Sárgaborsó hajdinával   2 hozzászólás


sárgaborsó

Ez egy isteni, laktató, fehérjebomba, mellékesen nagyon egészséges 😉

Hozzávalók:
1 csésze sárgaborsó (2-3 személyre)
3 csésze forrásvíz
csipet só
1 fej vöröshagyma
1 csipet szerecsendió
1 ek hidegen sajtolt napraforgóolaj
A sárgaborsót forrástól számított 1/2 óra alatt készre főzzük.

Közben felkockázzuk a hagymát, és megpirítjuk az olajon.
Mikor megfőtt a sárgaborsó, ráöntjük a tetejére, és alaposan elkeverjük.

Hajdina:
Hozzávalók 4 személyre:
1 csésze hajdina
2 1/2 csésze tiszta víz
1 kk tiszta só
1 ek hidegen sajtolt napraforgóolaj
2 szem krumpli
1/2 fej vöröshagyma

+1 fej lilahagyma

A hajdinát megmossuk, jól lecsöpögtetjük, majd megpirítjuk egy picit az olajon. Felöntjük a vízzel, és forrástól számított 20 percig főzzük. Kikapcsoljuk a gázt, és fedő alatt hagyjuk még párolódni. Közben megsikáljuk a krumplikat is, és héjában őket is puhára főzzük.
A sárgaborsó vöröshagymájával együtt pirítottam ezt is, és elfeleztem. Mikor mindhárom összetevő elkészült, krumplinyomóval összenyomtam őket. Most nem formáztam belőle dödölle gombóckákat, egyszerűen felhalmoztam jó sok salátát a tányéron, és az egyik felére került a hajdina, a másikra a sárgaborsó.
Pici olajon megpirítottam 1 fej félholdra vágott lilahagymát, és ezzel megszórtam a tányérkám tetejét.
Evés közben karikáztam még rá jégcsapretket, de azzal már nem fotóztam 😉
Jó étvágyat nektek is 😉
sárgaborsó

Sárgaborsó

Az egyik legegészségesebb hüvelyes, mivel nagy mennyiségben tartalmaz B1-, B2- és E-vitamint, folsavat, fehérjét és rostokat. Ezenkívül kalciumot, foszfort, káliumot, magnéziumot, vasat, mangánt és cinket találunk benne. Tisztítja a vastagbelet, fogyasztásával csökken a koleszterinszint, kordában tartja a vérnyomást, stabilizálja a vércukorszintet. Kutatások bizonyítják, hogy csökkenti a mell- és prosztatarák kialakulásának veszélyét. Jelentős molibdénforrás, ami azért előnyös, mert közömbösíti a szulfátokat. Leves, főzelék, sőt még liszt is készül belőle, amellyel kiválóan sűríthetők az ételek.

Forrás: http://www.testor.hu/cikkek/huvelyesek-egy-testornek-ismernie-kell-oket

Reklámok

2 responses to “Sárgaborsó hajdinával

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hihetetlenül ínycsiklandó már maga a látvány is! Hidegen sajtolt napraforgó olaj? Nahát, Szandaváralján olyat is lehet kapni?

Vélemény, hozzászólás?

