Fügés-magos almatorta   Leave a comment


almatorta

Két “kisinas” jött hozzám tegnap egy sátrat fonni, nekik készült ez a remekmű. Nagy sikere lett 😉

almatorta

Ebből e mennyiségből egy 18 cm-es tortaformát töltöttem meg.

Hozzávalók az alaphoz:
1 maréknyi zabpehyely
2 ek kókuszliszt
10 db aszalt füge
almatorta

almatorta

A zabpelyhet 15 percre beáztattam meleg vízbe, majd a keverőtálba került, ahová hozzáadtam a kókuszlisztet, és az alaposan megmosott, feldarabolt fügét. Krémesre mixeltem őket. A tortaformát bevizeztem, majd az aljára nyomkodtam az alapot.

A következő lépés az almás töltelék volt.
Hozzávalók:
4 nagyobb szem alma
1/2 kicsi citrom leve
1 kk fahéj
1 ek útifű maghéj

almatorta

Az alap a füge miatt nagyon édes lett, ezért az almához semmilyen édesítőt nem adtam, sőt, még kicsi citromlevet is facsartam bele 😉
Kiöblítettem a tálat, és ment is a robotgépbe az összes hozzávaló. Csak darabosra aprítottam, így sokkal izgalmasabb volt 😉
Rányomkodtam a tortaformában az alapra, és megint félretettem.

almatorta

Végül elkészítettem a torta csokis-ropogós tetejét 😉

Hozzávalók:
1 maréknyi áztatott tökmag
1 maréknyi áztatott napraforgómag
1 ek bio kakaópor
1 ek bio datolyaszirup
1 ek olvasztott kókuszolaj

A hozzávalókat alaposan összekevertem, és rásimítottam a torta tetejére. Ezek után már csak pihenni ment a hűtőbe az ebédig. (1-2 óra)
Isteni, egészséges desszert 🙂

Néhány szó az almáról:

Az almát jogosan sorolják a legértékesebb gyümölcsök közé. A 85% vízen kívül 12% gyümölcscukrot, szerves savakat, pektint, cserzőanyagot, ásványi anyagot és nyomelemeket, valamint A-, B1 -, B2-, B6-, PP-, C-, E-vitamint és béta-karotint tartalmaz.
Az A-, C-, E-vitaminok és főként a béta-karotin antioxidáns hatásúak. A pektin vérkeringést serkentő hatásával érelmeszesedéskor válhat hasznossá. Az alma csersavtartalmának köszönhetően barnul meg a gyümölcshús rövid időn belül, ha megvágjuk. A savas lé frissítő hatású, elősegíti az emésztést, és erősíti a bélnyálkahártyát.

Femina-tipp: Emésztési zavaroknál sokat segíthet egy kis reszelt alma étkezés előtt. Mielőtt elfogyasztod, legjobb, ha hagyod egy picit állni, míg enyhén barna lesz. A tavaszi tisztítókúrák alkalmával nagyon hatásos a frissen facsart almalével végrehajtott kúra.

Tudtad? Az alma elősegíti és aktiválja a kálcium beépülését a szervezetbe. A főzött alma borogatásként csillapító hatású. A kozmetikában az almalevet tonikként hasznosítják a ráncos, megereszkedett bőr kezelésére.

Pozitív tulajdonságok

lazítja a székletet
serkenti az anyagcserét
vértisztító
étvágygerjesztő
elősegíti a véralvadást
megszünteti a hasmenést
frissít
lázcsökkentő
vízhajtó
a kötőszövet tónusát erősíti
Előnyös tulajdonságainál fogva alkalmazható vérszegénység, kimerültség, hörghurut, hasmenés, elhízás esetén, tavaszi kúra alatt, izgalom kezelésére, lábadozás idején, reuma és köves megbetegedések ellen, valamint székrekedés orvoslására.

Kiemelkedő eredményeket érhetsz el almakúrával akut hasmenéses vékonybélgyulladáskor. A gyógyhatás elsősorban a gyümölcs pektintartalmára vezethető vissza, ami az orvosi szénhez hasonlóan megköti a bélben a baktériumokat és a méreganyagokat. Klinikai tapasztalatok azt mutatják, hogy az almakúra még az olyan súlyos bélfertőzéseknél is segít, mint a hastífusz és a vérhas. Ám az ilyen jellegű betegségeket csak orvos kezelheti! A nyers, reszelt alma szivacsszerű anyag, felszívja a gyomorból és a belekből a káros anyagcseretermékeket és bélgázokat.

Egy angol közmondás szerint: „An apple a day, keeps the Doctor away”, azaz napi egy alma távol tartja az orvost!
Forrás: http://www.femina.hu/fogyokura/alma

Vélemény, hozzászólás?

