Káposztás hajdinagombóckák   2 hozzászólás


hajdinagombi

Léböjt felvezető napokat tartok, ami annyiból áll, hogy délelőtt levek, ebédre valami könnyű, estére még könnyebb 😉 Mivel ennyire hideg van, főzősre vettem a figurát 😉

Gombócoz:
1 marék hajdina
3 szem pici új krumpli
1 pici fej újhagyma
1 tk kókuszzsír

A krumplit megmossuk, és héjában megfőzzük. A hajdinát is mossuk, és 20 perc alatt ő is készre fő 🙂 A hagymát megpucoljuk, mossuk, apróra kockázzuk, és egy diónyi kókuszzsíron megpirítjuk. A krumplit megpucoljuk, és az összes hozzávalót krumplinyomóval összedolgozzuk. Fedő alatt hagyjuk állni, amíg formázható lesz. Tálaláskor kisebb gomócokat formázunk belőle a kezünkben, és úgy tesszük a tányérkára ♥

Pirított káposzta:
1/2 édes káposzta
1 diónyi kókuszzsír
1 tk tiszta só

A káposztát a robotgéppel apróra szeleteltem, besóztam, és picit hagytam állni. Kicsavartam a levét, és rádobtam a lábosban olvadozó kókuszzsírra. Takarék lángon kb. 1/2 óra alatt megpirult 😉

A gombóckák köré helyeztem, és hoztam be hozzá a kertből pici jégsaláta levelet, és egy fehér retket. Az ubi a piacról van 😉

Nektek is jó étvágyat kívánok ♥

hajdinagombócka

A hajdina élettani és gyógyhatásai

hajdina

A hajdina nem gabonahajdina 2féle, hanem a sóskával és a rebarbarával rokon növény magja.
Beltartalmi értékei alapján sorolják a gabonák közé. Piramis alakú, barnás színű mag.
Magas a vas, magnézium, kalcium és egyéb ásványianyag tartalma,
aminosav tartalmú fehérjetartalma magas,
minden B vitamin megtalálható benne,
tartalmaz RUTINT /P vitamint/, amely növeli az érfalak rugalmasságát, érrendszeri és keringési zavaroknál adható,
magas vérnyomás ellen, retina problémáknál,
depressziós állapot gyógyítására.

felhasználható: főzve egészszemes formában, lisztté őrölve,
pelyhesítve, töltelékekhez, köretnek, levesbetétnek stb.
beltartalmi értékei:
fehérje: 130g
keményítő: 649g
zsír: 30g
szerves só: 35g
rostanyag 26g

Forrás: http://www.naposoldal.com/node/56

Ha tetszik az oldal, kérlek támogasd a munkámat ♥
Kállay Ildikó
Bankszámlaszámom: 11773188-07475519
Paypal: ildiko@eletkert.hu
Ha úgy érzed a barátaidat is érdekelni, segíthetsz az oldal megosztásával is ♥
Legyen csodás a napod!!!

2 responses to “Káposztás hajdinagombóckák

Subscribe to comments with RSS.

  1. Én szeretem a hajdinát, de csak most tudtam meg, hogy milyen jó tulajdonságai vannak….Köszönöm
    Marika

    zemplényiné marika

Vélemény, hozzászólás?

