Rozmaringos karfiol   Leave a comment


rozmaringos

Gittánál olvastam róla először, és most, a nyers hónapunk alatt kipróbálásra is került 😉 Csak egy picit változtattam rajta, valami isteni finom 😉
A tányérkán azért van ilyen pici adag, mert reggel már nem volt időm fotózni, és ennyi maradt a nap végére 😀 😀 😀

Hozzávalók a szószhoz:

1 ek kesudió
1/2 csésze csíráztatott hajdina
1/2 csésze (ez csak kábé, lehet több is) karfiol darabka (a karfiol felvágásakor “leesett” torzsa darabok)
1/2 csésze víz
2 teáskanál felvágott friss rozmaring
1 teáskanál felvágott friss metélőhagyma
1/2 evőkanál olivaolaj
1 evőkanál citromlé
1 kávéskanál méz
pici só, vagy szójaszósz
1 tk saját készítésű mustár (ettől jó kis csípős lett az öntet)

Zöldségek:
1 /2 fej karfiol
1/2 kápia paprika,
1/2 fej lilahagyma
pár csepp citromlé, só

A karfiolt pici rózsákra szedtem, a lilahagymát apró kockákra vágtam, a kápia paprikát kockáztam, és egy kisebb tálba pakoltam őket. Facsartam rá pici citromlevet, sóztam és félretettem, amíg a szósz elkészült.

A szószhoz a hozzávalókat robotgépbe tettem, és lassabb fokozaton dolgoztattam, amíg a nagyobb részeket összeaprította. Majd adagoltam hozzá a vizet, hogy krémes legyen, és nagyobb fokozaton finomra turmixoltam.

Ráöntöttem a zöldségekre, raktam hozzájuk áztatott diót, mandulát és tökmagot, és máris ment a kis dobozkába, a kosárfonó tanfolyamra ebédnek 😉
Nagyon laktató, finom és nem utolsó sorban egészséges. Pici lenmagos ropogóst is ropogtattam hozzá 😉
Jó étvágyat nektek is!!!

Karfiolról…

Közeli rokonságban áll a káposztával, kelbimbóval, a kelkáposztával és a brokkolival. A káposztához képest igényes növény, nem tűri jól a hideget, de a túlságosan nagy meleg is gátolja a virágképzést.Magyarországon csak a századforduló után terjedt el a karfiol fogyasztása.
Hazánkban öntözéssel termeszthető gazdaságosan, mivel nagy a vízigénye, szereti a magas páratartalmat, de a sok fényt is.Már megjelenése is hívogató, nem véletlen, hogy a zöldségboltok dísze. Fehérek, vastagok a virágai, melyeket lapátszerű, zöld levelek vesznek körül.
Akkor jó minőségű a karfiol, ha teljesen fehér és szorosan illeszkednek a rózsái egymáshoz. Nézzük meg azt is, frissek-e a levelei, amikor kiválasztjuk. Egész évben kapható, és mivel tömör a virágzat szerkezete, a karfiol a főzéstől sem esik össze.
A karfiol kiváló tápanyagforrás: igen gazdag C-vitaminban, vitamintartalmát mélyhűtött állapotban is megőrzi. Ha valaki energiaszegény étrendet folytat, vagy cukorbeteg, jó barátja lesz a karfiol, hiszen alacsony az energiatartalma, elenyésző a szénhidrát-tartalma, de sok benne az ásványi só, az élelmi rost, kéntartalmú összetevői megvédik a szervezetet egyes betegségekkel, például a bélrák kialakulásával szemben.
Kiváló húspótló is.

Forrás: http://napidoktor.hu/cikk/84.8831/Europa-kedvence–a-karfiol

Vélemény, hozzászólás?

