Narancsos-csokis túrótorta   4 hozzászólás


túrótorta

Gizinél láttam egy isteni túrótorta receptet a hétvégén, és most jutottam oda, hogy egy picikét én is csináljak 😉

Hozzávalók:
10 dkg házi túró
5 dkg házi tejföl
2 ek vaníliás cukor
2 ek kukoricakeményítő
1 dl víz
4 db narancs
1 marék áztatott, mosott mazsola
2 ek kakaós tortadara
1 szem áztatott dió

A túrót alaposan összekevertem a tejföllel és a vaníliával, botmixerrel csomómentesre mixeltem, majd belekevertem a mazsolát. Bevizeztem egy kis tálat, és belekanalaztam alulra. Közben forraltam egy kicsi vizet, amit besűrítettem a hideg vízben csomómentesre kevert kukoricakeményítővel, ezt pedig hozzákevertem a 4 narancs kifacsart levéhez.

A túrót megszórtam a tortadarával, majd rákentem a sűrű narancsréteget. EZt követően 1 órára beköltözött a fagyasztóba 🙂
Tálalás előtt kiborítottam a kis tálkából, díszítettem a dióval, és pici tortadarával.
Jó étvágyat 😉

túrótorta

A túró és jótékony hatásai – külső és belső egészség

Nem is kell messzire mennünk vagy hosszasan keresgélnünk, hogy vitalitásunkat pár házi praktikával megőrizzük. Elég mindössze a túróra gondolni, amely magas fehérjetartalma miatt nem csak egyike az igen értékes élelmiszereinknek, de még finom és egészséges is. Hidratáló hatása miatt szépészeti alkalmazása is elég gyakori. A furcsaság mégis az, hogy számos nyugati országban vagy egyáltalán nem is ismerik a túrót, vagy teljesen másképp használják fel. A franciák és a Brit-szigetek lakói elhűlve tekintenek ránk, amikor meglátják, hogy mi magyarok csokival leöntve szeretjük fogyasztani, vagy csuszával, pirított szalonnával, és még egyéb számukra fura módon használjuk fel ezt a különlegességet.

Emésztés és élettani szemszögből a túró nagyban hasonlít más tejsavbaktérium kultúrával készített tejtermékéhez. Rendkívül csekély a zsírtartalma, valamint sok magas biológiai értékű fehérjét, kalciumot és foszfort is tartalmaz. Minimális energiatartalma és élettani hatása miatt májbetegeknek, cukorbetegeknek, idősebb embereknek és fogyókúrás étrenden lévőknek is javallott a fogyasztása. A túró roppantul könnyen emészthető, a szervezet könnyűszerrel bontja le, ezért használják a gyógyításban, valamint megannyi diétaformában is megtalálható.
Forrás: http://www.tolle.hu/fittklub/fitt_tipp.php?tipp=44

Reklámok

4 responses to “Narancsos-csokis túrótorta

Subscribe to comments with RSS.

  1. Szuper jol nez ki! 🙂

  2. Miket művelsz Te itt a szomszéd utcában? Lassan nyithatnánk egy kiváló vendégvárót…

Vélemény, hozzászólás?

