is dicséretnek számít, ez már sokkal inkább szabotázs, régiesen kifejezve. Persze sokkal hasznosabb nevetni rajtu, már ha megteheti az Ember.

    • Kedves Tibor!
      Hogy miként reagáljuk le a minket ért sérelmeket, az mindig rajtunk múlik. És ebben áll a hatalmunk! Ebben az esetben, ha úgy élem meg, hogy micsoda aljas, mocskos eljárás ez, uram bocsá, még el is hiszem nekik, hogy én vagyok a bűnöző, és vétettem a nagy testvér ellen, abban az esetben néhány hónapon belül máj- és vastagbélrák alakulhatna ki nálam. És azok, akik az ilyesmit elrendelik, pontosan tisztában vannak ezzel… Ezért úgy döntöttem, hogy ezt nem veszem MAGamra, és úgy érzem, ez nem az én szégyenem, hanem a vezetésé😉
      Legyen csodás napotok, és építsétek a hónyulakat😉 Itt folyamatosan szakad a hó, megint van már 30 cm…. EZ sem véletlen😉

  19. Én rájukcsaptam volna az ajtót mikor visszafordult az a féreg!

  20. http://kaslerarpad.hu/?p=3151 ha nem kell személyi igazolvány és nem jó a rend-szer ami most van, akkor felhívnám a szíves figyelmeteken, hogy a változtatást mi magunk tudjuk megteremteni… van rá MOST lehetőség, ÁPRILIS “‘-én a Hősök terén Budapesten van Gyülekező… én ugyan a politikához még csak nem is konyítok, de ami MA itt van MAGYARORSZÁGON, az nem MAGYAR REND-SZER … mit jelent magyarnak lenni? békességre törekvő Jó ember, nemre, fajra, vallásra való tekintet nélkül, ahol az Erősebb segíti a Gyengébbet, az ÉLT DOLGAIBAN, a hit, a remény és a szeretet nevében … és mit csináltat most ez a mai rendszer? szivat… meg akar törni… lealáz… meglop erkölcsileg és anyagilag teljesen a padlóra küld… HA NEM JÓ EZ A REND-SZER, mert nem a MAGYAROK RENDJE szerint tartják a SZERT… itt a NAV például… akkor változtassunk rajta… mozgósítsatok mindenkit ÁPRILIS 21-ére a Hősök terére… addíg tájékozódjatok, nézzétek meg Kásler árpád filmjeit, és szóljatok minden ismerősnek, rokonnak és szomszédnak… szervezkedjetek…. Mert amit Ildikóval csinálnak, hogy el akarják venni a jó kedvét, az alkotás vágyát, az ÉLET ÖRÖMÉT…. felénk azt csinálják szennyvíz-csatornázás témában, itt 40.000 ember képtelen megfizetni a 285.000 ft jogtalan követelést stb, nem részletezem… tehát kollektíve KÉPESEK VAGYUNK VISSZA VENNI ŐSI MAGYAR SZOKÁSAINKAT, ami a szívünkből kiáramló SZERETETBŐL táplálkozik és azon alapul. Nem véletlenül van Jézus és Mária képeinek az ábrázolása úgy, hogy a SZÍVÜKRE mutatnak a kezükkel. http://kaslerarpad.hu/?p=3019 ismétlem, nem politizálok, ahhoz nem értek, én spirituális ember vagyok és az ÉLETET SZOLGÁLOM , de ami ma itt van, azt mi vagyunk képesek megváltoztatni… nem magától oldódik meg… és ha ma nevetünk , holnap sírunk , mert a genetikai programodat megsérti a RENDETLENSÉG, ami kb. 1000 éve tart, mióta az embert a kereszten ábrázolják…. hát éppen ideje levenni az EMBERT a keresztről, mert a jelképek nagyon számítanak… Ildikó, remélem erre nem írod, hogy most “ez, hogy jön ide” ? … gyakoroljatok türelmet egymással, hiszen minden ember egy VILÁG, és a többiek azért vannak a TE VILÁGODBAN, hogy ne legyél egyedül … értitek?

    • Egyet értek veled Ani🙂 Én is figyelem Kásler Árpád működését, és veletek vagyok akkor is, ha a távolság miatt csak lélekben lehetek ott! Minden szinten támogatom az összefogást!!!!
      Most már csak az a kérdés, vajon milyen időjárást csinálnak arra a napra…. ???

