Kályhában sült krumpli   4 hozzászólás


tárkonyos1

Megint fogyó hold van, és nagyon érzem, hogy tisztulni szeretne a szervezetem, de egyszerűen annyira fázom, hogy semmiképp sem vállalok be egy lékúrát… Április van, 2-3 fok, és sötét napközben, folyamatosan esik a hó, vagy az eső… Így oldottam meg a problémát 😉 Nyers is, meleg is, tisztító is, fűt is 😉 Köszönöm ♥

Hozzávalók személyenként:
2 kisebb szem krumpli
1 sárgarépa
1 ek, tárkonyolaj
1 csipet tiszta só

A krumplit jól megmostam, és egy alufólián a kályha felső részében másfél-két óra alatt készre sütöttem. (Fa híján már csak éppen pislákol már a kályha, ezért ilyen lassú a dolog 😉 )
Mikor megéheztem, csak megmostam egy répát, és lereszeltem.
A krumplit meghámoztam, megsóztam, és meglocsoltam pici tárkonyolajjal. Mellé került a répa, és már ebédeltem is 😉
tárkonyos6

Tárkonyolaj készítése:
A nyáron a kertemből folyamatosan szedtem a tárkonyt, és kiszárítottam télire zöldnek, fűszernek. Most behoztam egy csokorral, és a leveleket lehúztam a száráról.

tárkonyos2

Majd kávédarálón finomra daráltam:

tárkonyos3

A zöld port üvegbe tettem, és teleöntöttem hidegen sajtolt olívaolajjal.
Nagyon nagyon finom!!!!!
tárkonyos4

Amit a tárkotárkonynyról tudni kell!

Az emésztés elősegítésére, enyhe nyugtatóként és szívbetegségek megelőzésére is használták. Olyan gyógynövény, melynek íze hasonlít az édesgyökér ízéhez. Ezt használták a középkorban a mérgező kígyócsípésekre.

Ma már elsősorban a főzéshez használják, de így is megmarad a gyógyító hatása. Nagyon jó az emésztőrendszernek, enyhíti a hasi görcsöket és étvágynövelő tulajdonságáról is híres.

Sok nép használja még ma is fogfájásra. A menstruációt elősegítésére, a kimerültség leküzdésére és az idegek nyugtatására is alkalmas. A tárkony helyettesítheti a sót azon emberek számára, akiknek magas a vérnyomásuk.

Továbbá segíti az epe termelését a májban, ami segít az emésztésben, és így felgyorsítja a mérgező anyagok eltávolítását a szervezetből. E folyamat támogatásaként érdemes tárkony teát inni. Egyik fő összetevője az esztragol. Ez a tanninokkal, a keserű anyagokkal, a terpénekkel, a flavonoidokkal és a kumarinnal együtt, hozzájárul a gyomor és a máj gyógyulásához.

A gyerekeket könnyebben megtámadják a bélférgek; a tárkony rendkívül értékes ezeknek a parazitáknak a leküzdésében. Enyhíti az álmatlanságot, a hiperaktivitást, a depressziót vagy az idegkimerültséget. Míg a tárkony serkenti az emésztést, arról híres, hogy enyhe nyugtató, és ezért altatóként is használták. Az enyhe menstruáció elősegítő tulajdonsága miatt, akkor is lehet használni, ha az késik. A gyökeret hagyományosan a fájó fogakra alkalmazták.
Forrás: http://www.edenkert.hu/konyhakert/gyogynovenyek/tarkony-felhasznalasa-gyogyhatasa/4209/

Ha tetszik az oldal, kérlek támogasd a munkámat ♥
Kállay Ildikó
Bankszámlaszámom: 11773188-07475519
Paypal: ildiko@eletkert.hu
Ha úgy érzed a barátaidat is érdekelni, segíthetsz az oldal megosztásával is ♥
Legyen csodás a napod!!!
Köszönöm ♥

Reklámok

4 responses to “Kályhában sült krumpli

Subscribe to comments with RSS.

  1. Igazság szerint mindig érdeklődve olvasom oldalaidat, még ha nem válaszolok is. Viszont van egy nagy gondom. Akár a napi étkezéskor, akár csak úgy amikor eszembe jut, és nyersen eszem bármit, almát, retket, karalábét, répát, és igen visszafogottan, néha csak órák múlva, de előfordul, hogy azonnal visszajön belőlem. A napokban a reggelire evett répa este jött ki, iszonyú kínok között, és még a gyógyszerem is benne volt, emésztetlenűl. Na, ezt mondja meg valaki, miért van ez velem, holott nagyon szeretem a nyerseket.Az orvosom megvonja a vállát és azt mondja,”hát ne egyen nyerset”. Ez is egy álláspont…. És mi a Te véleményed?

    zemplényiné marika
    • Marikám,
      azt hiszem, teljesen kielégítő választ kaptál Lajostól. Csak annyit tennék hozzá, hogy pici problémák a beleidben is lehetnek, hogy nem képesek feldolgozni a természetes ételt. A sok fogcsapás valóban segítség lehet 😉

  2. Üdvözlöm Kedves Zemplényiné Marika !

    Mindenekelőtt, sem orvos nem vagyok, sem pedig természetgyógyász. Elmondom ami eszembe jut a kérdéséhez hozzászólva, és majd döntse el Ön, hogy ebből mit talál hasznosnak, vagy mit nem.

    A háziorvosa szégyellheti magát a véleménye miatt, én keresnék egy jobbat az Ön helyében.(Nem lesz könnyű.)

    Nem derül ki pontosan de amennyiben a napközben szedett gyógyszere még ” visszaköszönt” akkor ugye jól sejtem, hogy szinte nem is ivott semmit egész nap? Próbáljon meg étkezés előtt !! legalább 2-3 dl tiszta vizet inni, nagyon egészséges.

    Nem esett valamelyik lúgosító csodaötletnek áldozatul, mert amennyiben a gyomorsavunkat közömbösítjük (ami talán amúgy is kevés), csak azért, mert valakinek ez jó üzlet, akkor eléggé ki tudunk magunkkal babrálni, és még el is hisszük mennyire modernek vagyunk.?

    Fontos, hogy teljesen pépesre rágva nyeljük csak le az elfogyasztott ételt. Akik értenek hozzá azt tanácsolják, hogy 40-szer !!! rágjunk meg minden falatot. Biztos vagyok benne, hogy negyvenszer megrágva már pép lesz és eléggé sok nyállal keveredik ahhoz hogy az előemésztés megfelelő legyen, így nem terheljük a gyomrunkat nehezen emészthető nagy darabokkal.

    Üdv. Mészáros Lajos.

    Mészáros Lajos
  3. Kedves Lajos és Ildikó! Tökéletesen jó a válasz, mert most jutott eszembe, hogy néha naphosszat nem kívánok inni semmit. Persze, azért kellene inni, és rengeteg gyógyteám is van, amiket a baráti körömnek készítek, ám én elfeledkezem arról, hogy én is igyak…. Rövid az eszem. Igen, tehát a víz bevitel az egyik megoldás, a másik meg hogy orvost cserélni, de ez nem könnyű. Egyszerübb ha teljesen kihagyom az életemből, legalább is amennyire lehet. És most megyek is inni, amig el nem felejtem. Nagyon köszönöm az együtt gondolkodást.
    Marika

    zemplényiné marika

Vélemény, hozzászólás?

