Töltött pattiszon   6 hozzászólás


Töltött pattiszon

A piacon árulta a néni ezt a tenyérnyi kis pattiszont, elhoztam tőle, ne árválkodjon ott egyedül 😉 Nem bántam meg, nagyon nagyon finom lett, és jól esett a forró kajcsi ebben a hidegben, amikor egész nap az ablakokon lógok pucolás céljából 😀 😀 😀

Hozzávalók:
1 pici pattiszon
1 csészényi főtt köles
1 vöröshagyma
2 cikk fokhagyma
1 marék kapor
1 pohár tejföl (vagy magtejföl)
1 kk só
1 kk köménymag
tetejére lehet reszelni egy pici sajtot, ha szeretitek 😉
A pattiszont jól megmostam, és levágtam a tetejét. Kiszedtem a magocskákat, és karalábévájóval kikapartam a belsejét. Ezt a belső húst bedobtam a robotgépbe, és összedolgoztam a többi hozzávalóval. Annyi lett, hogy még a kalapkáját is megtöltöttem ;)Sütőpapírral kibéleltem egy pici tepsit, beletettem a 2 fél pattiszont, és a maradék tölteléket köré helyeztem. Megszórtam pici Óvári sajttal, és kb. 20 perc alatt készre sütöttem.
Egészségetekre 😉

A pattiszon, azaz csillagtök

patiszon02

A kabaktermésűek családjába tartozik a patisszon, azaz magyar nevén a csillagtök, amely az uborka és a tök rokona. Valószínűleg Észak-Amerikából származik, az indiánok már a hódítók érkezése előtt fogyasztották. Hazánkban a ’70-es évek óta termesztik.

Élettani hatása
Energia- és szénhidráttartalma alacsony, de nem csak ebben hasonlít a cukkinire. Zsírtartalma is alacsony. Kis mennyiségben tartalmaz B-vitaminokat és karotinoidokat, de igazán csak C-vitamin-tartalma kiemelkedő (30mg/100g), ami az ajánlott napi bevitel fele. Tartalmaz továbbá pár nyomelemet (vas, réz, cink, mangán) is. Élelmi rosttartalma kicsi, könnyen emészthető.
Forrás: http://www.3×3.hu/cikkek/patisszon

6 responses to “Töltött pattiszon

Subscribe to comments with RSS.

  1. Éppen van is egy kis csillagtököm, amivel nem tudtam mit is csináljak? Na, mostmár tudom. És van egy kicsi kaprom is. Mindig találok Nálad valami jó ötletet. Köszönöm. És már csinálom is. Marika

    zemplényiné marika
  2. Én a fű között találtam szép kis kapor-csomókat, a szél vihette oda a magocskákat. Megörültem neki és néhányat gyökerestől kiszedtem és a kertemben elültettem, aminek nem volt gyökere, azt megettem vajas kenyérrel. A Természet mindig ad valamit…..
    Tegnap egy barátomtól kaptam érdekes fotókat, különös égi-jelenségről, hatalmas fény-gönb volt, gyűrűvel, és még az emberek is ott voltak akik nézték. Te nem találkoztál e témával?

    zemplényiné marika
  3. Már több receptedet kipróbáltam, de ez most nagyon ott van! Kaptunk vega barátunktól 2 patisszont és mindig csak nézegetem a kamrában! Ez lesz a vacsora!!!! köszönöm!

Vélemény, hozzászólás?

