Fűszeres cukkíni metélt   Leave a comment


cukkínimetélt

És a második fogásom picit sós, fehérjedús zöldségmetélt volt 😉

Hozzávalók:
1/4 cukkíni
1 sárgarépa
1 paradicsom
1 kk szezámolaj (hidegen sajtolt)
1/2 marék áztatott tökmag és szotyi vegyesen
1/2 marék áztatott dió és mandula vegyesen
1 csipet oregánó
1 csipet bazsalikom
a csipet majoranna
1 csipet tiszta só

A hozzávalókat alaposan megmossuk, majd a cukkínit negyedeljük. Mivel még nagyon zsenge volt, felhasználtam a magjait is. A répával együtt gyufaszálra gyalultam őket a robotgéppel. A paradicsomot nyolcadoltam, és rápakoltam a metéltre. Megszórtam a magokkal, fűszerekkel, és meglocsoltam az olajjal. Alaposan összekevertem, és máris ettem. A magok miatt rendkívül laktató és finom 😉
Egészségetekre ♥

A cukkíniről….

cukkíni

Legjelentősebb tápanyaga a héjában található védőhatású béta-karotin Ezért használom inkább zsengén, és nem hámozom meg 😉
Az uborka és a tök házasságából született zöldség. Bátran ehetünk belőle, nem okoz puffadást. Megfelelő ételkészítési eljárást alkalmazva, a legtöbb diétás étrendben felhasználható. Mivel a tápértékének zöme a puha héjában rejlik, ezért szerencsésebb a zsenge, 15-20 cm-es, még puha héjú példányokat megvenni. Ezek héjastul elkészíthetők, és a magházat sem kell kikaparni. A kifejlett, 25-30 cm-es termések is ehetőek, csak ezeket meg kell hámozni.

Legjelentősebb tápanyaga a héjában található védőhatású béta-karotin, de tartalmaz C-vitamint, folsavat, káliumot, kalciumot, foszfort, mangánt, cinket, valamint szelént. Nyákszerű és kesernyés anyagai jó hatással vannak a bélműködésre, a szelén, a C-vitamin és béta-karotin pedig immunrendszer-erősítő.
Forrás: http://www.gyulaihirlap.hu/index.fcgi?rx=&nyelv=hu&stype=1&stype2=&menuparam_28=7264&mtitle=A%20cukkini

Ha tetszik az oldal, kérlek támogasd a munkámat ♥
Kállay Ildikó
Bankszámlaszámom: 11773188-07475519
Paypal: ildiko@eletkert.hu
Ha úgy érzed a barátaidat is érdekelni, segíthetsz az oldal megosztásával is ♥
Legyen csodás a napod!!!

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