  21. http://www.facebook.com/arpad.kasler.7?ref=ts&fref=ts itt lehet követni a REND-SZER visszaállítását MAGYAR ERKÖLCS SZERINT … a következő vallási témájú összeállítást pedig HÚSVÉT ünnepére ajánlom, akit a téma megérint http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ROrIVTA7gaY, szeretettel ölelek mindenkit🙂

  22. Gyerekek! Van már más lehetőség! A piszkos rendszer addig működik, ameddig mi működtetjük. Részemről én kiszálltam! Persze én már könnyen vagyok, mert már nincs mit veszítenem. De folyamatosan is ki lehet szállni. Ma még kettős a rendszer, ez jó is arra, hogy fokozatosan eldönthesse mindenki, hogy meddig veti alá magát a rosszabbiknak. Van ma egy ősi rendszer is működésben, úgy hívják: Apostoli Magyar Királyság. Ebben a rendszerben(nem jó kifejezés) havi 1000 Szentkoronát kapsz, mint feltétel nélküli alapjövedelmet. Nincs adó és nincs kamat! Olvashatsz róla a tempohirek.com weboldalon!

  23. Ja! még annyit: 1 Stk=1 $ és 1Stk=200 Ft

  24. Kedves Ildikó!

    Úgy lehet túljárni az eszükön, hogy a suska.hu oldalon, minden további nélkül lehet folytatni a szép vessző munkákat!

    A Ft, értéket lehet részben kérni! 1 rész suska és 1 részFt! Mindenre van megoldás, a magyar tudja mi a dolga!

    Gyorsan válaszra ragadtattam magam, és belenézve a mások hozzászólásaiba, olvastam a suskát már ajánlották!

    Kívánok jó egészséget kívánok és gratulálok, a szép munkához!!

    • Erzsike,
      magam is suska tag vagyok már, és a kosárkák ára meg van adva mindenhol suskában és forintban is😉 Fent vagyok a suska oldalon is😉
      Örülök, hogy egyre többen vagyunk már❤

  25. Üdvözlet a Mátrixon kívül!🙂

  26. Nagyon megható történet. Sajnos, nekem a hozzád hasonló, interneten “szabadon kereskedő” szabadságharcosok miatt kell bezárnom a boltomat.

  27. Üdv! Olvasom hogy mi a különbség ember és személy közt és igencsak meglepett. Azt írtad, utána lehet nézni, de viszont én sajnos nem találtam semmit, pedig nagyon kellene. Valaki le tudná nekem írni, hol találhatok erről bármi infót? Előre is köszi!

    A Némák Hangja
    • Itt feljebb találsz egy videót, ahol Csabi nagyon érthetően elmondja. A törvényi hivatkozásokat is… Hallgasd meg, utána kezdheted a római jognál a keresgélést;)

  28. Kedves Ildikó!
    Gratulálok bátorságodhoz! Hozzád!
    Szeretettel, és szimpátiával: Gábor

  29. Sziasztok! Lehet,hogy őrültségnek tűnik,de az időjárást mi is tudjuk befolyásolni,nem csak “ők”! Én napok óta dolgozom rajta,hogy eloszlassam a felhőket,és felmelegítsem a levegőt /iit most nálunk süt a nap,délutánra remélem melegebb is lesz/. Ha többen csinálnánk együtt ápr.21-re is jó időt tudnánk csinálni.Azért merem ezt így ideírni,mert-noha csak most bukkantam erre az oldalra-elolvasván ezt a bejegyzést és a hozzászólásokat,olyan,mintha haza találtam volna🙂 Nagyon örülök,hogy egyre többen ébredeznek,és látják meg a rendszer képtelenségét,és azt,hogy van választásunk ellentétben az eredeti programmal,miszerint nincs.

  30. Üdv! Gonda Éva vagyok, küldöm neked a hivatal válaszát az adómentes adásvételről. Nagy hős vagy.:) Puszillak

    Ez a levélváltásunk:

    �va.N�v: Gonda S�ndorn� E-mail c�me: krisie.gonda2@gmail.com E-iktat�sz�m: e-189285

    Tisztelt �gyfel�nk!

