Őszibarackos zöld koktél   4 hozzászólás


barackos

Tegnap útravalót kellett készítenem, mert délutánig távol voltam 😉 Ez volt az ebédem 😉


Hozzávalók:
2 őszibarack
2 alma
1 csokor csalánlevél
2 cipet parlagfű
5 nagyobb jégsalátalevél

Gyümölcscentrifugán csináltam levet belőlük, majd felöntöttem 5 dl forrásvízzel. Így tele lett az 1 litere üvegem 😉 finom, édes, laktató ♥

barackos2

Az őszibarack élettani hatásai

obarack

Az őszibarack könnyen emészthető, lassítja a szénhidrátok felszívódását, csökkenti a koleszterinszintet és vízhajtó hatással rendelkezik. Frissít, üdít, jó kedvre derít. Ezt részben niacin-tartalmának köszönheti, csökkenti a vérnyomást, jót tesz a szívnek és az érrendszernek. Savasságának köszönhetően étvágygerjesztő és erősíti a szervezetet. Viszonylag sok C-vitamin van benne. B-vitamin- és biotin-tartalmuknál fogva főként a sárga húsú fajták kiváló haj- és bőrszépítők. Sárga antioxidáns xantofill színanyagaik rákellenes hatásúak.
Forrás: http://www.hazipatika.com/taplalkozas/egeszseg_es_gasztronomia/cikkek/oszibarack_a_nyar_eszenciaja/20120717123109

Ha tetszik az oldal, kérlek támogasd a munkámat ♥
Kállay Ildikó
Bankszámlaszámom: 11773188-07475519
Paypal: ildiko@eletkert.hu
Ha úgy érzed a barátaidat is érdekelni, segíthetsz az oldal megosztásával is ♥
Legyen csodás a napod!!!

4 responses to “Őszibarackos zöld koktél

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ez most is egy kedvemre való dolog, mivel nagyon szeretem az őszibarackot, rengeteget meg tudok enni belőle. Meg a sárgabarackból is. Meg a meggyből is-ami már elfogyott. Meg minden gyümölcsből. Úgy vagyok ezzel, mint gombóc-Artúr a csokival. Csalán itt a környéken sehol nincs. Nem is bánom.Viszont Lucernám az van, szoktam is belőle eszegetni, meg parlagfűm is van. A karalábénak a zsenge leveleit is megeszem. Csak van egy gondom: röstellem, de még mindig kívánom a húsfélét. Kell ez nekem?
    Puszil
    Marika

    zemplényiné marika
    • Tudom, nálam sem volt egy szál csalán sem Szelén 🙂 Itt nincs belőle hiány, nagyon élvezem 😉
      A hús, hát nem tudom, ha szereted, egyed. Csak módjával 😉

  2. Akkor ez azt is jelenti, hogy ezen a környéken nincs a csalánféléknek okuk hogy legyenek. Vagyis a talaj nem kedvez nekik. Vagy az éghajlat. Vagy valaki mindet megette……
    A húsra visszatérve, nagyon érdekes, hogy néha hetekig nem kívánom, nem kell, aztán meg mint egy tigris úgy esek neki. Arra gondolok, hogy valami hiány van a szervezetemben, és nem tudom mi? Amit tehetek, hogy megfigyelem mit kívánok és azt eszem. Például a gyümölcsöt nyakló nélkűl. Kilószámra. És nem leszek beteg tőle. Kenyérfélét sem kívánok, éppen csak egy kicsit. Meg a tésztát sem. Rengeteg fűszer-félém van de alig használok valamit, mindent csak úgy magában eszem. Ez azt is jelenti, hogy nem vagyok ínyenc, csak néha nagyon éhes. Azt hiszem elmegyek remetének, mert olyan igénytelen vagyok. Csak fagylalt legyen…….
    Azt hiszem most sok dolgot elárultam magamról. És szeretettel puszillak
    Marika

    zemplényiné marika
    • Szerintem amikor nagyon megkívánod, valamelyik fehérjére, aminosavra van szükséged 😉 Én ugyanígy vagyok a sárgaborsóval 😉
      A sok gyümölcs tisztít, frissít 😉 Tudod, ahogy tanultuk: a gyümölcs tisztít, a zöldség gyógyít, a gabona táplál ♥

Vélemény, hozzászólás?

