Spenótos-paradicsomos lasagne   Leave a comment


lasagne

A cukkínik megállíthatatlanul nőnek a kiskertemben, én meg igyekszem minél több féle ételt készíteni belőle 😉 Képzeljétek, az én cukkínim enyhén fűszeres ízű simán is 😉 Imádom ♥
Szerencsére ugyanolyan sokoldalú, mint a téli kedvencem, a csicsóka 😉 Akár sósan, akár édesen is elkészíthető, sosem okoz csalódást ♥

Hozzávalók:
1 pici cukkíni
1 szelet diósajt (recept itt: https://eletkert.wordpress.com/2013/07/31/diosajt/ )
Megmossuk, és zöldségszeletelővel vékonyra vágjuk. Itt láthatjátok az összetevőket 🙂

lasagne2

Fokhagymás növényi tejszín:

lasagne3

Spenótos töltelékhez:
2 marék friss spenót
1/2 csésze fokhagymás magtejszín (a tegnapi sajtból lecsöpögött)
tiszta só ízlés szerint
1 tk őrölt lenmag (a sűrítés és krémesség miatt)
Berakjuk a gépbe, és összeturmixoljuk 🙂 Kis tálkába öntöttem, és amíg besűrűsödött, megcsináltam a paraicsomszószt is;)
Paradicsomos töltelék:

2 paradicsom
1 piros húsú paprika
1 pici bazsalikomvirág, és 2 pici levélke
1 tk méz
1 zellerszár
1 csipet só
1 tk darált arany lenmag

Összeturmixoljuk, tálkába öntjük, és hagyjuk besűrűsödni 1-2 perc alatt. Addig elkezdtem összerakni a nagy művet;)
A tányérkára helyeztem egymás mellé 2 vastagabbra sikerült cukkínit, majd az első sor, a sajt volt. Erre rákentem a már sűrű, krémes spenótszószt, és újabb 2 cukkíniszelet került rá. Most a paradicsomos krémmel kentem meg, végül még egy sor cukkíni, a tetejét pedig megszórtam diósajttal. Tálaláskor a tányérra locsoltam még paradicsomszószt, és petrezselyemmel díszítettem.
Ez a lasagne finom, krémes, omlós és nagyon laktató 😉 Próbáljátok ki!
Az elkészítési idő kb 20 perc volt, de ebben benne volt a kertből a hozzávalók beszerzése is 😉
Egészségetekre!!

A spenót:
spenót

– csökkenti a hasnyálmirigy-, tüdő-, mell- és bélrendszeri daganatos megbetegedések kialakulástát, leviszi a vércukorszintet, és serkenti a szervezet inzulinérzékenységét.
– A benne lévő antioxidánsok csökkentik az alacsony ill. magas vérnyomás által okozott fáradékonyságot. Védenek a különböző keringési-és szív rendelleneségekkel szemben; valamint elkerülhetőek az idegfájdamak, izomgörcsök magnéziumtartalma miatt.
– Immunerősítő hatása van bioaktív összetételének, így védelmet nyújt daganatos megbetegedések ellen. Gombaellenes és antibakteriális hatása van. Nagyon jó a test elsavasodása ellen. Gátolja ezt a folyamatot.
– rendelkezik a két legjelentősebb “szemvédő” flavoniddal (zeaxantin, lutein). Mivel ezeket a vegyületeket csak táplálékkal együtt tudja felvenni testünk, így szemünk épsége nagyban függ étkezési szokásainktól.
Dr. Young a spenótot az egyik leglugosabb hatású zöld növények közé sorolja, így a lúgosító étrendkiegészítőkben a spenót is megtalálható

Forrás: http://lugositas.202.hu/spenot

Ha tetszik az oldal, kérlek támogasd a munkámat ♥
Kállay Ildikó
Bankszámlaszámom: 11773188-07475519
Paypal: ildiko@eletkert.hu
Ha úgy érzed a barátaidat is érdekelni, segíthetsz az oldal megosztásával is ♥
Legyen csodás a napod!!!

Reklámok

Posted 2013. július 31. by eletkert in Nyers ételek, Receptek, Táplálkozás

Vélemény, hozzászólás?