    Foigazgat�s�gunkra �rkezett elektronikus level�vel kapcsolatosan az al�bbiakr�l t�j�koztatom, megeros�tve az �n �ltal az �gyf�lszolg�latunkt�l kapott inform�ci�kat.

    1.) Ing� vagyont�rgy �truh�z�s�b�l sz�rmaz� j�vedelem

    A szem�lyi j�vedelemad�r�l sz�l� 1995. �vi CXVII. t�rv�ny (a tov�bbiakban: Szja. tv.) 58. � (1)bekezd�se kimondja, hogy az ing� vagyont�rgy �truh�z�s�b�l sz�rmaz� j�vedelmet azon a napon kell megszerzettnek tekinteni, amikor az errol sz�l� szerzod�s kelt. Szerzod�s hi�ny�ban a j�vedelem megszerz�s�nek idopontj�ra az �ltal�nos szab�lyokat kell alkalmazni. (2) Ing� vagyont�rgy �truh�z�s�b�l sz�rmaz� bev�tel minden olyan bev�tel, amelyet a mag�nszem�ly az �truh�z�sra tekintettel megszerez. Ilyennek minos�l k�l�n�sen az elad�si �r, a cser�ben kapott dolognak a j�vedelemszerz�s idopontj�ra meg�llap�tott szok�sos piaci �rt�ke, valamint az ing� vagyont�rgy gazdas�gi t�rsas�g vagy m�s c�g r�sz�re nem p�nzbeli hozz�j�rul�sk�nt (nem p�nzbeli bet�tk�nt) t�rt�no szolg�ltat�sa eset�n a vagyont�rgynak a t�rsas�gi szerzod�sben, m�s hasonl� okiratban meghat�rozott �rt�ke. (3) Az ing� vagyont�rgy �truh�z�s�b�l sz�rmaz� j�vedelmet �gy kell meg�llap�tani, hogy a bev�telbol le kell vonni az �truh�z� mag�nszem�lyt terhelo k�vetkezo igazolt k�lts�geket (kiv�ve azokat, amelyeket valamely tev�kenys�g�bol sz�rmaz� bev�tel�vel szemben k�lts�gk�nt m�r elsz�molt): a) a megszerz�sre ford�tott �sszeget, �s az ezzel �sszef�ggo m�s kiad�sokat; b) az �rt�kn�velo beruh�z�sokat; c) az �truh�z�ssal kapcsolatos kiad�sokat. (4) Megszerz�sre ford�tott �sszeg a v�s�rl�sr�l sz�l� szerzod�s, sz�mla, nyugta, elismerv�ny stb. szerinti �rt�k, cser�ben kapott ing� vagyont�rgy eset�ben a csereszerzod�sben r�gz�tett �rt�k. K�lf�ldrol behozott ing� vagyont�rgy eset�ben megszerz�sre ford�tott �sszegnek a v�mkiszab�s alapj�ul szolg�l� �rt�ket, vagy ha nem t�rt�nt v�mkiszab�s, akkor a forintra �tsz�m�tott sz�mla szerinti �rt�ket kell figyelembe venni. �r�kl�s eset�n az ing� vagyont�rgy megszerz�sre ford�tott �sszege a hagyat�ki elj�r�sban meg�llap�tott �rt�k, ingyenes szerz�s eset�n az illet�k kiszab�s alapj�ul szolg�l� �rt�k, ez ut�bbi hi�ny�ban az ing� vagyont�rgy megszerz�skori szok�sos piaci �rt�ke, �s – vagy egy�bk�nt – ha az ing� vagyont�rgy megszerz�sekor ad�k�teles j�vedelemre tekintettel ad�fizet�s t�rt�nt, ez a j�vedelem is a szerz�si �rt�k r�sze. (5) Ha a megszerz�sre ford�tott �sszeg a (4) bekezd�s rendelkez�sei szerint nem �llap�that� meg, akkor a bev�tel 25 sz�zal�ka sz�m�t j�vedelemnek. (6) Az ing� vagyont�rgy �truh�z�s�b�l sz�rmaz� j�vedelem ut�n az ad�t a mag�nszem�lynek ad�bevall�s�ban kell meg�llap�tania �s az ad�bevall�s beny�jt�s�ra elo�rt hat�ridoig kell megfizetnie. (2011-es ad��vben szerzett j�vedelem ut�n 2012-ben) (7) Nem kell megfizetni az ing� vagyont�rgyak �truh�z�s�b�l az �v sor�n egy�ttesen sz�rmaz� j�vedelem ad�j�nak a 32 ezer forintot meg nem halad� r�sz�t. (8) Nem alkalmazhat�k az (1)-(7) bekezd�s rendelkez�sei akkor, ha az ing� vagyont�rgy �truh�z�sa �zletszeruen t�rt�nik. Ekkor – kiv�ve, ha a mag�nszem�ly a bev�telt egy�ni v�llalkoz�i tev�kenys�ge keret�ben szerzi meg – az �n�ll� tev�kenys�gbol sz�rmaz� j�vedelemre vonatkoz� szab�lyokat kell alkalmazni. E rendelkez�s alkalmaz�s�ban �zletszeru az �truh�z�s, ha ellen�rt�k fej�ben t�rt�nik, �s az �gylettel kapcsolatban a mag�nszem�lynek az �ltal�nos forgalmi ad� szab�lyszeruen bejelentkezett alanyak�nt ad�levon�si joga megny�lik. (9) Nem alkalmazhat�k az (1)-(7) bekezd�s rendelkez�sei az ing� vagyont�rgy �truh�z�s�b�l sz�rmaz� bev�telnek arra a r�sz�re, amely meghaladja az ing� vagyont�rgynak a szerzod�sk�t�s idopontj�ban ismert szok�sos piaci �rt�k�t.

