Kemencében sült pizza   Leave a comment


pizza
Ezer éve nem ettem pizzát, így adta magát a lehetőség 😉

Tészta:
3 ek teljes kiőrlésű tönkölyliszt
1 ek fehérliszt
1 ek kefír
1 kk házi vaj
1 kk tiszta só
1 csipet szódabikarbóna
1 ek szezámmag
annyi langyos forrásvíz, hogy formázható, nyújtható tésztát kapjunk.

Kerekre nyújtottam a tésztát a mini sodrófámmal, és beraktam a kemencébe elősütésre 10 percre 😉
Addig elkészítettem a szószt a tetejére 🙂

Hozzávalók:
1 dl saját eltevésű paradicsomlé
2 ek teljes tönkölyliszt
1 csipet só
1 babérlevél
1 kk szárított bazsalikomvirág (szintén saját)
1/2 dl forrásvíz
10 dkg gombaszár felaprítva
1 cikk fokhagyma
1 ek olívaolaj
2 ek citromlé
1 ek méz

AZ olajba belereszeltem a fokhagymát, majd megpirítottam picit a liszttel együtt. A különlegessége még, hogy ezt a pici teakályhámon készítettem 😉 Felöntöttem a paradicsomlével, csomómentesre kevertem, és pici forrásvizet öntöttem még hozzá. Fűszereztem, és a gombával 10 percet főztem. Miután lehűlt belefacsartam egy kis citromot, és ment bele némi méz is 😉
pizza
Közben félig sült a tészta is. Kivettem a kemencéből, rápakoltam a szószt, szeleteltem rá pórét és kápia paprikát, némi füstölt sajtot, és megeszeltem pici kemény Óvárival. Vissza a kemencébe,
pizza
majd kb. 15 perc múlva elkészült 🙂
Jó étvágyat 😉

Posted 2014. február 9. by eletkert in Főtt étel, Receptek

Vélemény, hozzászólás?

