Gombával töltött tönkölypalacsinta   Leave a comment


tönkölypali

Már napok óta palacsintára vágytam, végre meg is sütöttem 😉 Lett belőle mindenféle, sós is, édes is, de mivel a saját őrlésű tönkölybúzámból készült, rendkívül laktató, egyszerre csak egyet lehet megenni belőle 😉

Hozzávalók a palacsintához:
3 ek tönkölyliszt
2 ek sima liszt
1 csipet szódabikarbóna
1 csipet tiszta só
1/2 dl friss, házi tej
1 dl forrásvíz (kb)
1 tojás

A hozzávalókat habverővel simára kevertem, majd a palacsintasütőbe minden palacsinta előtt kentem egy iciri-piciri kókuszzsírt, és kisütöttem őket.

Gombás töltelék:
25 dkg csiperke (vagy bármilyen erdei gomba)
1 fej vöröshagyma
1/2 kápia paprika
1 ek hidegen sajtolt napraforgóolaj
1 dl friss, házi tejföl
1 kk kaukkfű
1 kk pirospaprika
1 kk tiszta só
1 marék friss petrezselyem

A hagymát és a paprikát megpirítottam az olajon, közben megpucoltam és felaprítottam a gombát is. Meghintettem a kakukkfűvel, szórtam rá pirospaprikát és sóztam. Erre ment a pépesre darált gomba, majd fedő alatt 20 percig rotyogtattam a kis teatűzhelyemen 🙂
Mikor elkészült, tettem hozzá egy kanálnyi tejfölt, majd kivettem belőle egy adagot, és a maradék tejföllel összeturmixoltam. (Csak botmixerrel).
Mivel a palacsinták nagyok lettek, négy felé vágtam egyet, és azt töltöttem meg. 1 palacsinta, 1 adag töltelék rásimítva. Megint egy negyed palacsinta, rá a töltelék. Ezt négyszer 😉
A tetejét meglocsoltam az öntettel, és már ettem is 😉
Nektek is jó étvágyat ♥

tönkölypali

Reklámok

Posted 2014. március 1. by eletkert in Főtt étel, Receptek

Vélemény, hozzászólás?