    2.) Az ad� meg�llap�t�sa

    Az Szja. tv. 11. � (1) bekezd�se szerint az ad�t ad��venk�nt be kell vallani. A mag�nszem�ly bevall�si k�telezetts�g�t a (2) bekezd�s szerint �nad�z�ssal vagy a 14. � rendelkez�sei szerint munk�ltat�i ad�meg�llap�t�s r�v�n teljes�ti, annak figyelembev�tel�vel, hogy b�rmely esetben jogosult az �sszevont ad�alapja ad�j�nak k�l�n t�rv�ny szerint meghat�rozott r�sz�rol rendelkezo nyilatkozatot adni. (2) A mag�nszem�ly – ha nem adott nyilatkozatot munk�ltat�i ad�meg�llap�t�sra vagy ad�j�nak meg�llap�t�s�t a munk�ltat�ja nem v�llalja – az ad�z�s rendj�rol sz�l� t�rv�ny szerint elo�rt m�don �s hat�ridoben �nad�z�k�nt a) ad�nyilatkozatot, vagy b) az ad��vben megszerzett, bevall�si k�telezetts�g al� eso valamennyi j�vedelm�rol (bev�tel�rol), ad�k�telezetts�g�rol, valamint – a kifizeto(k) �ltal �s az �ltala meg�llap�tott, levont, megfizetett ad�, ad�eloleg besz�m�t�s�val – a befizetendo vagy visszaj�r� ad�k�l�nb�zetrol ba) az �llami ad�hat�s�g k�zremuk�d�s�vel k�sz�tett egyszerus�tett bevall�st, vagy bb) az ad�hat�s�g k�zremuk�d�se n�lk�l elk�sz�tett bevall�st ny�jt be az ad�hat�s�ghoz. (3) Az (1)-(2) bekezd�sben foglaltakat nem kell alkalmazni, ha a mag�nszem�ly az ad��vben egy�ltal�n nem szerzett bev�telt, vagy kiz�r�lag olyan bev�telt szerzett, amelyet nem kell bevallania. A b) pont �rtelm�ben nem kell bevallani azt a bev�telt, amely ing� vagyont�rgy �truh�z�s�b�l sz�rmazik, �s abb�l az ad��vben meg�llap�tott �sszes j�vedelem nem haladja meg a 200 ezer forintot.

    �sszegezve: 2011. janu�r 1-j�tol az ing� vagyont�rgyak �rt�kes�t�se sor�n akkor nem kell az ad�t megfizetni, ha az ad� nem haladja meg a 32 ezer forintot. Vagyis a 16 sz�zal�kos egykulcsos szem�lyi j�vedelemad�z�s keret�ben 200 ezer forintig ad�mentes az ing��rt�kes�t�sbol sz�rmaz� j�vedelem. [Szja. tv. 11. � (3) bekezd�s b) pont, 58. � (7) bekezd�s]

    Az Alkotm�nyb�r�s�g 60/1992. (XI.17.) AB hat�rozat�ban r�gz�tettekkel �sszhangban t�j�koztatom, hogy a v�laszlev�lben r�szletezettek szakmai v�lem�nynek minos�lnek, k�telezo jogi erovel nem b�rnak.

