“Rántott” mandulasajt   3 hozzászólás


rántott sajt

Készítettem már mindenféle növényi sajtot, de ez viszi a pálmát 😉 Csak ajánlani tudom! Gyors, egészséges, finom, és rendkívül laktató! A felével jóllaktam!

Hozzávalók:
1 csésze mandulaliszt
1 kapszula probiotikum
1 tk inaktív sörélesztőpehely
1 cikk fokhagyma

annyi tiszta víz (nekem forrásvíz), hogy jól formázható sajtunk legyen.
A panírhoz:
1 csipet bors
1 kk házi mustár

Összedolgoztam a hozzávalókat, belereszeltem a fokhagymát, és kivizezett formába tettem, 1 napot pihent így a hűtőben, amikor rá került a sor.

rántott sajt
Akkor megszórtam borssal, bekentem saját készítésű mustárral, és megszórtam darált dióval. Az volt a panír 😉

Zöldségek
1/2 karfiol reszelve
1 piros retek
1 újhagyma
1 marék madárbegysaláta
1 tk hidegen sajtolt napraforgóolaj

A zöldségeket megmostam, aprítottam, és máris mentek a tányérba a sajt mellé 😉
Jó étvágyat hozzá ♥

Mi a mandula élettani szerepe?

mandula

A mandulában sok a B1-vitamin, a folsav, a riboflavin (B2-vitamin), a B6, az E-vitamin, a P-vitamin és a foszfor. Gazdag ásványi anyagokban: rengeteg káliumot, kalciumot, magnéziumot és foszfort (441 mg!) tartalmaz. Vasat, mangánt, cinket és rezet is tartalmaz.
A barna héj antioxidáns-tartalma védi meg a magbél olaját a légköri oxigéntől és megavasodástól. Értékes volta miatt nem célszerű eltávolítani, ráadásul ízletes is.
Tanulmányok szerint rendszeres fogyasztása csökkenti a szív- és érrendszeri halálozást. A középkorban a liszt” gyakran jelentett mandulalisztet, böjt idején a mandulatejet fogyasztották tehéntej helyett.

Élettani hatásai A mandulát E-vitamin tartalma miatt fogyasszuk a méregtelenítő folyamatok serkentésére, ellenálló képességünk erősítésére. A magnézium tartalom miatt erősíti a csontozatot, serkenti a fehérjeképzést és fenntartja a szervezet kálcium-kálium egyensúlyát. Remek rézforrás, ami által elősegíti az oxigén szállítását, jó hatású a véredényekre és az idegrendszerre. Cinktartalmánál fogva serkenti a sebgyógyulást. Vastartalma miatt javasoljuk lábadozás, vagy vérképzési gondok esetén. A belőle készült krém tisztítja és hidratálja a bőrt.
Kiváló fehérjepótló, és javítja az emlékezőképességet. Magas a fehérje és az élelmi rost mennyisége. Ez a kombináció segít a tápanyag-bevitel ésszerű szinten tartásában – vagyis bármennyire is olajos magot fogyasztunk, a mandula, növeli a teltségérzetet, és egészségünket is védi.
Mérsékli a vércukor-szint hirtelen emelkedését. Kedvező hatású egyes rákbetegségek megelőzésében.
Forrás: http://legjobb.network.hu/blog/legjobb-klub-blogja/a-mandula-elettani-hatasai

3 responses to ““Rántott” mandulasajt

Subscribe to comments with RSS.

  1. Nagyon finom lehet, de néhány dolog ismeretlen a számomra. Mi az a Probiotikum? És az inaktív sörélesztőpehely, az meg mi? És hol lehet ezeket beszerezni? Látod milyen kis buta vagyok? De azért várom a válaszod és puszillak Marika

    zemplenyine@marika
    • Szia Marika!
      Mindkettőt Szabolcsnál tudod beszerezni, a bioboltban. Probiotikumot a patikában is tudsz venni, ugyanis ők olyan baktériumkultúra, akik szimbiózisban élnek velünk, és segítik a tökéletes emésztést, ebből kifolyólag erősítik az immunrendszerünket 🙂
      Az inaktív, azaz nemes sörélesztőpehelytől nem kel meg a tészta, vagy más sütemény, de rengeteg B vitamin van benne, mellesleg pedig isteni sajt ízt kölcsönöz az ételnek 🙂
      Itt olvashatsz róla: http://eddmagad.blog.hu/2013/04/02/mi_az_a_nemes_elesztopehely

  2. Köszönöm a tájékoztatást, már el is olvastam a jelzett részt. Rövidesen mindenem meg is lesz. Ölellek
    Marika

    zemplenyine@marika

Vélemény, hozzászólás?

