Eperkrémes fügetortácska   2 hozzászólás


fügetorta

Boldog névnapot kívánok az Ildikóknak!!! ♥
Ezzel a mini (9cm) tortácskával leptem meg magam 😀 😀 😀

Hozzávalók 1 mini tortához:
alap:
6 db aszalt füge
50 gr mandulaliszt
1 csipet só
1 kk házi készítésű vaj

krém:
1 marék eper (most fagyasztott)
50 gr kesudió
2 ek hántolt napraforgó
1 tk vanília
4 db aszalt füge
1 tk méz
1/2-1 dl forrásvíz

díszítéshez:
áztatott darabolt füge
1 szem eper
1 csokor friss, virágzó tyúkhúr a kertből 😉

Az alaphoz a hozzávalókat beraktam a robotgépbe, és pici forrásvízzel összedolgoztam, majd belelapogattam a kiolajozott tortaformába.
A krém hozzávalói a turmixba kerültek, pici forrásvízzel. Mialatt ment a gép, adagoltam a vizet, hogy tudja keverni és finomítani. Ilyen csodás krém lett a végeredmény 😉
Beletöltöttem a tortácskába, de ebből maradt még egy tálkányi 😉
A maradék eperből pedig eperturmixot csináltam, így mostam ki a turmixgépet 🙂
Egészségünkre!!!

fügetorta

Érdemes a fügét rendszeresen fogyasztani pozitív hatásai miatt

A füge jó hatással van az idegekre, serkenti a sejtek anyagcseréjét és olyan bioanyagokat tartalmaz, amelyek közvetlenül az agyra fejtik ki jótékony hatásukat, fogyasztása segíthet legyőzni a téli depressziót.

fuge

Csökkenti a vérzékenységet, jó hatással van a légzőszervekre, és ha gyulladásban van az emésztőrendszer, arra is jó megoldással szolgál, mert leve enyhíti a gyulladással járó tüneteket.
A füge az emésztés egyik legjobb barátja, magas B-vitamin tartalma támogatja a belek felszívó képességét, apró magjai és rostjai miatt pedig serkenti a bélműködést és segít tisztán tartani a zsigereket.

Magas káliumtartalma miatt csökkenti a szívmegbetegedések kockázatát, segíti a szív egyenletes működését, segít a vér savtalanításában, így a szervezet újra felélénkül tőle. A kálium segít a szívverés szabályozásában és csökkenti a vérnyomást, így magas vérnyomástól szenvedőknek különösen ajánlott. Jó hatással van a májra és az epére is.

Cinktartalma jótékonyan befolyásolja a férfiak ivarmirigyét és a szaporítószervek működését, emellett enyhíti a prosztata-panaszokat és növeli a spermiumok számát.

Magnéziumtartalma elősegíti a fehérje és a szénhidrát lebontását, így a fogyókúrázóknak kitűnő csemege, ráadásul a friss fügéből 10 dkg csak 75 kalóriát tartalmaz. Tartalmaz még kalciumot, foszfort, vasat és E-vitamint is, tehát tényleg érdemes beleépíteni a táplálkozásba.

Forrás: http://www.femcafe.hu/cikkek/egeszseg/az-emesztes-legjobb-baratja-a-fuge-jotekony-hatasai

2 responses to “Eperkrémes fügetortácska

Subscribe to comments with RSS.

  1. ILDIKOM,en is elkeszitem,hiszen van fugefank Ausztraliaban. Lefenykepeztem neked a fat,es a mar erett fuget is.

    • Óh, de nagyon szeretnék egy fügefát! Imádom a friss, érett fügét!! Tavaly ősszel is “kampányt” indítottam, hogy cserélek bármilyen terményt fügére, de nem volt 😦
      Remélem, ízlett a tortácska 😉

Vélemény, hozzászólás?