    �dv�zlettel: Nemzeti Ad�- �s V�mhivatal K�z�p-magyarorsz�gi Region�lis Ad� Foigazgat�s�ga T�j�koztat�si Fooszt�ly

  31. Most azt hallgassátok meg amit én hazudok.

  32. Kedves Ildikó! Döbbenten olvastam! Sok erőt és szeretetet küldünk neked!

  33. Kedves blogoló!

    Ez alapján lehet egyeztetni. Átlépte a határt avagy nem…

    Egy kedves ismeretlen ismerőstől kaptam.

    Idézem: 600.000 Ft/év saját ingóság értékesítése adómentes!
    “- Amennyiben az ingóságok értékesítéséből szerzett bevétel egy adóéven belül nem haladja meg a 600.000-Ft-ot, akkor a magánszemélynek erre vonatkozóan sem bevallási, sem adófizetési kötelezettsége nincs.”
    Bocsi szakmai ártalom!
    Prívát szakmám miatt közgazdász vagyok! “KirályErzsi”
    Ingóság értékesítés utáni adózás
    2012. december 21. péntek, 06:29 | Publikálta: Babinecz Zsuzsanna A Nemzeti Adó- és Vámhivatal tájékoztatója
    Kell-e adózni ingóság értékesítéséből származó jövedelem után, s ha igen, milyen szabályok szerint? A továbbiakban erről olvashatnak hasznos tudnivalókat.
    Az utóbbi időben sok magánszemély kereste meg a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) Közép-magyarországi Regionális Adó Főigazgatóságát azzal a kérdéssel: kell-e adózniuk ingóságaik értékesítéséből származó jövedelmük után, s ha igen, milyen szabályok szerint? Az alábbiakban ezekre a kérdésekre adunk válaszokat.
    Mi tekinthető ingó dolognak, és ki értékesíthet ingóságot?
    Ingónak számít minden olyan dolog, ami nem minősül ingatlannak. Ez alól a szabály alól a fizetőeszköz, az értékpapír és a lábon álló (betakarítatlan) termés, termény képez kivételt. Ingóság tehát például a könyv, a bútor, a ruhanemű, a különböző használati tárgyak, műszaki cikk, gépjármű, házi termények (gyümölcs, zöldség, virág) [Szja tv. 3. § 30. pont] Gyakorlatilag bárki eladásra kínálhatja megunt, vagy már feleslegessé vált ingó dolgait.
    Hogyan kell az adó alapját megállapítani, azaz mi tekinthető jövedelemnek?
    Rövid képlettel: Jövedelem = bevétel (pl. eladási ár) – költség (megszerzésre fordított összeg számlával, nyugtával stb. igazolt összege, eladással kapcsolatos igazolt költségek, értéknövelő beruházás). Amennyiben a megszerzésre fordított összeg nem állapítható meg, akkor a bevétel 25%-a számít jövedelemnek.
    Használt vagyontárgyak értékesítésekor előfordulhat, hogy a bevétel nem éri el a megszerzésre igazolhatóan fordított összeget (vagyis azt az árat, amin a tárgyat eredetileg megvásárolták), így jövedelem nem keletkezik.
    Hogyan alakul az adókötelezettség?
    – Amennyiben az ingóságok értékesítéséből szerzett bevétel egy adóéven belül nem haladja meg a 600.000-Ft-ot, akkor a magánszemélynek erre vonatkozóan sem bevallási, sem adófizetési kötelezettsége nincs.
    – 600.000-Ft-ot meghaladó bevétel esetén azonban már be kell vallani a tevékenységből származó jövedelmet és meg kell állapítani annak 16%-os adókulccsal számított adóját. A számított adókötelezettségből csak a 32.000-Ft-ot meghaladó részt kell megfizetni, mert a jogszabály 200.000-Ft-os jövedelemig adómentességet biztosít. [Szja tv. 58. § (7) és (9) bekezdés]
    (Példa) A magánszemély 2012-ben nem gazdasági tevékenység keretében ingót értékesített, amiből 700.000 Ft bevétele lett. Az értékesítéssel összefüggésben 50.000 Ft igazolt költsége keletkezett. A jövedelmet az összes bevétel után kell megállapítani, mivel az meghaladta a 600.000 Ft-os adómentes bevételi értékhatárt.
    Bevétel 700.000 Ft
    Költség 50.000 Ft
    Jövedelem (bevétel-költség) 650.000 Ft (1253-as bevallásban feltüntetendő)
    Adó (16 százalék) 104.000 Ft
    Fizetendő adó (jövedelem adója – 32.000 forint) 72.000 Ft
    Egészségügyi hozzájárulás 0 Ft
    Adózott jövedelem 578.000 Ft
    Külön adózó jövedelem vagy önálló tevékenységből származó jövedelem?
    Az adókötelezettség szempontjából lényeges körülmény, hogy a magánszemély értékesítési tevékenysége az Szja. törvény értelmében gazdasági tevékenységnek tekinthető-e vagy sem.
    Abban az esetben, ha az ingó értékesítése gazdasági tevékenységnek minősül, akkor a jövedelmet ugyan az ingó értékesítésre vonatkozó szabályok alapján kell megállapítani, de önálló tevékenységből származó jövedelemként válik adókötelessé.
    Amennyiben a magánszemély ingó értékesítése nem minősül gazdasági tevékenységnek, akkor az abból származó jövedelmét külön adózó jövedelemként kell figyelembe venni.
    (Példa) Egy gyesen levő anyuka adószámot vált ki, hogy rendszeresen eladja gyermeke kinőtt ruháit, régebbi játékait, valamint egyéb baba holmiját. Ez a tevékenység ugyan gazdasági tevékenységnek minősül, de nem keletkezik adóköteles jövedelme, ha az adóévben az ebből származó összes bevétele nem haladja meg a 600.000 forintot.)
    Fontos kiemelni, hogy ha a magánszemély rendszeresen saját maga által készített termékeket (pl. süteményt, tésztát, lekvárt, ékszereket, ajándéktárgyakat, stb.) értékesít, akkor ez a tevékenysége az szja szempontjából – az áfában választott adózási módtól függetlenül – minden esetben önálló tevékenységnek minősül, és az adókötelezettséget is az önálló tevékenységre vonatkozó szabályok szerint kell teljesíteni. Az önálló tevékenységhez adószám kiváltása szükséges, és a tevékenység megkezdését is be kell jelenteni az adóhatóságnak (a 12T101 jelű nyomtatványon).
    (Az önálló tevékenységről és az abból származó jövedelem adózásáról a 2. számú információs füzet tartalmaz részletes információkat, mely a http://www.nav.gov.hu oldal „Információs füzetek” menüjében érhető el.)
    Nemzeti Adó- és Vámhivatal
    Közép-magyarországi Regionális Adó Főigazgatósága

