Nyers fatányéros   5 hozzászólás


fatányéros

Idén csatlakoztam én is a tegnap kezdődő 30 napos vegán kihíváshoz. Nagyon tetszik az ötlet, és boldogsággal tölt el, hogy a tavalyi 116 főhöz, idén közelítünk az 1100-hoz! Ez mégis csak a tudatosság felpislákolása 😉
Ha valakit érdekel, nem késő még csatlakozni, kukkantson be ide 😉
Csupán annyikat módosítok, hogy nyersen eszem a vegán ételeket 😉 Épp most laktam jól, teli hassal osztom meg veletek a mai ebédemet 😉 Váljék egészségünkre ♥

fatálas

Aszalt zöldséggolyócskák:
1 maréknyi zabpehely beáztatva
2 sárgarépa
2 kanálnyi áztatott tökmag
2 kanálnyi áztatott napraforgómag
1 kisebb fej vöröshagyma
1 nagyobb cikk fokhagyma
1 kis darab csili paprika
1 csipet curry
1 kk tiszta só
1 ek hidegen sajtolt napraforgóolaj
1 kanálnyi aprított friss petrezselyem
1 kis tálkányi darált dió

A zabpelyhet kinyomkodjuk a víztől, majd az összes többi hozzávalóval mehet a robotgépbe. Morzsásra aprítjuk, kóstoljuk, itt még mehet bele fűszer 😉 Aztán golyócskákat formázunk belőle, és meghempergetjük darált dióban.
A tepsibe tapadásmentes lapot helyezünk, és mehet az aszalóba, nyitott sütőbe, kinek mije van kéznél 😉 Tegnap épp begyújtottam a teakályhában, így ott aszalódott a sütő részében 5 órát. Ez alatt az idő alatt kívül keményebb burok lett rajta a diótól, belül viszont finom, puha maradt 😉
Annyira laktató, hogy még ma sem tudtam megenni, csak hármat, és máris jóllaktam 😉
Feltétnek reszelt, nyers csicsókát, és kicsire vágott brokkolit ettem. Csináltam hozzá egy kis tálkányi finom mártogatóst is pár perc alatt:
Hozzávalók:
2 kanál áztatott tökmag
2 kanál áztatott napraforgómag
1 kanál áztatott dió
1 kanál áztatott mandula
1 leheletnyi só
Pici facsart citromlé
1 cikk fokhagyma
annyi víz, hogy a feléig ellepje a turmixgépben.
Az összes hozzávalót gépbe tesszük, és összeturmixoljuk, és készen van az öntetünk 😉
Tálalásnál a reszelt csicsóka került alulra, erre tettem a golyócskákat, brokkolit, és pici darab kápia-paprikával tettem színesebbé. Végül csurgattam rá az öntetből, de evés közben még bőven tettem rá 😉 Rendkívül laktató, finom étel, aminek sokkal tovább tart leírni a receptjét, mint elkészíteni 😉
Váljék egészségünkre ♥

fatányéros

Reklámok

5 responses to “Nyers fatányéros

Subscribe to comments with RSS.

  1. Bármit meg tudok enni, de nem teljesen nyersen, mert attól felpuffad a hasam. Láttál már ilyet? Mindent egy kicsit meg kell párolni. Na, nem gond, csak a nyerssességből ugye már veszít! De a vajaskenyeret nyers zölddel szórom meg.És hagymával, meg fokhagymával, meg libatoppal, meg ami eszembe jut és van a kertben.

    zemplenyine@marika
    • Persze Marika!
      Mindenkinek ismernie kell saját magát, és tudnia, mi az, ami jót tesz neki 😉 Nekem a nyers étel annyira jól esik, olyan jól érzem magam utána, hogy ez mindent elmond 😉
      Most pedig az esik a legjobban, ha megyek és befejezek egy nagy, álló, fonott lámpabúrát 😉 Remélem, nemsokára jelentkezhetek vele 😉

  2. NNNa, erre is kiváncsacsi vagyok…….

    zemplenyine@marika
  3. Annyira büszke vagyok Rád! Gyönyörűek az ételek, igazi műalkotások, csupa szín, csupa íz, csupa élet!!! Puszi!

Vélemény, hozzászólás?