  34. Ha jól értettem, ez ingóság értékesítése volt és nem gazdasági tevékenység. Ezzel kell érvelni, vagy pedig bizonyítsák az utolsó fillérig, hogy 600.000 Ft feletti jövedelem keletkezet éves szinten.

  35. Mit sugall ez a történet??Ne törekedj,ne akarj segíteni magadon,menjünk inkább segélyért!!De mi azt sem kaphatunk,mert törekvők vagyunk,és nem vagyunk rászorulva,mint sokan,akik csak úgy kapnak mindent,az nem adócsalás,ha támogatásokat vesznek fel,mert “csak fekete munkájuk”van????annak a járulékai és adói,bevallásai hol vannak,pedig nem pár száz esetleg ezer forintról van sz!!!!!

    • Drága Anikó!
      Ne zaklasd fel magad, sajnos ez nem egyedi eset! Mostanában direkt a legelesettebbekre, legkisebbekre szálltak rá. Ez lett kiadva…. És tudod miért? Mert aki már azzal a minimális 107500Ft-tal sem képes támogatni a rendszerüket, az hulljon…. Azért ebbe nekünk is lesz egy-két beleszólásunk ;)Fogjunk össze és segítsük egymást ♥ És persze folyamatosan teremtsük azt a világot, amiben élni szeretnénk!😉

  36. Basszuskulcs, próbáljátok már helyesen leírni: “egyetértek”.
    Ha már magyarnak valljátok magatokat, legalább általános iskolai szinten meg lehetne tanulni magyarul.
    Ha már a logikus gondolkodással gondjaitok vannak….

  37. Szia,
    nem tudom, volt-e már, de ha jól tudom, van valami olyasmi, hogy évi 800 000 Ft-os forgalomig adómentes vagy. Ezen alapul, hogy lehet garázsvásárt is tartani számla nélkül, vagy magánszeméélyként eladhatsz mondjuk a vaterán ezt-azt.
    Szerintem ennek próbálj utánanézni.
    Remélem megoldódik.
    Üdv,
    E.

    elveszettangyal@yahoo.com
    • Szia E🙂
      Igen, van ilyen törvény, évi 600 ezerig, de úgy mondták, hogy rám nem vonatkozik, mert új terméket állítottam elő, nem is egyet, haszonszerzés céljából😀😀😀 Ettől még mindig röhögnöm kell😉 Szóval, ebben az esetben csak akkor adhatok el akár 150 Ft-os munkadíjjal is, ha előtte becsengettem nekik havi 107500Ft-ot. Utána már csak a haszon 16%-a és a 27% áfa jár nekik😀😀😀 Így persze ez a kis kosárka legalább 1500Ft-ba kerülne, és senki sem venné meg…
      EZ annyira nevetséges, hogy nem is foglalkozom velük😉

  38. Ildikó, ha van időd, olvasd el Mazsolától ezt az írást, fejtegetést:

    http://mazsolameseszoba.blogspot.hu/2015/02/mese-meseszobarol-viii-resz-atomizalodas.html#comment-form :)))

  39. Zemplényi marikára hallgass mert ez a qrrva 40 rugó jövöre kamatozni fog, és azt mondják nincs pardon a végén az ingatlanodra lakásodra irják jelzálog tartozásként vagy elvisznek valamit tőled amit még értékesiteni lehet .

    Áfészos voltam és volt olyan boltos akit 1 doboz cigi kiadása miatt 50 re büntettek mert a javitás alatt lévő vill.áram miatt nem ment a kassza de a navos könyörgött hogy adja oda neki mert megy a busz.

    Sajnos ezek a büntetősdit ugy vannak hogy 60% bemegy a kasszába 40% pedig a csoport fizetésének részét képezi.Ha nincs bünti nincs fizu nekik se!

    És innen a pribék jelző valós mert elmegy akkor xart pucolni és az tisztességes!

    Igen sajnos a hatalmi ágnak van GK +benzin+idő+papir+patron+telefon+stb arra hogy kizsigereljen!

  40. Jut eszembe a vatera is meg a piacokon a bolharészleg hogy bizonyos értékig valóban árulhatsz! Tudd meg minél hamarabb hogy ez a 40 ne emelkedjen.
    Jah a mail cimem ott van a büntid kifizetéséhez 5000 hozzájárulok, tán más is ad és igy hamarabb túl leszel ezen a szemét dolgon!

    • Igen,
      ez így van, de ők mégis kiokoskodták, hogy rám az nem vonatkozik😉 Ez már 2013-tól kamatozik, ha a házam kell nekik, vigyék! Engem már nem érdekel🙂
      Egyébként tavaly már újra kezdték, most az a baj, hogy olyan keveset keresek, hogy már rég éhen kellett volna haljak, de mivel ezt nem tettem, akkor biztos volt olyan keresetem, amiből nekik is járt volna😀 Ez már a vicc kategóriát is túllépi, nem süllyedek le a szintjükre😉
      Köszönöm a figyelmességed! ♥

  41. Nagyon szomorú es elkeserito olvasni a tortenteket, minden szempontol😦

  42. Ezért nem szabad kis tételben csinálni! Meg kellett volna Vida Ildikót kérdezni, hogy a nagyok hogy csinálják! Legfeljebb egy darabig Amerikában persona non grata következményt kell vállalni. Fel a fejjel, szép hazánkban jelenleg csak a csókosoknak szabad büntetlenül gazdagodni a kötelezettségek /adó/ kijátszásával!

Vélemény, hozzászólás?

